Za pár hodin si můžete na ENUM DAY 2 poslechnout případovou studii z našeho cca dvouletého používání internetové telefonie a několikaměsíčníhou používání ENUM.
Kompletní prezentaci si již nyní můžete prohlédnout nebo stáhnout zde:
Díky ENUM nabízíme tak nabízíme minimálně tři způsoby, jak se k nám dovolat zdarma.
Prezentace sama je dost otresna a prinasi jen obecne blaboly a nepochopil jsem proc vlastne vznikla. Abych se nakonec ve statistice docetl ze je to vlastne uplne k h*vnu za 250,- Kc za ENUM domenu/cislo kdyz pocet prijatych ci odchozich hovoru bud neznam nebo je nula ? :-))) To jsem se pobavil. Dekuji.
Vznikla, protože nás CZ NIC požádal o shrnutí našich zkušeností s VoIP a ENUM.
Obecné bláboly jsou dobré, protože většina běžných smrtelníků má k VoIP i ENUM pořád hodně daleko.
Co se týče návratnosti - ano, aktuálně se to z finančního hlediska nevrátilo. Ale považuji to za otázku času, málokterá investice se vrátí ihned. Čím více firem bude podporovat ENUM, tím se to vrátí rychleji. A náklady v řádech několika tisíc Kč nepovažuji za tak velké, abychom byli mezi prvními.
Náhodou, něco jako ENUM bude asi v budoucnu potřeba. Jen aby jste lidi, pokud chystáte nějaký podraz nebo nefunkční službu, zbytečně neodrazovaly už teď. Myslím, že ještě není vhodný čas pro masové nasazení. Jako klíčovou bych viděl také otázku "důvěryhodnosti" v poskytovatele služeb/služby.
P.S.: Pokud chcete někoho nalákat na prezentaci, nebo něco podobného ... pár slov, nebo vět, úvodem by neuškodilo. Moc lidí si vaše stránky asi neprohlédne. Což je vzhledem k mým názorům, prezentovaným výše, dobře.
Jen pro upřesnění, kdyby to tak někdo náhodou chtěl pochopit - Beneta nemá s ENUM společného nic více, než že tuto službu využíváme a propagujeme (jelikož nám přijde užitečná tím více, čím více ostatních ji bude využívat).
Vhodný čas pro masové nasazení byl právě už před lety, kdy se zaváděly VoIP technologie. Jelikož ENUM přišel později, mnoho VoIP technologií bylo implementováno bez podpory ENUM a zpětně to často není dost dobře možné.
A z hlediska běžného uživatele - to, aby mohl "běžný uživatel" zadarmo volat (firmám co mají zaregistrovanou ENUM doménu a ústřednu s podporou ENUM, tedy např. nám) stačí jakýkoliv telefon s podporou ENUM. Takže pokud byste si měli něco zapamatovat (i když to není "pár slov úvodem"): PŘI NÁKUPU NOVÉ ÚSTŘEDNY NEBO NOVÉHO TELEFONU CHTĚJTE PODPORU ENUM a SIP. Najdete v každém dobrém obchodě :)
BENETA.cz je softwarová a konzultační společnost, poskytující internetová řešení (internetové stránky, eshopy, intranety, extranety, ..). Na tomto blogu naleznete vážné informace i nevážné komentáře toho, co nás ve světě internetu zaujalo.
Přečteno 32 802×
Přečteno 27 394×
Přečteno 20 542×
Přečteno 17 739×
Přečteno 14 740×