Hlavní navigace

Vyjádření operátorů k šetření ÚOHS

29. 9. 2010 20:30 (aktualizováno) Tomáš Kapler

Předevčírem jsem zde psal, že ÚOHS zahájil šetření mobilních operátorů ve věci nespravedlivého účtování. Podařilo se mi sehnat vyjádření Vodafone a O2. T-mobile se zatím nevyjádřil (přišla mi jen automatická odpověď od jejich PR, že mají dovolenou a nikdo je nezastupuje).

Vyjádření Vodafone

Dobrý den, pane Kaplere, v článku se píše o tarifikaci 60+60. Nevím, u jakého operátora jste…pouze k tomu mohu říci, že Vodafone jako jediný z hlavní trojky GSM operátorů, který má účtování 60+1.

Vyjádření O2

Společnost Telefónica O2 Czech Republic, a.s. v současné chvíli nabízí tarify s různou tarifikací, tedy ne jen s účtováním po minutách. Všechny tarify, které O2 nabízí obsahují volání nebo SMS zprávy zdarma v rámci paušálu na bázi fletfee, nebo semi-fletfee. Zákazníci tak mohou volat nebo posílat SMS zdarma na více než 6 milionů čísel celé ČR. S tarify, které umožňují bezplatné volání v rámci paušálu do různých směrů, má zákazník mnohem více možností, jak může volat zdarma přesně podle svých potřeb. Díky tomu si může podstatně snížit své výdaje za mobilní komunikaci bez ohledu na to, jakou využívá tarifikaci. Čím víc zákazník využívá výhodu, tedy volání nebo SMS zdarma, v rámci tarifu, tím levnější se pro něj stává minuta volání. Navíc naše průzkumy ukázaly, že zákazníky zajímá méně způsob tarifikace, ale spíše konečná cena na účtu. A ta je díky volání nebo SMS zdarma v našich tarifech výrazně nižší

Můj dovětek

Vodafone se omlouvám, moc jsem to zjednodušil a zahrnul jej pod ostatní operátory, je pravda, že má o něco výhodnější tarifikaci, přesto rozdíl 60+1 není ve skutečnosti o tolik výhodnější oproti 60+60. Rozdíl pokud si pamatuji dobře je cca. 25% vs. 30% navýšení oproti 1+1. Tj. je pravda, že Vodafone „okrádá“ zákazníky méně než ostatní operátoři.

Odpověď O2 je klasická marketingová blamáž, že to vlastně nikdo nechce a nepotřebuje a že mají různé tarifikace (ano, pro business zákazníky nabízí i 1+1, na pevných linkách mají dokonce 120+60 (na pevných se volá v průměru déle, i tak je to ale cca. 35% navýšení oproti 1+1).
To že zákazníky zajímá konečná cena na účtu je samozřejmě pravda, právě tarifikace ji ovšem výrazně ovlivňuje.

Sdílet

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).