Jak jsme programovali pro facebook
Jednoduchá modelová situace: máte na webu nějakou službu, provozujete ji na vlastní doméně, máte propagaci této internetové domény a také vám chodí na tuto jednu doménu návštěvníci. Dřív, či později se ale dostanete do situace, kdy se nárůst nových uživatelů ustálí. Takto stabilně rostoucí hladina návštěvnosti je dána především vaším marketingovým rozpočtem a povaze provozované služby. V této situaci můžete začít navyšovat a zlepšovat své marketingové aktivity, nebo službu umístit ještě na nějaký jiný trh. Tomuto tématu se zde budeme věnovat.
Každá internetová doména má svou návštěvnost. Pokud budete mít službu na více doménách, bude mít z pravidla větší návštěvnost. Je to jako kdybyste měli kavárnu a do ní jediné, nebo dvoje dveře. Čím více dveří, tím více hostů.
Pokud ale nechceme svou službu znehodnotit a uživatele zmást, není zcela vhodné umísťovat duplicitní obsah na více domén. Stejně tak by si provozovatel takovéto služby vysloužil penalizaci od vyhledávačů pro všechny použité domény. Správnou cestou jak získat více pomyslných dveří pro jedinou službu je affiliate, tomu se dnes věnovat nebudu, a nebo mashup, tomu ano.
Mashup pro Facebook
Mashup je míchanice. V internetovém světě to značí postup, kdy pro svou službu získáte derivát jiné služby, nebo naopak takový derivát poskytnete. V mém případě společnost, pro kterou pracuji, vložila kousek své služby do komunitního systému facebook. Vzali jsme editor mobilních stránek, který provozujeme, odstranili správu uživatelských účtů, titulní stranu, dokumentaci a nějaké další prvky a vložili jej do Facebooku. V případě každé takové míchanice se většinou spojují služby, které si navzájem mají co dát. V našem případě je to Facebook, který má 70 milionů uživatelů a Wirenode, které má v malíčku mobilní technologie.
Co Facebook nabízí
Jednoduchou aplikaci pro Facebook můžete vytvořit poměrně jednoduše. Stačí vytvořit HTML stránku a zaregistrovat si ji do vývojářského rozhraní, které Facebook nabízí. Při troše práce je ale možné získat mnohem víc. Tak předně lze doprogramovat aktualizaci takzvaných mini-feedů. Takto zajistíte, že pokud uživatel ve vaší aplikaci prokáže nějakou činnost, bude o tom referováno jeho přátelům. Například pokud vytvoříte pro facebook hru, můžete po každé partii informovat na stránce hráče o dosaženém výsledku. Tyto mini-feedy jsou zajímavou cestou, jak dát o své aplikaci vědět.
Mini-feedy
Další možností je integrace do nativního rozhraní. Pokud použijete definovaný značkovací jazyk na místo HTML, splynou vaše stránky s kostrou systému Facebook. Na uživatele pak bude aplikace působit lepším dojmem.
Poslední možností, kterou zde chci zmínit, je vkládání widgetů do profilu. Je to způsob jak dát na stránku vašeho uživatele text, obrázek, nebo třeba flash. Na jednu stranu tím obohatíte profil uživatele, na druhou je to propagace pro vás.
Velimi jednoduchý widget
Propagace Facebook aplikací
Když už je aplikace vytvořená, otestovaná a veřejná, nezbývá, než ji propagovat. Uvnitř komunitního systému je nástrojů hned několik. Můžete například komukoliv poslat pozvánku na vyzkoušení vaší aplikace-míchanice. Dále pak zmíněné minifeedy a widgety na uživatelově profilu. Ty pomohou dát povědomí o vaší aplikaci okruhu přátel vašich uživatelů. V neposlední řadě existuje katalog veškerých aplikací, ve kterém najdou vaše výtvory i uživatelé, kteří jsou v komunitní síti velmi vzdáleni.
Mimo Facebook, v prostředí webu a e-mailu existuje prakticky jediný způsob propagace. Distribuce aplikace se provádí za pomoci takovéto URL adresy, kterou je třeba navštívit a aplikaci si zde přidat:
http://www.facebook.com/apps/application.php?id=13660050526
Na závěr něco čísel
Facebook má něco okolo 70 milionů uživatelů, z toho je Čechů jen několik desítek tisíc. Díky tomu že je naše služba určena převážné pro anglicky mluvící země, nevnímáme to jako problém. V této chvíli máme asi 6.000 mobilních webů a věřím, že pro nás Facebook může znamenat znatelný nárůst. Ať již ano,nebo ne, rád o tom zase něco napíšu.
