Ať se na Lupě (ale i kdekoli jinde) objeví jakýkoli článek, popisující jakoukoli službu, hned je v diskusi označen jako PR. To ovšem vyvolává otázku proč?
Tak za prvé je potřeba říci co PR je a co PR není. Pokud uvedu link na svůj blog v rozumném kontextu, pak se o PR jedná? Pokud je na stránce reklama nebo něco prodávám, tak snad možná. Pokud však jenom píši své myšlenky nebo uvádím ukázku něčeho, pak zřejmě ne. Osobně si myslím, že spoustě článků na Lupě chybí to co Janek udělal pod článkem o Webnode, tedy uvedení praktické ukázky toho co s nástrojem stvořil. myslím, že projít si ukázku bylo přínosnější než číst článek a díky za ni. Překvapilo mě ale, že nikdo nekřičel. že ten odkaz je PR, protože ukazuje pryč z Lupy na Jankovy stránky. Nikdo zde nevolal po tom, že buduje odkazovou farmu. jediné co některým diskutujícím vadilo, že vnikl článek o nějaké službě.
Přitom právě tyto články vždycky spoluvytvářely Lupu a osobně je považuji za velice důležité pro celý profil magazínu. Představa, že by mi někdo nabízel peníze či cokoli jiného za to, že bych o jeho službě napsal článek je směšná. Nikdy se mi to nestalo, a myslím si, že je to spíše zbožné přání některých diskutujících.
Napsat dobrý článek neznamená vypsat jeho technickou specifikaci. To mohu udělat sám z webu nebo po mailu s autory a je to stejně k ničemu. Důležité na testování nějaké služby je sdělení vyváženého subjektivního zážitku. Obsluhoval se mi daný produkt dobře? Pokud ne, tak proč? Spadl při nějaké operaci, je to náhoda či chyba programu? Vypadá výsledek tak jak jsem chtěl? kolik to zabralo času? To jsou otázky které má článek tohoto typu formovat.
Představa, že jsou všichni podplacení je velice laciná a více než o článku samotném, vypovídá o kvalitě diskutujícího. Možná o jeho komplexu z toho, že od nikoho peníze nedostal. Nechci hodnotit ten který konkrétní článek, ale jsem přesvědčen, že na Lupě k žádnému prosakování PR textů nedochází. A to už jen proto, že by neprošli přes šéfredaktora. A nebo jsme podplaceni všichni? Kdo ví, když všichni lžou…
Mimochodem můj pokus na Webnode naleznete zde. Apod to co bylo napsáno v článku bych se skoro podepsal.
Doplněno:
Myslím, že každý, kdo napíše o nějakém článku, že je PR by napřed měl zkusit napsat na podobné téma vlastní článek, a zvážit, zdali není více či méně PR také. Současné myšlení některých diskutujících totiž vede k tmu, že že bude celý můj život považován za reklamní, protože nosím konkrétní oblečení a tím preferuji jedno na úkor druhého, jím konkrétní jídla a preferuji červené před bílým vínem.
Pejr> Clovece, nestezuj si. Ty ses nerad dozvedel o Webnode? Nebo by ses o nem dovedel radeji ze Zive? Tam by to bylo koser? A btw redaktori soukromeho serveru o ceskem internetu nemaji pravo vyjadrovat na svem webu svuj nazor? Ty sem ten svuj blabol do komentare taky vlozit muzes a nikdo te (krome me) nepeskuje... Kdyz se ti to nelibi, tak to necti...
Tak jsem ten článek přečetl znovu. Na podruhé zas tak špatně nevypadá, našel jsem tam i nějaké informace. Ale uvědomil jsem si, co mi tam přesně vadí.
Jsou to nepodložená tvrzení, často velmi silně subjektivní povahy stylu „unikátní“, „skutečně špičkově pokročilý“ a vším prostupující „snadný“. Autor se totiž neobtěžoval vysvětlit proč. Toto jsou znaky reklamních textů, které se snaží navodit kladný vztah k výrobku nezaložený na rozumovém zdůvodnění.
Pokud takto vypadá běžná recenze programu, tak musím říci, že takové recenze mi, jako zákazníkovi, jsou k ničemu. Argumentace postavená na nepřenositelném zážitku je totiž zbytečná.
Autor se zajímá především o sociální důsledky a aspekty užívání Internetu, filosofii (etika a kosmologie), teologii, vzdělávání, fyziku a umění. V současné době publikuje na Lupě, DSL.cz, Root, Digiareně i jinde. Vystudoval fyziku a teologii.
V současné době působí také jako šéfredaktor serveru myslenkove-mapy.cz.
Má také své osobní stránky.
Přečteno 72 193×
Přečteno 38 936×
Přečteno 25 026×
Přečteno 17 979×
Přečteno 16 343×