Seznam.cz (Sreality.cz), opět provedli změnu ve svém systému. Jen aby dokázali, že je to banda ignorantů a zoufalců co nevidí dál než na špičku svého nosu. Dvě žhavé novinky TOPování a vyhledávání duplicit. Jsou totiž pro realitní kacelář nebo makléře užitečné asi jako díra do hlavy. Začnu od těch duplicit protože ty prakticky znemožňují inzerovat dva byty v jednom domě.
1. Sreality slavně začali odhalovat duplicitní inzeráty, takže vám za duplicitní označí například dva byty v jednom domě, byť v různém patře. Stejný problém bude patrně i u pozemků atd. Developer nebo realitka nabízející vícero bytů v jednom domě si může rvát vlasy.
2. Makléř někam přijde jako první (je aktivní a má o práci zájem) jenže paradoxně se na Srealitách na vrchní pozici umístí ten kdo přišel poslední a tedy i poslední inzeroval (hledat v tom logiku nemá cenu). Dříve měl makléř šanci byt nainzerovat znovu. Teď má prostě smůlu. Stejně tak když sníží cenu. Tak se může jít klouzat.
Tyhle dva problémy jsou z uplně stejného soudku jako posledně. Tedy Sreality (marketing, manegemen nebo kýho víra, který chuj) absolutně nechápou jak pracují makléři a realitky. Jak funguje trh a jak se na něm pohybuje relita nebo prostě nabízená nemovitost. S tím souvisí ono TOPování.
Seznam se rozhodl, že opět zdraží. Tedy ne přímo.
Tak zavedl topování, už nepřeinzerujete znovu, ale rovnou si inzerát natopujete. V současnosti je topování omezeno procentem z množství inzerátů. Hádám, že do budoucna pujde topovat vše. Za slušný peníz. Takže kdo bude chtít prodat bude klikat jako blázen aby TOPoval a platit jak mourovatý. Do toho je potřeba přičíst ještě zpoplatnění právě duplicitních inzerátů.
Začínáte mít dojem, že se Seznam.cz zbláznil? Nikoliv prostě odírá jak může. Realitky si za to můžou často sami, že nechali sreality.cz narůst do takovéhoto stavu. Očekávám, že podobně nakonec dopadne i Sauto.cz, tam je ovšem problém s tím, že není toliko dominatní na trhu jako Sreality. Přesto mám dojem, že Seznam si nabíhá na vidle. Jeho totální neznalost trhu už jednou vyhrotila situaci. Seznam nakonec volí salámovou metodu. Postupně odkrajuje kolečka (nebo metodu žáby – postupně zvyšuje teplotu).
Asi vám uniklo, že na trhu nejsou jen realitky, ale taky ta odporná havěť, říká se jim tuším "kupující" :-D
Z jejich pohledu jsou změny naopak správným směrem, byť ne úplně dopilované. Třeba je otázka, jestli dva různé byty v jednom domě mají nebo nemají být duplicita, tady spíše ne...
TOPování je pro kupující opravdu podstatné zlepšení. Doteď realitky neustále "posouvaly" nemovitosti nahoru, takže funkce jako "informace o nových nemovitostech" nebo filtr "nejnovější" zcela postrádaly smysl a člověk se musel vždycky probírat džunglí starých inzerátů, které už dávno viděl, odmítl, ale realitka je znovu posunula nahoru.
Samozřejmě chápu vaši výtku, možná v případě identické nemovitosti by měly být inzeráty řazeny "od nejstaršího". S tou změnou ceny je to teoreticky pěkné, prakticky by to vedlo k tomu, že by realitky snižovaly cenu po koruně, aby se dostaly výše, eventuelně by ji snížily a následně zvýšily na původní hodnotu.
Providing a remarkable coursework is a crucial part of the educative procedure. In any other case, you might don't succeed this course and do not obtain a greater level. For that reason, you should perform all of your greatest writing ability together with research and inspecting capabilities. The leading idea of the papers would be to disclose scholars investigating potential. You simply must manage a lot of stats, figures, evaluations and also other important issues which identify a well-written essay. The work is very complicated even for one of the most gifted as well as skilled individuals. Alternatively, this kind of task is normally the very last opportunity to enhance the educative improvement. This is why you'll need a specialized service presented by a http://coursework4u.co.uk/
Obě dvě novinky mi jako uživateli přijdou užitečné. Samozřejmě záleží na tom jak se provedou. Pokud ale nějaká realitka vkládá 10 bytů se stejnou fotografií a cenu k jednání a jediné ce se liší je patro - tak pryč s takovými inzeráty - proč to Seznam nedělal dávno? Míra na kolik se mají ty inzeráty lišit je věc druhá. Topování je podle mě nejefektivnější způsob určení pořadí léta fungující na všech inzertních serverech - proč ho tedy nevyužívat i v realitách.
