Hlavní navigace

Články označené nálepkou E-komerce

  • Google proti Nokii?

    Až do nedávna se mluvilo o souboji Google s Microsoftem. Nestane se ale tento střed během několika málo let nezajímavým? Doplněno. Poslední dobou je totiž pořádně rušno kolem mobilních telefonů a jejich technologií. Nokia, která je největším výrobcem mobilních telefonů oznámila že koupila Symbian. Operační systém, kterému se na mobilních telefonech velice dobře daří a bez větších problém poráží svého kolegu z Microsoft. Důvod je prostý…
    2. 7. 2008 9:58 (aktualizováno)
  • IP telefonie v Česku

    Popularita IP telefonie i IM je stále větší a významnější. Opouštíme pevné telefonní linky a stále víc se zaměřujeme na mobilní telefony a internet. Co ale obrání větší ještě větší popularitě IP telefonie v ČR? Jen pro informaci na začátek. ČTK přinesla informaci o tom, že ČR patří mezi přední země v oblasti IP telefonie v EU, s tím, že před ní je jen dvojce Litva a Lotyšsko.
  • Zjednoduší Evropská komise nakupování přes internet?

    Meglena Kunevová (eurokomisařka pro ochranu spotřebitele) chce zjednodušit a sjednotit legislativu, která by měla umožnit snazší nakupování přes internet mezi státy. Jaký bude ale výsledek? Podle ČTK (http://www.fi­nancninoviny.cz/zpra­vodajstvi/poci­tace/index_vi­ew.php?id=3192­76) „Na stránkách internetových prodejců jako Amazon.com a eBay nakupuje zhruba 150 milionů obyvatel unie. Zboží a služby z jiného státu si ale pořídí jen 30 milionů z nich…
    24. 6. 2008 18:53 (aktualizováno)
  • Je autorizace a autentizace problém?

    S rozvojem sociálních sítí je otázka autorizací a autentizací stále žhavějším tématem. Může být řešením openID? Nebo nalezneme nějaké nové řešení, jako například rychlé arbitráže při komunitních projektech? Problém s kradením a zneužíváním identit (viz. má zítřejší glosa) se stává stále ožehavějším a naléhavějším tématem. Nikdy nevíte, kdy koho napadne vašeho avatara (jak je v módě říkat své e-identitě)…
    19. 6. 2008 14:35 (aktualizováno)
  • Blog jako životní styl?

    Kdo, proč a jak píše blog. A neb nejsou to stále ti stejní lidé? Lze vytvořit alespoň asymtotický odhad počtů blogů a blogerů? V zásadě se jedná o příliš mnoho otázek najednou. Každého může ke psaní blogu vést jiná pohnutka. Jednak to mohou býti důvody propagační. Tito lidé z nejrůznějších příčin potřebují něco prodat. Je vcelku jedno zdali se jedná o propagaci nějakého názoru, výrobku či služby. Blogování se stává součástí marketingových strategií a žádný etický kodex s tím nic nenadělá…
    15. 6. 2008 20:55 (aktualizováno)
  • Web 3.0

    A je to tu zase. Nový pojem stejné firmy, lidi, kritici. Kdo chce být příští rok trendy či in, bude muset dvojku vyměnit za trojku. Konec konců změna bude ale zřejmě jen formální. Doplněno. Zatímco definice toho co je to web 2.0 je vágní, definice verze trojkové je nejasná a bezobsažná. informatika jako vědní obor tyto pojmi (zatím) nezná. Vyhýbá se jim jak jen může tvrdí, že se jedná o marketingovou značku. A tak možná přichází na řadu dojem, že se o žádnou změnu či technologii nejedená…
    13. 6. 2008 16:59 (aktualizováno)
  • Keynote Steva Jobse (Apple) na WWDC - bude nový iPhone?

    Právě začíná velmi očekávaná keynote Steva Jobse na vývojářské konferenci Apple. Veřejností se očekává zejména představení nového iPhone, ale podle mého názoru důležitější bude spuštění shopu pro 3rd aplikace. Od něj se očekává, že přinese Apple další desítky až stovky dolarů z každého prodaného kusu kompatibilního hardware (možná nejen iPhone), zároveň nabídne legálním způsobem velmi zajímavé aplikace.
  • Malá tma za veliké peníze i u malého webu

    Četl jsem dnešní glosu Vojtěcha Bednáře Malá tma za veliké peníze zde na Lupě, pojednávající o důsledcích a kalkulacích výpadku serveru. Článek ale zapomněl na ještě jednu drobnost, která může takový výpadek učinit ještě hrozivějším – i relativně krátký výpadek může způsobit dočasné vyřazení z indexu vyhledávačů.
  • PR článek, spot, život?

    Ať se na Lupě (ale i kdekoli jinde) objeví jakýkoli článek, popisující jakoukoli službu, hned je v diskusi označen jako PR. To ovšem vyvolává otázku proč? Tak za prvé je potřeba říci co PR je a co PR není. Pokud uvedu link na svůj blog v rozumném kontextu, pak se o PR jedná? Pokud je na stránce reklama nebo něco prodávám, tak snad možná. Pokud však jenom píši své myšlenky nebo uvádím ukázku něčeho, pak zřejmě ne…
    5. 6. 2008 22:39 (aktualizováno)
  • Jako sloni v porcelánu

    Sleduji se skutečným zaujetím pro věc, pohyb mamutích firem na internetu. Přísloví o slonech v porcelánu je tu na místě. Nedávná akce při, které TV Nova Koupila Jyxo. Je toho důkazem. Místo aby firma přišla s něčím novým (peněz na to má dost) bude se přetlačovat s konkurencí na stejném písečku. Podle jejich pravidel. Nikoliv podle vlastních.