Abych se vrátil k původnímu tématu toho, jak jsme se kvalitním sexem dopracovali k obsáhlé zákaznické bázi. Jak to bylo? Před třemi lety jsme byli dost jelimánci, ono taky na ekonomce se dozvíte ledasco stran makroekonomických indikátorů Peru, ale jak pořádně roztlačit káru a začít nahánět klienty, k tomu slyšíte obecné chrchle slov, které se nám nějak nedařilo přetavit v konkrétní (úspěšné) kroky.
Pomohla, jako vždy v prvních letech našeho hospodářského zázraku, náhoda. Byl jsem na pařbě u Gejzy. Gejza je parádní pařihoch, už v té době jsem si byl jistý, že se buďto uchlastá, nebo dokáže fakt velký věci (a po třech letech vím, že první tip vyšel), párty u něj jsou velkolepý, protože zábavu a atmosféru prostě dělat umí. Takže se u něj sešla vybraná společnost.
Zeptat se Mirky, co vlastně dělá, mě napadlo (kam moje paměť sahá a do večera už nesahala) až ráno, ještě se nám nechtělo z postele. Řekla, že v telefonním centru a jelikož jsem se zaksichtil vyděšeně, že jsem právě obšťastnil telefonistku, tak mi honem začala vysvětlovat něco, co by mě za normálních okolností nezajímalo. Že nedělá na telefonu, ale zavádí systém pro zobchodování nových kliošů. Tahle věta mi vyhnala myšlenky na pokračování naší noční činnosti z hlavy, takže jsem se o to začal detailnějc zajímat. V kostce řečeno, Mirka dělala v callcentru, kam si velké firmy přinesly databáze na „provolání“ a Mirka vytváří systém, co a jak těm provolávaným kontaktům říkat, jak postupovat, aby to zabralo. Zeptal jsem se jí, odkud to umí. Načuřila se, že prý studuje psychologii, že mi to včera říkala, když jsem ji balil. Klidně jsem namítl, že to si samozřejmě pamatuju, ale nevěděl jsem, že se psychologie pojí s tak obchodní úvahou (jsem pekelně mazaný, to už jsem vám jistě říkal) a to ji uklidnilo.
Vytáhl jsem z ní ve třech přestávkách, co se dalo a byl jsem tou inspirací (a Mirčinou osobností jako takovou) tak oslněn, že jsme spolu chodili, dokud nevyrazila po roce s Erasmem do britských vod a dodnes z nás jsou přátelé s benefitem.
Vysvětlila mi mimo jiné, že call centrum je něco jako komponenta. Najmu si ho na úkol a nevyužívám ho, když úkoly nemám. A pomohla nám sestavit první plán, jak oslovovat nové klienty.
Tak především je třeba, aby klienti měli dobrý dojem z firmy. A tomu je třeba pomoci. Například tím, že jsme si obstarali kontaktní osoby u klientů, roztřídili si je v databázi do kategorií a zařídili jim „dárkové předplatné“ u časopisů, kam jsme zároveň s tím dali články našich lidí a inzerci. Systémáci dostali počítačový časák, obchodníci či majitelé finanční a společenský. Stálo to peníze, ale nakonec to stálo za to. K tomu jsme podle Mirčina návodu přidali pár pozvánek na firemní akce typu sklípek, rozeslali brožury – vše v odstupu, jaký nám Mirka naplánovala. A pak přišlo samotné „provolávání“. I s tím nám pomohla, abychom věděli, jak se to dělá.
Princip provolávání je v umění včas položit telefon. Úkolem obsluhy call centra je pro nás podchytit kontakt a zbavit nás úmorného provolávání lidí, kteří naši nabídku nevyužijí nebo ještě nevyužijí, nejsou dost uzrálí přes dělostřeleckou přípravu, jakou jsme provedli. Naopak, jakmile provolávaný zabere a projeví zájem, obsluha telefon pokládá s tím, že „zavolá technický / obchodní ředitel“. A pak už volá někdo od nás. Proč? Protože proškolit obsluhu call centra na prodej eshopových řešení, je potíž. Je to dost obsáhlé téma, dosti variabilní. Je pro nás levnější a lepší, když call centrum předá „háčka“ – tedy někoho, kdo projevil zájem, je alespoň trochu zaháčkovaný. Pak už voláme my. Na klienta to působí dobře, má hned k ruce někoho, kdo tomu rozumí, věnují se mu odborníci.