A good resource. Purely you read. The information is worthwhile.
https://chiefessays.net/
A nemá být to sreality náhodou pro lidi, co hledají a nebo chtějí prodat byt či dům a nebo pronajímat? Jakože osoby samostatné a realitka je to sama o sobě tak nevím co tady píšete o makléřích a jiných realitkách, trochu nechápu. A developeři, ti si jedou svoje takovéhle podobné projekty https://novostavby.com/cs/developeri/ A nějaký to topování, lidé spíše vyhledávají podle ceny a třeba i jiných aspektů, než když vidí nějaký topnutý inzerát jako první, tak spíše si ho nekoupí.
Z Vašeho blog-postu jsem nabyl pocitu, že podle Vás Seznam vytvořil Sreality pro realitky a makléře. Sreality podle mne vznikly jako projekt Seznamu, který má Seznamu vydělávat (opakuji Seznamu ne realitkám). A jak už psal Michal Kára - nová funkcionalita má reálný přínos pro tu (z Vašeho pohledu tuším) "pakáž" - tedy běžné "kupující".
Stejně jako Vy máte svůj názor na kroky Seznamu, já jej mám také - a to úplně jiný a určitě jiní lidé mají ještě další. A to nemluvím o tom jediném podstatném - o Seznamu - protože jedině na něm záleží.
Mimo to, pokud jde o trh s realitami, tak hlavní paraziti jsou samotné realitky - nikoliv Sreality. To je ovšem opět můj osobní názor.
Jak funguje trh?
Funguje naprosto strasne. Je to totalni dzungle a v inzeratech je to videt.
Makleri tam proste cpou pod tlakem naproste hovadiny, snizuji cenu po korunach, davaji jeden inzerat desetkrat, rok starou nabidku cpou jako novinku atd. Naprosto lzou o vsem moznem.
Takze chyba neni jen na strane seznamu.
Zdravíme bývalé Seznamáky....kteří zde neuspěli a nyní hází špínu na firmu, která z nich něco udělala, která je něco naučila. To asi pro začátek.
Asi je v módě si do Seznamu kopnout, když to jen trošku jde....od serveru tohoto typu mě to hooodně překvapuje. Za pár měsíců zde bude možná i bulvární povídání...
Celý je to nesmysl. Topování je dobré pouze pro Seznam. Pro zájemce o bydlení je to vlastně ještě horší než teď. Ty neprodávané ležáky se budou neustále topovat a tvářit se jako novinky. Ohledně duplicit, opět nesmysl. Pokud se prodávající dohodne na spolupráci s třemi RK a podepíše smlouvu, nechápu proč by měl Seznam penalizovat tyto kanceláře a účtovat jim 2x tak vyšší cenu za zobrazování inzerátu.
Jde jim opravdu jenom o peníze, když jsem je upozorňoval na to, že některé RK kradou fotky i s vodotiskem, nedělo se vůbec nic. Takže o zákazníky nejde Seznamu vůbec.
Ad 2/ Topování je jen zpoplatnění toho co realitky dělali ručně. Pro zákazníka nemá žádný přímo žádný přínos.
Seznam tak dostane větší zisk (za nic) a menší realitky zase budou trpět. Ty velké co "nejvíc" obírají klienty, na konec vydělají zbaví se drobné (často poctivější konkurence).
Ad 6/ Ano i ne. Problem je, že velké realitky mají často na tom lhaní postavený kšeft. Malé a poctivé pak buď jsou s nima nebo končí. Uživí se jich dost, ale poctivost se v tomhle oboru trestá. Nakonec i klienti na tom mají podíl, protože i mezi klienty je tolik podvodníků! Škoda mluvit!
