Hlavní navigace

Sreality - čí je to chyba?! (pohled od jinud)

24. 2. 2010 23:45 | webdev

I Lupou proběhl zájem o změnu cen služeb na Srealitách. Skutečně mnoho realitních kanceláří to vidí jako problém. Mé osoby jako se to dotýká tak, že jsem jedním ze spolumajitelů firmy která Realitkám nabízí poměrně zajímavý a úspěšný systém pro jejich prezentaci na webu a s tím spojený CRM systém umožňující inzerovat (nejen) na Srealitách.

Sreality totiž nezměnili jen ceny, ale i ten systém na pozadí. Čili komunikace ze servererem Srealit je momentálně jiná než dříve.

S tím souvisí i můj zájem o toto téma. A samozřejmě jak si myslím i poněkud jiný pohled na věc než mají realitky a nejen realitky.

Prvotně je třeba si uvědomit kdo je vlastně viníkem toho, že si teď Sreality rozhodnou diktovat ceny. Viníkem jsou jednoznačně realitní kanceláře. Roky a roky učili zákazníky hledat na srealitách (některé realitky ani nemají vlastní prezentaci na webu, mají jen Sreality). Stejně tak sami sebe nutili používat jen Sreality bez toho aby diverzifikovali svůj trh s inzercí. Díky tomu teď přešlapují na místě a ročilují se nad tím, že je seznam chce „podojit“.

Nový systém navržený seznamem je samozřejmě pro menší z nich totání ztrátou iluzí. Díky platbě za proklik, lze snadno donutit konkurenci stáhnout zančnou část inzerce (prostě budete přes různé proxy klikat, není to tak složité a zisk pro Vás z toho může být skutečně velký).

Nejsou to samozřejmě jen prokliky. Celkově je potřeba si uvědomit, že rozdělení do kategorií zvýhodňuje realitky nabízející „velké“ reality. Ty totiž na jednom prodeji vydělají skutečně stovky tisíc až miliony korun. Menší realikty zamířená spíše „malé“ reality pak budou mít problém velkého počtu duplicitní izerce (ta je tam v současnosti a rozhodně se to nezmění).

Seznam se snaží celou věc propagovat jako změnu nikoliv zdražení (to je velice chytré z marketingového hlediska). Tím, že se snaží realitky uchlácholit, že ušetří na ročním paušálu. Na druhou stranu zavedením proklikového systému značně navyšuje cenu za jeden inzerát. V tabulkách na blogu Srealit, pak fabuluje s nějakým počtem prokliků. Stačí si ovšem uvědomit že těch prokliků je daleko víc. K tomu přidejte, ještě to že potencionální klient klikne na všechny varianty inzerátu (od všech realitek, které nabízí tu danou realitu) ve výsledku se k Seznamu přikutálí výrazně více peněz.

Jak z toho ven je na snadě. Lepší systém na vedení inzerce (například ten náš ;-). A hlavně rozdělení inzerce i na jiné servery (taktéž dovede náš systém). Potažmo vytvořit nějaký systém vlastněný například Realitní unií a umožňující inzerovat i dál než jen tam (opět umožňuje náš systém).

Osobně počítám s tím, že Sauto bude následovat. Očekávám, že se toho chytne i TIP Cars. Protože nabízíme i systém pro Autobazary, které na tom jsou fakticky ještě hůř (plaťte někomu za inzerci a ještě ho propagujte – to je dusledek fungovani Tipcars a Sauta v ČR). Budeme mít v brzké době druhé kolo tohodle mumraje.

Navíc některé argumenty Seznamu jsou snad záměrně zkreslené nebo přímo lživé. Představte si například současný stav. Soukrmoník si dá inzerát. Bezva. Zaplatí za něj 72Kč. Má ho tam po nějakou dobu. V novém režimu těch 72Kč proklikají maklíři realitek ve snaze ulovit novou realitu, během jednoho dne, nebo spíš dopoledne. Tenhle přístup ukazuje že Sreality – Seznam.cz nemají ani zdání jak funguje realitní kancelář případně trh.

Vzhledem k závažnosti tématu. Prosím spíš o soukromější kontakt ( noro@volny.cz ).