Hlavní navigace

Jak MS pohořel

6. 5. 2008 22:28 (aktualizováno) Michal Černý

Pořekadlo „dopadnout jako sedláci u Chlumce“ by se mohlo brzy změnit na mezinárodní dopadnout jako Microsoft u Yahoo!. Opět jsme byli svědky další nabídky, dalšího odmítnutí a další vlny žalob akcionářů na Yahoo! na vlastní společnost za to, že neřekla ano.

Strategie Yahoo! není jednoznačná. Jednak se tváří, že by prodali, ale až MS dostatečně zaplatí, pak ale obrátí a začne se strategii že raději Google než Bill a Steve. O co tedy vedení internetového portálu jde? O obchod nebo o prestižní boj. Ona představa, že o obchod asi nebude zcela mylná, ale asi ne u každé z nich. Pokud bych založil nějakou firmu, měl peněz více, než kolik dokážu reálně utratit, pak bych asi i osobní sympatie či antipatie ke kupci bral vážně. Spekulace o propadu na 20 USD za akcii se nepotvrdili a dnes se Yahoo! obchoduje kolem 25,80 USD za akcii.

Ještě zajímavější je postoj Microsoftu. Ten od Yahoo! nechce žádnou technologii. Umí skoro vše na svém Live. Jediné o co mu jde je návštěvnost a doména s ní související. Poukazuje to jen na zkutečnost, že MS umí výborně marketing kde čeho jen ne věcí zadarmo. Tedy například webových služeb. A nejpřekvapivější na tom je, že že akcionáře společnosti to nijak nepřekvapilo. Žádný nárůst, žádný pokles. Akcionáři MS nevěří a jeho akcie přešlapují na místě.

A jelikož Yahoo! úpěnlivě prosí Google o pomoc není se čemu divit, že internetový gigant vrací na své lednové hodnoty. Pomalu, ale jistě, krize nekrize. A akcionáři vědí, že ať spor okolo Yahoo! dopade jakkoli vydělají na tom oni. Pokud by MS portál snědl, pak z něj zřejmě odejde nemálo vývojářů a návštěvníků, a zkuste hádat kam. Pokud nekoupí bude Yahoo! vadnout jako doposud a MS ač má peníze jen smutně koukat, jak mu Google přes hlavu roste. A jestli se spojí jednička a dvojka trhu proti Live, můžeme čekat, že Google uspíší i své aktivity mimo internet a bude chtít využít situace. A opět vydělá.

Situace tedy příznivá jen pro Google a jeho akcionáři i funkcionáři si jsou dobře vědomi své ceny. Vývoj akcií všech tří můžete sledovat například na:

Google finance

Sdílet

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).