Ad 5/ Naopak pokud půjdu do hloubky, trh tu byl před Seznamem, takže seznam se na něj přilepil jako ten parazit. Realitky mu dali možnost a teď se diví. Seznam jako parazit ztrácí soudnost. Je potřeba si uvědomit, že klienti realitek nejsou žádní beránci a chudinky (většinou jsou to taky celkem veselé postavičky). Rozhodně se nechovají férově. Navíc právě ignorování jakékoliv férovosti jde seznamu vytknout čím dál víc. V článku to zaznělo. Seznam v tuto chvíli podporuje ty nejhorší ze špatných. Nikoliv obráceně.
Ad 4/ Jako kupující jste to zcela nepochopil. Jde to dělat stejně a navíc na tom Seznam vidělá. Díky tomu to časem znevýhodní malé realitky a velké Vám jako klientovi nakonec pořádně zvednou ceny.
Ad 3/ Původní redesign hlavně se úplně míjel s tím co tvrdil Marketing. Byl jsem na jednání realitek se Seznamem jako pozorovatel a poradce. Seznam zcela nezvládl ani tu nejmenší část. Komunikace, i technické řešení doteď hrubě kulhá.
Tyhle další kroky jen znevýhodní malé realitky proti velkým a v důsledku toho nakonec bude tratit zákazník.
Nakonec poznámka. Vidím tu spoustu lidí co sami o sobě nedokážou dohlédnout dál než za první zatáčku. Už celkem chápu proč můžou banky, bankéři a podobná holota, stejně jako politici tolik lidí oblbnout. Krátkozrakost.
suhlas s michalom, za permanentne obnovovanie inzeratov by som realitky zabijal a ako kupujuci som len rad, ze uz sa to robit neda.
realitky by sa skor mali zamysliet nad sebou a nad amaterskymi inzeratmi, ktore produkuju: casto nie je jasne, ci plocha bytu je ratana vcetne alebo bez balkonu, vacsinou nezmyselne fotky, z ktorych nejde ani poznat, aky je z bytu vyhlad, neprilozeny planok bytu. ked zapracuju na tomto, mozno ziskaju viac klientov ako z opakovaneho nahadzovania rovnakych inzeratov.
webdev: Počkat, v článku píšete, že TOPovat je možné jen 15% z inzerátů, placení je jen vaše spekulace. A i kdyby to nakonec zpoplatnil, tak si realitky alespoň rozmyslí, jestli musí opravdu každý týden topovat všechny inzeráty co mají, nebo jestli budou topovat jen ty nejzajímavější. Méně topování - lépe pro kupující.
Ale vás přece nic nenutí na Seznamu inzerovat. Když je jen ten "parazit", tak jej alespoň odstraníte a víc vyděláte, ne? ;-)
Jo, omezené vidění je problém, ale u někoho jiného, než u koho to naznačujete :-D
Když si to tady čtu, tak je to přesně ta ČR, kterou znám. Najedné straně absolutní odpůrci, kteří si nenechají nic vysvětlit, na druhé straně co obhajují. Bohužel realitní trh v ČR je totalně dopras.ný. Jak ze strany realitek, tak mnohdy klientů. Jako klient sem rád že sem to udělal bez RK a nemusel nic řešit, celý převod sice složitě ale celkem bez problémů. Ale netřeba všechny kanceláře házet do jednoho pytle. Myslím že se najde dost těch kvalitních(podstivých, co se nelibí změny), ale bohužel více těch nekvalitních(těm ty změny tolik nevadí). Je to práce s lidmi. Sreality asi nelze komentovat. Krok vedle na začátku roku veliký. Ale zrovna toto se jeví asi jako dobrý nápad. Skončí věčné předbíhání zakázek. Nebaví mě pořád koukat na jedno a to samé. A pokud se to realitkám nelibí. Vždyť přece když nebudou vyhazovat nabídky nahoru, tak nebudou vyšší náklady. Ten kdo si za to zaplatí, tak si zaplatí a je zvýhodněn. Takový je obchod, ale nemyslím že bude někdo zvýhodněn. Spíš klasické české brblání, když mi něco není po vůli. Jedněm se to bude líbit a ostatním ne :-) Aloha přátelé :-)
Nejsem nestranný, což předem deklaruji :-) Michal Kára upozorňuje na to podstatné: zákazníkem Srealit jsou (i dle mého názoru) především zájemci o nákup a prodej realit, realitky jsou zákazníkem nepřímo. Je to stejné jako čtenáři novin a inzerující v novinách - bez čtenářů by se neinzerovalo.
