Většina mých známých z businessu považuje Twitter (a podobné tzv. mikroblogovací služby) za ztrátu času. Pokusím se proto vysvětlit jak na něm vydělat.
Omezení a zároveň výhody Twitteru:
Využití twitteru je mnoho, např. můžete z dovolené psát zprávy/fotky na Twitter a nemusíte všem známým posílat sms či telefonovat, že jste v pořádku a máte se dobře. Nebo může sloužit jako necenzurovaný monitoring dění nějaké významné události, jako nedávno v bombovém útoku v Bombaji.
Konkrétní příklady z praxe naleznete v článku novináře Adama Javůrka (a v komentářích pod článkem) v nové komunitou tvořené encyklopedii Knol od Googlu.
Twitter je zdarma. I vy nebo vaše firma tak může po jednoduché registraci psát své „twíty“, začít sledovat příspěvky ostatních („following“) a čekat, až ostatní začnou sledovat vás („followers“). Pokud ale chce teď hned zjistit co se o vaší firmě na twitteru píše, registraci nepotřebujete (jak se níže dočtete).
Ano, vím že ve firemním každodenním kolotoči se těžko hledá čas na „Twitter jako nástroj pro otevřenou one2one komunikaci“ (zvláště nyní, když máme tu krizi že), kdy sledujete každý „twít“ svých čtenářů a na ty relevantní reagujete. Tímto způsobem jsme my našli nové spolupracovníky i klienty.
Nu dobrá. Omezenější použití je „Twitter jako alternativní komunikační kanál“ – prostě píšete novinky nejen na svůj web, blog nebo do newsletteru, ale i na svůj Twitter. Ve výsledku je to ale opravdu jen alternativní one2many komunikační kanál, jehož dopad a využití potenciálu personalizované komunikace bude malý. A přínosy? Oslovíte čtenáře, které byste jinak nezískali a občas Vám někdo pošle komentář (v názvosloví Twitteru tzv. „direct message“) jako reakci na vaše zprávy, takže přeci jen nějakou tu zpětnou vazbu získáte.
Ale snad povinné použití pro každou firmu je „Twitter jako nástroj pro social media monitoring“. A nic Vás to, narozdíl od klasického media monitoringu, nestojí. Jednoduše si vyberete pár klíčových slov, ty zadáte do vyhledávání (viz http://search.twitter.com) a je to. A aby to bylo ještě jednodušší, novinky ve výsledcích vyhledávání vám může automaticky zobrazovat vaše RSS čtečka (vždy vpravo nahoře na stránce s výsledky „Feed for this query“) .Ta Vás může upozornit při nové zprávě a vy tak můžete ihned reagovat – pomoci nespokojenému nebo se naopak potěšit pochvalou vašich služeb.
Pár příkladů výsledků vyhledávání:
Jak víte, internetové komunity mají velkou moc. A když takový monitoring neděláte, může jeden negativní názor spustit lavinu (viz článek „Matky se rozzlobily na Twitteru“ z deníku E15).
Tak například:
Firmy, akce:
Média:
(Statistiky a podrobnosti o českých médiích na Twitteru naleznete v článku z 18.12.08 opět z klávesnice Adama Javůrka)
Osobnosti:
… ale třeba i pražské počasí: http://twitter.com/PocasiPraha .
Jak vidíte, není toho málo. A to Twitter před pár měsíci ještě v ČR skoro nikdo neznal..
Máte tip na zajímavý twitter zdroj?
Co si myslíte o Twitteru vy? Znáte i jiné způsoby využití pro firmu?
Asi prvni cesky film na twitteru:
http://twitter.com/ceskarapublika
Oh my goodness! an amazing article dude. Thank you However I am experiencing issue with ur rss . Don’t know why Unable to subscribe to it. Is there anyone getting identical rss problem? Anyone who knows kindly respond. Thnkx madeira plastica I6WXGX07gEzY
A very nice article to read, and I will share
Agen Bola | STARBALL88 | Agen Sbobet | Prediksi Bola | Berita Bola | Prediksi Skor | Prediksi Bola | Prediksi Bola | Agen Poker Online | Judi Poker Online
thank you.
BENETA.cz je softwarová a konzultační společnost, poskytující internetová řešení (internetové stránky, eshopy, intranety, extranety, ..). Na tomto blogu naleznete vážné informace i nevážné komentáře toho, co nás ve světě internetu zaujalo.
Přečteno 32 809×
Přečteno 27 398×
Přečteno 20 545×
Přečteno 17 744×
Přečteno 14 744×