Pak všechno do sebe zapadá. Podchytili jsme jak techniky, tak manažery z dotyčné firmy, navíc vidí z médií, že naše firma úspěšně pomáhá v obchodování řadě dalších a že jsme zkrátka dobří. Tohle by nepřetavil v podpis smlouvy už jen trotl. Následující postup je už jasný: jednání o potřebách, o ceně. Když si vyberou studentíka místo nás, zapsat si to do systému, sledovat, monitorovat a jednou za čas se ozvat například s dotazem, zda by nechtěli zalátat díry v systému nebo zda jim nemůžeme pomoci s integrací platebních karet, které jejich fajn šopíku chybí.
Bylo nad tím dalšího půl roku práce, ale vyplatila se. Vznikly základy systému, který nás provází dodnes a který exportujeme do ciziny při naší loňské expanzi. Způsob, jakým budujeme databázi, způsob, jakým ji udržujeme, zpracováváme a zhodnocujeme. Jeden z pilířů toho, jak umíme levně a v množství získávat a obsluhovat klienty. A na počátku byla párty a Mirka jako inspirace.
Co je z toho za ponaučení pro příští generace? Nepodceňujte ženské a používejte komponenty. Komponenty se staly další naší vnitrofiremní legendou – snaha poskládat něco, co není naše primární činnost z prvků dodávaných jinými a používat to jako lego. Skoro by se dalo říct outsourcing, jenže to je dneska zprofanovaný termín, navíc do komponentů se nám včlenila metodika komponentního programování jakožto způsob řízení vývoje.
A protože to je pro nás další důležitá věc, tak o tom zase někdy příště.
Už jsem se bál, že další článek nenapíšeš, ale tenhle je jako obvykle úplně bezvadný. Vidím hlavně, že v dnešní době se prosadit v IT je hlavně o obchodní strategii!
Ha, tady to musím ještě můj prohlížeč doučit. Ale když už to vidím, zadejte si do toho vašeho hlodače FWB, jestli dostanete odpověď. ;)
Asi nejlepší článek, co na Lupě vůbec kdy vyšel...ze života a trochu víc o byznysu než o technice. Technika je jedna věc, ale jak jí prodat? Myslím že mnohé to pálí mnohem víc...doporučoval bych ten seriál dopsat, obohatit ho a vydat jako knihu. Koupím si jí jako první...
nevím, v tomhle asi kniha nepomůže, na to musí mít člověk povahu a žaludek.
denně přemýšlím jak zefektivnit získávání zákazníků a klientů a nedávno mě napadlo jak by mi asi mohlo pomoc Callcentrum. Tvůj post mě ujistil že to za zkoušku určitě stoji.
To co popisuješ je silný marketingový nášup který v tvém podání vypadá jako hračka, ale věřím že to stálo hodně peněz a času a neudělali jste to během týdne.
Snad se k tomu jednou dostanu a udělám si čas na podobné psaní.
Díky a piš dál.