K vynálezu TOPování se hrdě hlásím, kdysi jsem ho zavedl, dávno před ostatními, na Seznamka.cz a i tam plnilo topování stejnou roli jako to máme na Sbazaru nebo to co nyní zavedly Sreality: zabránit opakovanému vkládání stejného inzerátu za účelem "posouvání" se vpřed. Topování plní i funkci aukce o výhodné umístění nabízeného produktu (fungovalo to perfektně i na seznamce :-).
To co nám anonymní kritikové asi neprozradí je kolik procent ze zisku při prodeji bytu či nemovitosti činí náklady na inzerci v Srealitách.
Co se týče titulku článku tak se domnívám, že je něco takového pod úroveň jinak seriózní Lupy.
Michal Kára: Samozřejmě, že je TOPování zpoplatněno viz ceník Sreality, není to žádná spekulace. TOPovat lze 20% zakázek, takže za 5 dní má realitka komplet nové nabídky nemovitostí, oficiálně s požehnáním Seznamu a ještě na tom Seznam vyrejžuje. Zkrátka změny nejsou pro klienty (kupující), ale vždy pro Seznam.
Ještě jeden dovětek: Prodej reality má minimálně dvě strany Prodávajícícho a kupujícícho!
Zatímco tady se kupující můžou přetrhnout s morálkou a mají plnou hubu kopretin. V realitě nám všem tak blízké, se snaží podvádět jak prodávajícího tak případnou realitku. Dokonce jdou často tak daleko, že jsou schopni na prodávajícího pozvat nemocnou babičku. Jen aby ho zlomili.
Prodávající (který v tuhle chvíli trpí ještě víc než realitky, když si chce dát inzerát) taky není zrovna ideál morálky. Většina z nich se snaží s realitkou nebo kupujícím prostě vyjebat. Často prodávají něco co zdaleka nesplňuje parametry atd.
Pak je tu realitka. Má pro obě strany výhodu třecí plochy. Není to žádná prdel. Spousta realitek jsou prostě lumpové. Ale snad jich je menšina. Snažím se spolupracovat jen s těmi, které na mě působí jako slušná společnost. Faktem, ale je, že v mnoha případech by to bez nich nešlo. Jsou prostě garantem určité kultury prodeje. Chtě nechtě to tak musím nazvat.
Ti co jim vytýkají provize, by se měli zamyslet jaké náklady na prodej jsou a hlavně proč tedy oni sami něco takového nedělají, když je to takový vejvar!
Díky za vaše názory na náš server a speciálně díky těm, kteří se tu zamyšleli nad chováním realitek. Seznam určitě nikdy nevyhoví všem, přestože je tu pro všechny - uživatele na straně jedné a klienty na straně druhé. Úvahy o řepení peněz nebo o tom, že jsme se zbláznili, nemá snad ani cenu komentovat. Co bych rád víc vysvětlil, to jsou naše kroky kolem topování a taky řešení duplicit a reexportů. K jednotlivým bodům:
1) Zavedení topování a kontroly duplicit bylo nutným krokem, po masivním nárůstů reexportů pouze jedné skupiny našich klientů. Ti co to sami neuměli, chtěli mít v reexportech stejné možnosti.
2) Reexporty v červenci a srpnu narostly do takových rozměrů, že bylo nutné i kvůli kapacitám serverů přijít s řešením. Zvolili jsme "kontrolu duplicit" a všem nabídli ještě novou alternativu: topování.
3) Duplicity mají jasně nastavené váhy a nemělo by se stávat to, co tu popisujete. Prosím tedy o zaslání konkrétního případu do emailu jan.mertl@firma.seznam.cz, prověříme to.
4) Sreality.cz ani realitní kanceláře nedělají charitu. Oběma jde o inzerci, uživatelům pak o bezpečnou koupi nebo prodej bytu. Zařídit to při vší velikosti i rozporech realitního trhu je docela velký task a my ho bereme se vší odpovědností.
když budu porovnávat SREALITY s SAUTEM... to proto, že SAUTO znám lépe z denní praxe, tak je opravdu těžké vyhovět všem....
V logice věci je SEZNAM byznys firma, tedy chce vydělávat peníze a je to ona kdo má určovat co a kolik to bude stát. S ohledem k její výjimečnosti na trhu - sledovanosti - je zajímavá pro obě strany (prodávající/kupující).Kupující tam budou chodit dokud tam bude zajímavá nabídka, prodávající pokud budou vidět šanci na úspěch v podobě nového zákazníka. Komu se to nelíbí může chodit jinam nebo si vytvořit vlastní portál. Tak to prostě je.
