Hlavní navigace

Záruka vracení peněz, ano či ne?

9. 9. 2008 13:09 (aktualizováno) Nishkam Januševskij

Za prvé děkuji svým čtenářům, kteří mě dotlačili psát s diakritikou. Nainstaloval jsem si konečně české slovníky do Oxygen Office a jsem zvědavý na výsledek :)

Hlavní téma tohoto článku však není diakritika, ale aktuální dilema, které řeším:

Máme čí nemáme použít záruku vracení peněz pro jeden z připravovaných produktů?

Mně se koncepce záruky vracení peněz moc libí:

  • zákazník má lepší pocit, když produkt kupuje
  • pravděpodobnost nákupu je vyšší
  • nechci mít nespokojené zákazníky

Produkt je informační tzn. že v případě vracení peněz nemáme náklady spojené s dopravou. Zůstávají však náklady spojené s převodem peněz a hlavně příchuť nespokojenosti pokud by k vracení peněz mělo dojít.

Poznámka k diakritice: slovník mi dovolil napsat jak dojit tak dojít, doufám, že chyb tohoto druhu moc nebude :)

Zatím však každý, komu jsem to řekl mě od myšlenky záruky vrácení peněz jen odrazoval. Hlavní argument odpůrců je „Jsme v Česku! Tady je každý koumal“ Nejhorší varianta je pak, že prodávané informace někdo získá zdarma a pak je ještě bude nezákonně šířit.

Pokud doporučujete použit záruku vrácení peněz, jaké reklamační období se Vám jeví jako optimální? 3 dny, 7 dnů, 1 měsíc, 3 měsíce, 2 roky, doživotně? Já se teď schylují k záruce po dobu 1 měsíce.

Máte vlastní zkušenosti se zárukou vrácení peněz? Váš názor mě hodně zajímá a jakýkoliv komentář k tématu je vítán.
Příklady záruky vracení peněz:

Doplnění: teď nevím zdá ta záruka nevyplývá ze zákona viz §53 odst.7 a § 54 občanského zákoníku :-/