Témata označená nálepkou startupy

  • 7 tipov ako byť 2 CZ tímom vo 500 Startups

    Ako každý online markeťák vie, titulky s číslom majú vysokú klikanosť a čítanosť. Tak som si povedal, že to otestujem na svojom prvom blogu na Lupe a zároveň prvom reporte z 500 Startups v Mountain View, CA. Nech mi je odpustené. „Tak ako na to?“ Story o tom ako sme sa sem dostali už bola napísaná viackrát, takže je ťažké sa neopakovať. 
  • Startuperské spory - já jsem zase alergický na tu českou sobeckost

    Ponejprv jsem chtěl reagovat na vaše zprávy na Twitteru, pak se k tomu přidal probíhající startuperský spor Jakuba Macha na Lupě s Robinem Raszkou stran toho, jak má správný startup vypadat. Zda má mít efektivní businessplán a vydělávat na sebe, růst z vlastního, nebo zda má jít bezhlavě do vývoje načinčaného produktu a najít kafku, které se to za velké střelí.
    18. 8. 2011 10:27
  • Startupy na Lupě aneb třetí článek

    Možná jste si toho už všimli. Lupě přibyla ve vší tichosti nová „sekce“ nazvaná Startup se svou vlastní adresou Startup.lupa.cz. Malý krok pro lidstvo, velký pro Lupu. V čem? Startupům jsme se na Lupě věnovali dlouhodobě a rádi, jenže to mělo své „jenže“. Tím prvním byla ekonomická krize, která nám nedopřála dostatek kvalitních startupů, o kterých by stálo za to psát…
    10. 8. 2011 16:08
  • Jak proměnit kvalitní sex v rychlý růst zákaznické báze vašeho podnikání

    Abych se vrátil k původnímu tématu toho, jak jsme se kvalitním sexem dopracovali k obsáhlé zákaznické bázi. Jak to bylo? Před třemi lety jsme byli dost jelimánci, ono taky na ekonomce se dozvíte ledasco stran makroekonomických indikátorů Peru, ale jak pořádně roztlačit káru a začít nahánět klienty, k tomu slyšíte obecné chrchle slov, které se nám nějak nedařilo přetavit v konkrétní (úspěšné) kroky.
  • Jak nás málem ojebali o firmu českým právním systémem

    Možná se vám zdá, že mám na český právní systém pifku. Mám. Odůvodněně. Po letech podnikání jej považuju za největší překážku podnikání a jak se často říká: kdybych věděl, jaký to je, našel bych si teplý zaměstnanecký mís­to. Určité štěstí mají malé firmy, které nikomu nevadí a nepadne na ně pozornost. Když vyrostete do velikosti, když už nejste malí a neviditelní, ale viditelní, jenže pořád ještě málo důležití na to, aby si na vás nikdo nevyskakoval, máte to prostě těžký…
    27. 6. 2011 12:21 (aktualizováno)
  • Jak vydestilovat nové zákazníky

    Už jsem naznačoval, že zákazník je pro business docela zásadní komodita. Můžete být odborář jak noha, ale když točíte na trase prázdnou tramvaj, jednou to někomu dojde. A u software je to némlich to samý. Můžete mít sebelepší software, který má optimální jádro a čistotu kódu, jaká se nevidí – ale co je to platný, když není fakturace a fakturace zpravidla není, když není kunčoft.
    22. 6. 2011 19:59 (aktualizováno)
  • Jak jsme rozebíhali business s podporou opensource produktů

    Snad už jste zatlačili slzy, ke kterým vás pohnul náš osud a boj o nám zabavené notebooky. Dneska jsem se chtěl zastavit u první fáze našeho obchodování. Té, kde bych dnes řekl, že to bylo poněkud špatně. Máme eseročko, jsme tři kluci schopní naprogramovat cokoliv a právě se ukázalo, že na trhu je zřejmě poptávka po správě open-source řešení. Nainstalovat si je umí kde kdo. Údržovat ledaskdo. Upravovat málokdo…
    9. 6. 2011 15:29
  • Jak Startupič jednal s úřadem a dokonce s právníkem, když zakládal eseročko

    Odešel jsem od prvního člověka, který chtěl mojí firmě zaplatit. A měl jsem jediný podstatný problém. Neměl jsem tu firmu, ani ty lidi. A bylo na čase to vyřešit. Slíbených pět lidí jsem vyřešil jednoduše. Dorazil jsem do našeho apartmánu ve Schwartzbrucke a spolubydličovi jsem řekl, že máme kšeft na úpravu eshopu…
    31. 5. 2011 10:10 (aktualizováno)
  • Představení startupů formou rozhovorů vás zřejmě zaujalo

    Ke startupům máme na Lupě přístup takříkajíc evangelický, nebo-li pod obojí. Na jednu stranu je máme rádi a se zájmem sledujeme, co se v české kotlině rodí, na druhou stranu je těžké takové články popasovat k jiným „tradičně lupáckým“ tématům. Ostatně, jak se hodí článek o startupu, do něhož dva studenti dali své úspory z brigády v mléčném baru vedle článku, v němž tři společníci prodali síť pokrývající severočeské aglomerace za desítky milionů korun?
    26. 4. 2011 21:49 (aktualizováno)
  • Místo lkaní novinářům myslete na to, čím je vaše služba přínosná

    V poslední době se objevilo několik kritických článků na práci „českých IT novinářů“. Často pláč na špatném hrobě. V tomto případě rovnou zareaguji konkrétně na téma, co mi dnes utkvělo v paměti: na článek člověka stojícího za českým projektem Jabbim. Ten se podivuje, že českým projektům média nevěnují mnoho pozornosti.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).