Témata označená nálepkou E-komerce

  • Nápad na internetový projekt - veřejný seznam neodebraných dobírek

    Nákup na dobírku je v ČR velmi populární „platební metoda“. Přitom se každý prodejce potýká s tím, že určité procento zásilek odběratel nevyzvedne. Co takhle vytvořit veřejný seznam chronických porušitelů nakupování, který by varoval obchodníka podobně jako blacklisty pro spam? Stačilo by jméno, obec, příp. IP adresa, ze které přišla objednávka. Při 1 incidentu bych to nezveřejňoval, ale opakovaně neodebraná dobírka by mohla být pro obchodníky podnětnou informací.
    31. 5. 2008 16:06 (aktualizováno)
  • Google Sites pro všechny

    Na Sites byla všude slyšet jen a jen chvála. A tak ani já jsme neodolal a zkusil jsme něco vytvořit. Jaký tedy, nově pro všechny majitele účtu u Google otevřený, systém je? Rozšířeno, doplněno. Hlavní myšlenka celého projektu je jednoduchá. Cílem bylo nabídnout hosting pro kvalitní publikační systém. První pocity jsou však rozpolcené – vše vypadá jako Wiki a navíc se mentálně vracíme o pár let dozadu. Alespoň co se tvorby a struktury webu týče.
  • Letenky.cz změnily "majitele" v březnu 2008

    LASTMINUTE.CZ s.r.o. prodala doménu letenky.cz. Jistota pramení z whois CZ.NICu, Archive.org a z tohoto upozornění na úvodní stránce letenky.cz LETENKY.CZ Upozornění na změnu provozovatele! Upozorňujeme zákazníky, kteří si provedli rezervaci před datem 13. 3. 2008, aby se obraceli na společnost LASTMINUTE.CZ s.r.o. na tel.: 542 423 911 nebo na www.lastminute­.cz.
  • Jak MS pohořel

    Pořekadlo „dopadnout jako sedláci u Chlumce“ by se mohlo brzy změnit na mezinárodní dopadnout jako Microsoft u Yahoo!. Opět jsme byli svědky další nabídky, dalšího odmítnutí a další vlny žalob akcionářů na Yahoo! na vlastní společnost za to, že neřekla ano. Strategie Yahoo! není jednoznačná. Jednak se tváří, že by prodali, ale až MS dostatečně zaplatí, pak ale obrátí a začne se strategii že raději Google než Bill a Steve. O co tedy vedení internetového portálu jde? O obchod nebo o prestižní boj.
  • Podnikání na internetu v Bělorusku, internetové obchody

    Zatím co v ČR existuji až stovky řešení pro obchodníky na internetu, v Bělorusku je výběr mnohem jednodušší. Pro začínající podnikatele v podstatě je jenom 1 cesta – otevřít si obchod na doméně 3. řádu shop.by. Tato značka má natolik pevnou pozici, že zájemce o koupí zboží na internetu v Minsku nikdy nejde do vyhledávače, ale rovnou na shop.by.
    1. 5. 2008 11:51 (aktualizováno)
  • O nových službách

    Každý měsíc se objeví informace, že server XY spustil novou úžasnou službu. Ale je možná na místě položit si otázku, zdali o tento směr vývoje vlastně stojíme. Ruku na srdce, kdo z nás je schopen využít víc než jednu třetinu služeb Google. A to ještě nemluvíme o službách jiných serverů. Jistě každý má rád něco jiného, jeden uživatel chce Gmail (i když vlastně spíše Google Mail), druhý potřebuje mapy a někdo další všechno dohromady. Problém je možná v tom, že je těch služeb nějak příliš…
  • Nejhodnotnější firmou je Google

    Tvrdí to alespoň lidovky a další česká média s odvoláním na agenturu – Millward Brown. Co si o takovém žebříčku ale myslet? Nejprve se podívejme na onu tabulku, která zobrazuje hodnotu deseti nejhodnotnějších značek na světě. (převzato z lidovky.cz): 1 Google 86,057 mld.USD 2 General Electric 71,379 mld.USD 3 Microsoft 70,887 mld.USD 4 Coca-Cola 58,208 mld.USD 5 China Mobile 57,225 mld.USD 6 IBM 55,335 mld.USD 7 Apple 55,206 mld.USD 8 McDonald´s 49,499 m­ld.USD 9 Nokia 43,975 mld.USD 10 Marlboro
    22. 4. 2008 19:13 (aktualizováno)
  • Jak jsme programovali pro facebook

    Jednoduchá modelová situace: máte na webu nějakou službu, provozujete ji na vlastní doméně, máte propagaci této internetové domény a také vám chodí na tuto jednu doménu návštěvníci. Dřív, či později se ale dostanete do situace, kdy se nárůst nových uživatelů ustálí. Takto stabilně rostoucí hladina návštěvnosti je dána především vaším marketingovým rozpočtem a povaze provozované služby…
    10. 4. 2008 12:50
  • Záruka vracení peněz, ano či ne?

    Za prvé děkuji svým čtenářům, kteří mě dotlačili psát s diakritikou. Nainstaloval jsem si konečně české slovníky do Oxygen Office a jsem zvědavý na výsledek :) Hlavní téma tohoto článku však není diakritika, ale aktuální dilema, které řeším: Máme čí nemáme použít záruku vracení peněz pro jeden z připravovaných produktů?
    9. 9. 2008 13:09 (aktualizováno)
  • Junior internet 2008

    Za námi je další ročník Junior internet a tak určitě nebude k zahození malé ohlédnutí se. Polovina přihlášených účastníků si na internetu vydělává. Je to logické a zřejmě správné. Dokáží dělat to co o něco starší profesionálové, tak dostanou zaplaceno. Žádná diskriminace. Navíc se jedná o velkou motivaci. Když za práci dostanou zaplaceno, vidí v ní hmatatelný smysl a řídící se starým příslovím „od té doby co Féničané vymysleli peníze, není třeba pochvaly“ budou asi poměrně spokojeni (někteří)…
    12. 5. 2008 16:53 (aktualizováno)
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).