Často se divíte, že na internetu vznikají projekty podobné jako vejce vejci? Já ne, znám lidskou povahu. Většina populace by nebyla schopná sama od sebe vymyslet ani bláto na cestě.
Ovšem stejně tak je většina schopná myšlenku poupravit nebo ještě lépe prostě okopírovat.
Ano teď píšu o slevách na… no na co chcete.
Každý kdo má takříkajíc: „do prdele díru“ vyprodukoval slevový server. Každý nabízí slevy. Fakt je že princip slev je tak trošku podfuk. Proto taky většina slev je založena na službách (masáž může stát 250 Kč za hodinu, super masáž pak 600 Kč a sleva bude třeba 50%, rozdíl ovšem nepoznáte).
Podobně to je s vyhledávači nejnižších cen. Nebo s podvodnými aukcemi. Popřípadě s mikroblogy, blogy a nebo videoservery (Youtube).
Existují totiž dva způsoby jak někde prorazit.
1. Máte nápad. Ten si hýčkáte, děláte na něm a nakonec jde do světa (dost často můj případ).
2. Máte hodně peněz, nápady většinou schází protože, nic nechcete riskovat. Ale když se něco chytne rychle uplácáte kopii a pak jí tlačíte marketingem.
Obě tyhle metody, existují a fungují. Jen ta druhá není takříkajíc příliš voňavá. Lidi, ale nakonec zapomenou jak to je a kdo byl první. A tak už si nikdo časem nevzpomene na Slevíšky, KupDnesy, Slevomaty a podobně. Vydrží jich pár.
Co, ale zůstává pro mě záhadou, že firmy investují tolik peněz do něčeho co je zcela průměrné. Kdyby radši vrazili peníze do nového nápadu, jejich šance uspět by byla násobně větší!
Takhle jen čekáme, kdy zase někdo okopíruje myšlenku v cizině a aplikuje je jí u nás. A na to jak jí všichni okolo dokonale obtáhnou.
Autor si neklade za cíl být nejlepší, snaží se, ale poukazovat na nešvary doby. Hledá pravdu jak v životě tak v PHP a jinde. Fotografuje, maluje, skládá a píše. To poslední mu sice příliš nejde, ale nějak se vyřvat musí. Má zkušenosti s realitním a kapitálovím trhem. Programování a navrhováním krytických částí aplikací. Řízením projektů a chrlením unikátních nápadů.
Přečteno 23 678×
Přečteno 18 855×
Přečteno 17 754×
Přečteno 16 747×
Přečteno 13 479×