Předevčírem jsem zde psal, že ÚOHS zahájil šetření mobilních operátorů ve věci nespravedlivého účtování. Podařilo se mi sehnat vyjádření Vodafone a O2. T-mobile se zatím nevyjádřil (přišla mi jen automatická odpověď od jejich PR, že mají dovolenou a nikdo je nezastupuje).
Dobrý den, pane Kaplere, v článku se píše o tarifikaci 60+60. Nevím, u jakého operátora jste…pouze k tomu mohu říci, že Vodafone jako jediný z hlavní trojky GSM operátorů, který má účtování 60+1.
Společnost Telefónica O2 Czech Republic, a.s. v současné chvíli nabízí tarify s různou tarifikací, tedy ne jen s účtováním po minutách. Všechny tarify, které O2 nabízí obsahují volání nebo SMS zprávy zdarma v rámci paušálu na bázi fletfee, nebo semi-fletfee. Zákazníci tak mohou volat nebo posílat SMS zdarma na více než 6 milionů čísel celé ČR. S tarify, které umožňují bezplatné volání v rámci paušálu do různých směrů, má zákazník mnohem více možností, jak může volat zdarma přesně podle svých potřeb. Díky tomu si může podstatně snížit své výdaje za mobilní komunikaci bez ohledu na to, jakou využívá tarifikaci. Čím víc zákazník využívá výhodu, tedy volání nebo SMS zdarma, v rámci tarifu, tím levnější se pro něj stává minuta volání. Navíc naše průzkumy ukázaly, že zákazníky zajímá méně způsob tarifikace, ale spíše konečná cena na účtu. A ta je díky volání nebo SMS zdarma v našich tarifech výrazně nižší
Vodafone se omlouvám, moc jsem to zjednodušil a zahrnul jej pod ostatní operátory, je pravda, že má o něco výhodnější tarifikaci, přesto rozdíl 60+1 není ve skutečnosti o tolik výhodnější oproti 60+60. Rozdíl pokud si pamatuji dobře je cca. 25% vs. 30% navýšení oproti 1+1. Tj. je pravda, že Vodafone „okrádá“ zákazníky méně než ostatní operátoři.
Odpověď O2 je klasická marketingová blamáž, že to vlastně nikdo nechce a nepotřebuje a že mají různé tarifikace (ano, pro business zákazníky nabízí i 1+1, na pevných linkách mají dokonce 120+60 (na pevných se volá v průměru déle, i tak je to ale cca. 35% navýšení oproti 1+1).
To že zákazníky zajímá konečná cena na účtu je samozřejmě pravda, právě tarifikace ji ovšem výrazně ovlivňuje.
A very nice article to read, and I will share
Agen Bola | STARBALL88 | Agen Sbobet | Prediksi Bola | Berita Bola | Prediksi Skor | Prediksi Bola | Prediksi Bola | Agen Poker Online | Judi Poker Online
thank you.
Vodafone: 60+1 je obrovský rozdíl oproti 60+60. Z první započaté minuty je větší šance, že uběhne delší kus, než z té další - u hovoru délky 30 s zaplatíte o 50 % víc, než skutečně provoláte, ale při délce 61 s už neplatíte navíc ani korunu (při 60+60 byste zaplatil i neprovolaných 59 minut). Většinou se volá kvůli těm věcem, které se nedají krátce sdělit do SMS - je potřeba komunikace, a ta většinou neproběhne během prvních pár sekund. A co je přes minutu, tam už Vodafone neokrádá ani korunu. Má to tedy co do sebe.
Některé hovory sice pod minutu jsou, ale porovnejte si počet nevyužitých zaplacených vteřin v první minutě (délka hovoru 0:20, 0:30...) s hovory o délce 1:05, 2:02 apod.
[2] Dělal jsem u telekomunikačního operátora a měl jsem přehled o milionech hovorů a na základě jejich délky jsme kalkulovali finanční rozdíl mezi jednotlivými tarifikacemi. Takže mi věřte že vím, jaké jsou to ve skutečnosti rozdíly. U mobilu je mnoho párvteřinových volání do schránky, zpráv typu "už jdu", špatného signálu atd. Naprostá většina hovorů je pak do 2 minut. Takže i ta 60+1 tam dělá dost velký problém. Ale nemám aktuální data, navíc se to hodně liší při volání v ČR, na pevnou, do zahraničí atp. Takže je možné že rozdíl je třeba "jen" 20 %. Ale každopádně tam je.
Koupil jsem si předplacenku u T-mobile na Slovensku za 100Sk (ještě tam nebylo euro).
Mohl jsem provolat 100Sk a tarifikace 1+1!!! Jestli to jde na Slovensku tak jakýkoliv horší typ tarifikace je zlodějina (i když žel v mezích zákona).
Obzvášť překvapivé je, že stejná firma T-mobile, podobné (přibližně) ekonomické podmínky a u nás se chovají jako ....
Jsou to zmrdi, to už víme. Teď už jde jen o to, jak se z toho vylže ÚOHS. Ovšem jak známe ČTÚ (zvláštní divize Telecomu), tak to české úřady umí víc než dobře!
Až EU zruší roaming, tak si koupím SIMku v Německu a můžou mi tu všichni políbit šos! Anebo se tam rovnou odstěhuju!
Me by spis zajimal duvod zdrazeni posilani SMS na zahranicni cisla. Podle ceniku Vodafone stala SMSka 1.20 Kc s tarify Nabito a Naplno. S novymi tarify Na miru uz stoji SMSka 2.50 Kc. Zdrazeni o 200%. Vsechno se postupem casu zlevnuje, jak volani, tak pripojeni k internetu apod.
Proc ke zdrazeni doslo, mi nikdo nebyl schopen vysvetlit.
http://www.vodafone.cz/osobni/sluzby_nastaveni/roaming_a_zahranici/mezinarodni_volani/
Dole si vyberte tarif Nabito/Naplno (starsi tarify) nebo Na miru (nove tarify) a porovnejte cenu do libovolne zeme, treba i ten Afghanistan.
http://www.lupa.cz/clanky/tarifikacni-perioda-ma-na-cenu-volani-vliv/
Tarifikace Navýšení ceny
1+1 0%
30+1 5%
30+30 14%
60+1 17%
60+30 23%
60+60 31%
120+1 52%
120+30 56%
120+60 61%
120+120 71%
Tedy Vodafone (při 60+1) navyšuje cenu o 17%
O2 při 60+60 o 31% a u pevných linek 120+60 dokonce o 61%.
Když to vezmu prakticky, pokud volám přes Mikrotech, volám na mobil za 1,94 Kč bez DPH, pokud volám přes svůj předplacený tarif volám za 4,67 Kč bez DPH + 23% (tarifikace 60+30) = 5,74 bez DPH / minutu.
A takhle je třeba počítat, je třeba k ceně vždy přičítat navýšení způsobené tarifikací!!!
Tomáš Kapler, specialista v oblasti internetového marketingu, konzultant v oblasti datových sítí a připojení k internetu
Přečteno 143 273×
Přečteno 84 324×
Přečteno 47 888×
Přečteno 37 983×
Přečteno 31 506×