Hlavní navigace

Jak na co nejjednodušší vzdálenou technickou podporu?

15. 7. 2008 20:23 (aktualizováno) | Petr Ocásek

Představte si, že jste ajtík (dále jen zachránce), který musí čas od času někomu (dále jen tonoucí) poradit s ovládáním počítače. Dříve či později přijdete na to, že navigovat po telefonu stylem „teď klikni na tlačítko XY, pak na záložku.. aha, jo počkej, ty jsi někde jinde než já“ není úplně ono.

Takže zkusíte různé nástroje na vzdálené ovládání počítače (tzn. takové, kdy na svém počítači vidíte plochu vzdáleného počítače).

Možností je spousta a jejich porovnání za nás udělali na Wikipedii.

Ale můj ideál (zřejmě) nesplňuje žádný:

Potřebuji, aby:

  1. to pro tonoucího bylo co nejjednodušší (klikl na odkaz v mailu nebo na nějaké webové stránce)
  2. se nemuselo nic instalovat (prostě jen „click & go“ nebo „run & go“)
  3. pokud spojení iniciuje zachránce, aby tonoucí musel každé připojení zachránce jedním klikem povolit a kdykoliv ho zase přerušit
  4. aby zachránce nemusel znát windows login/heslo do počítače tonoucíhoideálně také (ano, vymýšlím si)
  5. aby to fungovalo i přesto, že zachránce ani tonoucí nemají veřejnou IP adresu
  6. aby tonoucí mohl sám zavolat zachránci
  7. fungoval pro obě strany zvuk

Body 5 až 7 ale klidně oželím. Programy jako je VNC vyřazuje ze hry podmínka č. 1 i 2 (pokud neexistuje flashový VNC server), plug-in LogMeIn zase podmínka č. 4. Podobně je to se vším co jsem zkoušel :(
Jelikož děláme podporu pro webové aplikace, stačí když uvidíme co se děje v prohlížeči tonoucího – tzn. může jít i o flashovou aplikaci, plug-in do prohlížeče atp.

Za navedení na správnou stopu věnuji (jen tomu prvnímu) poukázku na 5.000,– Kč na služby benelist.cz, beneshop.cz či dotazniky.cz.

Dokažte, že kolektivní inteligence není blbost :)