Co mi vadí na SAUTO.cz je to, že je tam opravdu mnoho nabídek u kterých je značný rozdíl mezi tím co prodávající nabízejí a tím co na Vás čeká při prohlídce. Tuším, že realitky a prodejci aut jsou si v mnohém velmi velmi podobní. Vadilo mi že jsem nabízel auta v bezvadném stavu, s prodlouženou zárukou, řádně nejen vzhledem, ale i technicky připravená za cenu, která opravdu i na prodejně platila. V kontrastu s nabídkami, kde někteří prodejci v kategorii aut 150-250.000 Kč měli u aut nabídky s cenami o 30% nižšími, všechna auta od jednoho typu měla stále stejné fotografie a vše pak bylo schováno za bídným stavem, za tím, že cena byla správná, ale jen při nákupu na úvěr a tak dál a tak dál. Opakovaně jsem na hodně vykřičené nabídky na SAUTO upozorňoval, ale odpovědi jsem nedostal a ty firmy tam svá auta nabízejí dál. To se potom ale nabízí otázka, jestli SEZNAM potřebuje všechny peníze a za každou cenu. A pak otázka nakolik má vůbec zájem řídit určitou "kulturu" na inzertním trhu. A tady si myslím, že možnosti má.
Tedy SEZNAM týme, snažte se prosím co nejvíce a nabízejte produkty tak, aby byly v rámci možností nabídky srovnatelné, bez podfuků a švindlování a zbavte kupující a zájemce v maximální možné míře těch obchodníků, které nikdy ani nenapadlo dělat poctivou nabídku nebo možná ani nevědí co to poctivost je.
Všem co si stěžují.
Co myslíte? Která realitka nebo makléř je lepší. Ten, který si dá práci s přeinzerováním, hlídá si cenu. Stará se o inzerát stejně jako o tu nemovitost. A nebo ten, který má kliku a přišel k nemovitosti jako poslední? Nemá zájem a normálně by nepřeinzeroval. Ale když už má to snadné TOPovátko. Tak si klidně kliká.
Mimochodem kdy asi seznam zruší těch 20%?
to Jan Mertl: Děkujeme za vysvětlení, nechápu proč tyto důvody nenapíšete do blogu. Chci se zeptat spíš na něco jiného. Pokud jako RK upozorním Seznam na nekalé praktiky konkurence, například odcizené fotografie včetně vodotisku atd. a výsledkem je to, že mi odpovědná osoba napíše, že vodotisk je skoro nepostřehnutelný a že se vlastně nic nestalo, to jenom nahrává těm, kteří tvrdí, že prostě nemáte zájem na kvalitě realitního trhu, ale jen využíváte džungle, která tady panuje. Bohužel.
webdev: nedělám to proto, že dělám něco jiného..
realitku jsem si při pořizování nemovitosti nevybíral, vybíral jsem si nemovitost a realitka mi byla v cestěpouze na obtíž.. pro mě znamenala pouze zaplacení provize a pro majitele odvedla práci cvičené opice, která doplnila do z netu staženého formuláře jejich osobní údaje, nic víc.. předložila smlouvu, která majitele naprosto nechránila, realitce to bylo jedno.. kolikrát za život asi potká znovu stejného majitele jak prodává byt, že? a i kdyby několikrát ano, množství ušetřené práce je extrémní, takže na to dlabou a smlouvy vůbec nekontrolují..
celý problém realitek vidím v téměř nulové jejich odpovědnosti.. proto je lepší si k prodeji přizvat advokátní kancelář, která odpovědnost má..
Autor si neklade za cíl být nejlepší, snaží se, ale poukazovat na nešvary doby. Hledá pravdu jak v životě tak v PHP a jinde. Fotografuje, maluje, skládá a píše. To poslední mu sice příliš nejde, ale nějak se vyřvat musí. Má zkušenosti s realitním a kapitálovím trhem. Programování a navrhováním krytických částí aplikací. Řízením projektů a chrlením unikátních nápadů.
Přečteno 23 678×
Přečteno 18 855×
Přečteno 17 754×
Přečteno 16 747×
Přečteno 13 479×