PS: Zkuste si Wirenode službu na vlastní kůži, možná budete překvapeni
-
Související články na ostatních blozích
-
Nezbytné nástroje pro online marketing 16. 3. 2015 11:55
-
Co potřebujete na dobrý eshop a nevíte o tom: eshop analytiku 14. 6. 2011 7:46
-
Hlavně nemyslet! 9. 2. 2011 8:55
-
Největší české eshopy s hrami 7. 2. 2011 18:02
-
Jeste jeden napad na internetovy projekt - co chci k Vanocum 12. 11. 2010 16:50
-
Sreality - bordel jako vždycky 19. 10. 2010 17:55
-
-
Související články na serveru Lupa.cz
-
eBay se dohodl s ruskou poštou, ta urychlí dodání balíků ze zahraničí 31. 7. 2014 12:27
-
Amazon chce nabídku svého tržiště rozšířit i o služby 11. 6. 2014 11:08
-
eBay se na podzim otevře obchodníkům z Ruska 30. 5. 2014 13:33
-
Twisto.cz zkouší měnit zavedené zvyky: žádná dobírka a platba za dva týdny 27. 3. 2014 6:30
-
Pohled insiderů: jak vypadá česká e-commerce scéna na prahu roku 2014 13. 1. 2014 6:30
-
Unasusetrite.cz je další podvodný e-shop. Jak při nákupech nenaletět? 20. 12. 2013 6:30
-
- Podle hodnocení
- Podle vláken
- Nejnovější
-
MJ (neregistrovaný)
I když jsem k mobilním firemním a osobním webům trochu skeptickej a přijde mi, že nejlepší mobilní weby dokáže udělat Seznam převedením záznamu na Firmy.cz do mobilu, Tomášově týmu se podařila určitě zdařilá aplikačka.
Z článku si ale odnáším hlavně velmi pěkné přirovnání, že více dveří do obchodu více zákazníků NEpřivede, tahle mi při argumentu proč registrovat více alternativních domén pro jednu službu smysl většinou nemá :)
-
Robert Slama (neregistrovaný)
JJ Facebook je hodne otvoreny pre vytvaranie novych aplikacii. My sme spravili tiez jednu sluzbu a rovnako zameranu pre mobilne technologie. Akurat, ze uzivatel moze z mobilnej aplikacie cokolvek vyfotit a poslat si to do svojho profilu vo Facebooku. (http://facebook.fotofun.sk).
mobilnistranky
Poslední názory
-
\
Re: Jízdní řády IDOS na iPhone nefungují
ke článku Jízdní řády IDOS na iPhone nefungují -
\
JJ Facebook je hodne otvoreny pre vytvaranie novych aplikacii
ke článku Jak jsme programovali pro facebook -
\
Držím palce a budu se těšit na čísla, která Vám FB přinese :o)
ke článku Jak jsme programovali pro facebook -
\
Diky za clanek
ke článku Jak jsme programovali pro facebook -
\
I když jsem k mobilním firemním a osobním webům trochu skeptickej
ke článku Jak jsme programovali pro facebook
-
- C++ Developer | NEkorporát
- PostgreSQL vývojář
- Programátor JAVA
- Development Team Lead pro ERP systém
- Databázist(k)a
- Embedded Software Engineer / Vývojář Programátor v C
-
- Jak úspěšně připravit vaši první online kampaň
- Plánování projektu II: rizika a komunikace
- Seznamy na SharePointu 1: vytvářejte seznamy a sloupce
- Trénink vyjednávání prakticky I.
- Řešení konfliktů - taktiky a strategie
- Kontingenční tabulky v Excel
-
- Network Security Analyst
- PostgreSQL vývojář
- Development Team Lead pro ERP systém
- Delivery Manager neboli Agile Master
- IT Technik junior - atnivirový SW
- Embedded Software Engineer / Vývojář Programátor v C
-
- Jak úspěšně připravit vaši první online kampaň
- Seznamy na SharePointu 1: vytvářejte seznamy a sloupce
- Psaní e-mailů snadněji a rychleji
- Trénink vyjednávání prakticky I.
- Google Disk - mějte svá data pod kontrolou
- Kontingenční tabulky v Excel
Dále u nás najdete
Internet Info Lupa.cz (www.lupa.cz)
Server o českém Internetu. ISSN 1213-0702
Copyright © 1998 – 2019 Internet Info, s.r.o. Všechna práva vyhrazena.