Hlavní navigace

UPC trojnasobna tragédie!

23. 1. 2008 15:26 (aktualizováno) | webdev

Tento přiběh popisuje udalosti jež jsou realne stali se a týkají se žijících lidí. Také se týkají firmy UPC, jejichž podpora zákazníkům je TRAGICKÁ!

Příběh první

Asi před třemi měsíci se mi ozval hodně dobrý kamarád s tím, že mu nefunguje internet. (Měl přopojení od UPC, ke kterému přišel po té co nám z Karnevalu udělali právě ono UPC). Zkusil jsem po telefonu klasické rady a ukázalo se, že skutečně problém není u něj doma, ale někde jinde. Druhá den mi k tomu řekl, žemu nefunguje ani kabelová TV (taktéž od UPC) takže je jasné odkud vítr vane.
Řekli by jste pohoda.
Bohužel ne u UPC.
Kamarád se snažil na horkou linku UPC dovolat celý týden!! Zkoušel to neustále. Když náklady na telefon dosáhly hodnoty cca 350 Kč řekl si, že to nemá cenu.
Pro pochopení, není problé, se dovolat je problém s někým komunikovat, neustále poslouchat že jsem třetí v pořadí a to trvá už 20 minut je příšernost.
Napsal dopis (doporučený samozřejme). Je to až směšné, že v dnešní době člověk použije i takovouto komunikaci.
Kupodivu na dopis žádná reakce.
Po měsíci snah o komunikaci s UPC to kamarád vzdyl. Napsal jim že končí ať si trhnou nohou.
Stále nic.
Za další měsíc mu někdo z UPC zavolal jestli nechci rozšířenou nabídku TV programů od UPC. Myslím. že to jen podtrhuje targickou situaci tohoto poskytovatele.
Po dalším měsíci mu nějaká paní zavolala, že jako už může zrušit trvalý příkaz a že je smlouva ukončena.
Kamarád si pořídíl dražší řešení od O2 a momentálně je spokojen. Jenže on není sám.

Příběh druhý

Bylo to tuším v sobotu kdy mi volala známá. S tím, že jí nefunguje internet a ona potřebuje odeslat důležitou firemní poštu.
Inu sedl jsem a vyrazil jí na pomoc.
Problém byl jasný. Nefungující internet od UPC. Co dělat, začal jsem se snažit dovolat na technickou podporu UPC. Jjak se ukázalo (stejně jako v příbehu prvním) nebyl problém se dovolat, ale s někým se spojit. Opět klasika. 20 minut jsem se snažil dovolat nějakého technika nebo aspoň uklízečku. Výsledek 0.

Příběh třetí.

Já.
Ano i já jsem se stal závyslím na horké lince UPC. Jednoho dne z rána jsem zjistil, že internet nefunguje. Inu zkouším volat.
20 Minut a nic. Všichni operátoři hovoří. Když se posunu někam dál, je to nejspíš proto, že to někdo předemnou položil.
Zkouším to asi za hodinu znovu. Na třetí pokus jsem se DOVOLAL!
Pravda už teď měto díky tarifikaci, kterou UPC používá (přece nebude nést náklady za převážně svoje chyby). jsem zaplatil přibližně 150 Kč!
Zjistilo se, že peníze z banky odešli na špatný účet (bohužel jsem to nehlidal takže jsem to zjistil až následně), co naplat poslal jsem platbu obratem pomocí karty (Zjistil jsem že nejde net cca v 8:00, dovolal jsem se asi v 13:00 zaplatil jsem ve 14:00 (musel jsem k tomu kamarádovi co ma O2). V ten den jsem se už nedovolal. Přestože jsem protelefonoval dalších asi 40 minut!
Druhý den jsem to zkoušel znova. Po 30 minutách jsem se dovolal! (Jak jsem to udělal prozradím na konci).
Moje nadšení schladlo po té co jsem se dozvěděl, že teda pokud chci tak mi to za dva dni zapnou! Popravdě docela mě to škokovalo, kdbych se nedovolal asi bych mohl čekat do soudného dne. A jak je patrno dovolat se je PROBLÉM.
Co dělat?
Zkusil jsem to další den. Tentokrát už za použití finty a dovolal jsem se prakticky hned. Konečně jsem narazil na někoho kdo mi pomohl s tím, že za hodinu bude vše fungovat.
Internet fungoval sice za hodiny 3, ale nakonec fungoval.
Pokud sečtu náklady, na telefon stálo mě to vyřizování dobře 600Kč! A to nepočítám čas, který jsem tím ztratil. Netvrdím, že chyba nebyl i u mě. Té jsem si plně vědom. Bohužel ovšem přístup UPC je v tomhle smšru tragický. Jejich podpora paltících zákazníků je hrozná. To říkám jak z hlediska lidského tak profesionálního (že jsem toho ohledně podobných linek vvymyslel naprojektoval a odřídil docela dost). Nejhorší je přístup kdy 20 minut čekáte protože si řekne jsem v pořadí, ale ono tohle pořadí trvá dalších 20 minut.

Jak se dovolat – aneb návod pro každého.

UPC má u technické podpory výběr kdy se ptá jestli jste již ohledně tohoto problému volali. Pokud dáte, že ano. Skončili jste.
Nikdo Vám to nezvedne ani za 30 minut. Což je podle mě na horkou linku čas dosolva nehorázný.
Je dobré vybrat tu možnost, prvního volání. Pak se vaše šance na dovolání se enormně zvyšuje!

PS: Pokud by měla firma UPC zájem za patřičný honorář jsem ochoten zpracovat analýzu jejich provozu a zkusit navrhnout řešení. Ovšem nepočítám, že zájem má. Přecijen je důležitější aby lidi zaplatili a ne aby rušili techniky při svačině.

Příkládám jedno krásné vyčkávání má to cca 30 minut: 

2008011708471­1.amr