Hlavní navigace

Startupy na Lupě aneb třetí článek

10. 8. 2011 16:08 Redakce

Možná jste si toho už všimli. Lupě přibyla ve vší tichosti nová „sekce“ nazvaná Startup se svou vlastní adresou Startup.lupa.cz. Malý krok pro lidstvo, velký pro Lupu. V čem?

Startupům jsme se na Lupě věnovali dlouhodobě a rádi, jenže to mělo své „jenže“. Tím prvním byla ekonomická krize, která nám nedopřála dostatek kvalitních startupů, o kterých by stálo za to psát. Nové „projekty“ většinou představovaly chvatně nainstalované diskusní fórum nebo Wordpress se zdarma šablonou a vemlouvavým nápisem „vše o…“ A nám bylo žinantní postavit článek o takové novince vedle nových map zajetého vydavatele obsahu nebo článku o prodeji předního telehouse za půl miliardy Kč.

Jak se vybírá téma na Lupu? Jde především o jeho význam - a v tom řada startupů nemohla konkurovat "klasickým tématům". Což je podle nás škoda. Ale zahltit vás nechceme, startupy na Lupě jsou doprovodný obsah, varianta pro zájemce...

Jak se vybírá téma na Lupu? Jde především o jeho význam – a v tom řada startupů nemohla konkurovat „klasickým tématům“. Což je podle nás škoda. Ale zahltit vás nechceme, startupy na Lupě jsou doprovodný obsah, varianta pro zájemce…

Jisté zelenání přinesl rok 2010. Začaly se objevovat nové a atraktivní nápady a především se začaly realizovat a to i s finanční podporou rodiny a přátel dotyčného, ba i investorů. Možná si pamatujete, že již tehdy jsme nestáli stranou a přinášeli jsme články o zajímavých projektech, ale i investorech. Čtenáři Lupy se zavčas dozvěděli, jak se daří investování CentralWay, prošli si s námi startupovou soutěž IPO48 nebo byli první, kdo se dozvěděl o prodeji českých internetových firem. Dali jsme se také na Představování startupů, které vás zaujalo a bylo zřejmé, že takové materiály mají potenciál. Že už je co ukazovat, o čem psát.

Slovo dalo slovo, dohodli jsme se s Janem Bartou, podnikatelem pokerového založení a vytváříme společně sekci Lupy určenou startupům a „novému internetu“. Chceme tu nabízet jak profily startupů, tak investorů a to nejenom českých, ale přinášet i inspiraci ze zahraničí. To vše pod krycím názvem „třetí článek“.

Třetí článek

Lupa „tradičně“ vydává dva články za den. Tradičně znamená, že další už je jen glosa nebo označený PR článek. Vydávat třetí článek byl náš sen dlouhou dobu, ale všechno má svá pro a proti, především nákladová a organizační. Zase tolik zajímavého se toho ve „starém internetu“ neděje a zkušenost ukazuje, že zvýšit o třetinu počet článků znamená snížit v průměru čtenost článku o třetinu a zachování celkového počtu zobrazených stran. Samozřejmě, jsou výjimečné dny, výjimečné události, ale v zásadě tahle úměra platí.

Startupy otevírají novou možnost. Monitorovat firmy a trendy, které spíše a pravděpodobně neuspějí ve svých ambicích, protože teprve začínají. Doposud jsme spíše vyhledávali ty, u kterých byla pravděpodobnst úspěchu a prosazení se vysoká. To se na Startupech obrátí. Nebudme psát jen o dobře zajištěných a rozjetých projektech, ale i nadšencích, kteří kromě víry, zajímavého nápadu a učebnice PHP nemají nic a bude jen na nich, jak se jim podaří nadšením vyvážit jiné nedostatky. Pokrýt projekty, které se rodí a kterých se objevuje čím dál větší množství. Inspirovat autory těchto projektů i čtenáře.

Má to samozřejmě svá úskalí. Setkáváme se s nápady a startupy, kde je obchodní model zatím těžko rozpoznatelný nebo vágní a možná by se slušelo se mu vysmát stejně pohrdavě, jako myšlence, že by někdo dobrovolně psal co právě dělá, na otřesně použitelný web, jakým je – eee, připomeňte mi to jméno, Facebook. S nápady, které jsou doslovnou kopií zahraničního originálu, použitou PHP šablonou, nad kterou se někdo agilně snaží rozvinout business model v Česku, jako byl příklad Kilerru. Tak už to chodí, když se prošlapávají cestičky v mlází.

Mějte s našimi startupy a „novým internetem“ pochopení. Chceme ze Startupu udělat místo, které začínajícím projektům pomůže nejenom ideově, ale i k jejich zviditelnění. Máme i vizi, jak toho dosáhneme a postupně ji budeme uskutečňovat.

Snad i vám přijdou Startupy postupně více a více k užitku.

Sdílet

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).