As the train dealer name nucleus for deal eshopových resolution is mischief. It's a charming expansive issue, altogether unstable. We are cheaper moreover correct whereas demand hub prior the "slash" - ie somebody who showed intrigue, at minimum a trivial hooking. Besides proclaim us. On the consumer it processs well, has a valid to the fists of somebody who recognizes, he loyal pros. Garage door repairs west sussex
Způsob, jakým budujeme databázi, způsob, jakým ji udržujeme, zpracováváme a zhodnocujeme. Jeden z pilířů toho, jak umíme levně a v množství získávat a obsluhovat klienty. A na počátku byla párty a Mirka jako inspirace. Cheap tablet accessories
Načuřila that supposedly studying psychology, they said to me past, during I was packing. I calmly replied that of journey I reminisce, yet I did hardly understand the psychology associated accompanying such advertisement concerns (I'm vulpine as inferno, I've truly told you) besides it calmed her. essay state
Když si vyberou studentíka místo nás, zapsat si to do systému, sledovat, monitorovat a jednou za čas se ozvat například s dotazem, zda by nechtěli zalátat díry v systému nebo zda jim nemůžeme pomoci s integrací platebních karet, které jejich fajn šopíku chybí. Popular Urban Books
Apple has always brought revolutionary products at each release. Now with the introduction of the new IOS, there have been exciting announcements of the new iphone and apple watch.How apple pay works with passbook?
Toko Green World Indonesia, Menyediakan Produk Herbal Pelangsing, Kesehatan, Kecantikan, Mitra Bisnis Green World Global Indonesia.
Website Resmi distributor sekaligus Mitra Bisnis Green World Indonesia, Kami menyediakan produk herbal kesehatan, kecantikan
Green World Indonesia
green world indonesia
green world
produk green world
green world global
Thanks for this info. Keep up the neat work. I'll be returning often thanks for sharing...
Mini IPL Season 1
EPL 2016
English Premier League Schedule
US Open 2016 Telecast
A very nice article to read, and I will share
Agen Bola | STARBALL88 | Agen Sbobet | Prediksi Bola | Berita Bola | Prediksi Skor | Prediksi Bola | Prediksi Bola | Agen Poker Online | Judi Poker Online
thank you.
Your work is very good and I appreciate you and hopping for some more informative posts. happy new year 2016 new year 2016 bonne année 2016 happy new year 2016 images new year 2016 images happy new year 2016 wishes imagenes de año nuevo 2016 feliz año nuevo 2016
kata kata ucapan valentine
kata kata ucapan ulang tahun
kata kata romantis
tempat wisata di jember
tempat wisata di blitar
tempat wisata di puncak
tempat wisata di singapura
tempat wisata di malaysia
tempat wisata di jember
tempat wisata di jawa tengah
tempat wisata di kediri
tempat wisata di magelang
tempat wisata di pekanbaru
kata kata cinta
jadwal bioskop terbaru
zodiak hari ini
lagu dangdut koplo
We expect that the new LG V30 will be a super success when it launches at the upcoming global event.
Programming Assignment help
Programming Assignment Help is efficient in reducing stress from your academic life. It can save most of your time. Hence you can utilize your time in other necessary works. However, it is essential to choose a proper service; else it can trouble you badly. To avoid this, you must check the online reviews for a better Computer Science assignment
Hlodač zatim naostro nehlodá.
"casual relationship implying no committment, but involving companionship (the friends bit) and some sort of physical element like making out, sex, baseball (the benefits). although rumored to be a myth, absolutely possible."
Asi tak?
Stačí umět číst --> "dodnes z nás jsou přátelé s benefitem"
Tentokrát trošku míň vtipný, ale dost poučný.
Uvidíme, esli budu rozjiždět Novej českej hlodač, vyhledám si třeba taky nějakou tu psycholožku z call centra...
Nějak sem se nedočet, jak skončila Vaše love story s ní.
Update: Přesunul jsem se na vlastní blog Startupič.cz…
Založil jsem firmu, která vyrostla na vývoji opensource. Spojili jsme se s americkou firmou a teď řídím naše aktivity na dvou kontinentech. Jak se jmenuje, prozradím, až si rozmyslím, jestli to chci. A na fotce nejsem já, ale můj pokerový idol v provedení manga.
A psát si sem chci o tom, jak jsme firmu roz-startup-ičovali, třeba to někoho inspiruje.
Přečteno 135 608×
Přečteno 55 716×
Přečteno 48 247×
Přečteno 45 024×
Přečteno 32 208×