Řešení pro synchronizaci kalendářů je spoustu:
Můžete mít kalendář offline (za nějaké 2.500,– Kč Outlook 2007 či zdarma Sunbird nebo Thunderbird/Lighting), ten synchronizovat (přes bluetooth, infra či USB kabel) s mobilním telefonem či PDA/MDA (skrze Active Sync nebo MobileMaster) a nakonec s nějakým online kalendářem, nejčastěji asi s Google Calendar.
Kalendáře jdou nasdílet (včetně práv na editaci) a tak můžete mít jeden kalednář třeba na jednací místnost, druhý na firemní „sdílené“ auto a pak jeden kalendář pro každého pracovníka vašeho oddělení. Prakticky tak může jeden kolega domlouvat schůzky jinému či je rušit, nebo asistentka může domluvit šéfovi oběd aniž by viděla detaily jeho plánu (vidí jen jestli má volno nebo ne). Výsledný kalendář jde zase jednoduše vložit například (třeba jen pro čtení) do intranetu či na váš web.
Cokoliv změníte v jednom z uvedených zařízení (počítač-internet-mobil/pda) se při nejbližší synchronizaci projeví zase všude.
Potud asi nic nového. Ale:
V oblasti TÝMOVÝCH úkolů jsem dosud nenašel žádné řešení.
Nejdále je v tomto směru, pokud vím, šikovná aplikace RememberTheMilk (je i v češtině), kterou lze synchronizovat se vším možným (od mobilu přes PDA po Gmail/Google Calendar), nicméně bohužel ne s Outlookem ani s Thunderbirdem.
Možná by můj problém by vyřešil Microsoft Sharepoint (Services), nicméně jsem se do hlubšího výzkumu vůbec nepouštěl, protože jeho nasazení by znamenalo omezit se na jeden typ e-mailového klienta.
Pokud o nějakém řešení víte, budu velmi rád za informaci.
Zimbra
http://www.zimbra.com/products/product_editions.html
konretne vas asi bude zajimat modul Tasks and Briefcase. Synchronizaci s Outlookem a Macem a Mobilem umi az placena verze. Synchronizace z Thunderbirdem/Lighting jde (nepoužívám, kolegové ano), ale popravdě nevím jaký typ Zimbry provozujeme a na netu jsem se otom nedočetl. Ty exporty moc neresim, protoze se po netu na to dostanu odkudoliv. Synchronizace mezi jednotlivci se de facto nekoná. Zimbra umí ty úkoly/calendář sdílet a ostatní si mohou tu sdílenou komponentu přilinkovat i k sobě. Což mi přijde lepší než synchronizace.
Úkoly třeba až na bázi ticketů? TRAC? http://trac.edgewall.org/
Ja s kolegou rozlisujeme dva druhy "skupinovych ukolu".
Prvni je ukol typu "Pojdte umyt podlahu". Je jedno, kdo to udela, ale kdyz ji jeden umyje, maji ukol splneny vsichni.
Druhy je ukol typu "Zira si vemte cisty spodky". Ten si musi kazdy za sebe splnit sam.
S ukolem druheho typu si poradi lecktery groupware, ale znane nekdo pouzitelny groupware, ktery umi vyresit problem prvniho typu?
Taky bych se rad zeptal, zda nekdo nejak pokrocil. Pouzivam ted Thunderbird a email na googlu. V Thunderbirdu si synchronizuju maily a kalendar, ale bohuzel zatim neni zadny plugin na synchronizaci ukolu na googlu a ukoly v Thunderbirdu. Rad bych mel vse v Thunderbirdu, at to nemam na 10 mistech, ale prozatim bych se dalsimu nejakemu softu nebranil. Nejake doporuceni?
Jen bych doplnil, že o trochu složitější (v dobrém, čtěte mocnější), než Remember The Milk je můj oblíbený Producteev ( http://www.producteev.cz ). Umí i předávání (forward) úkolů na ostatní, má klienta pro iPhone, Mac ,Outlook a další jsou ve výrobě. O tom, jak ho používat s GTD pár vět na http://blog.naseukoly.cz/2011/10/recenze-producteev.html
Synchronizace úkolů je podporována v Awesync (www.awesync.com)
Ja pouzivam EVO Collaborator na synchronizaci ukolu v Outlooku s jinymi aplikacemi, pro me hlavne s Google ucty. Umi spoustu dalsich veci, ktere se hodi jako kontakty a kalendare. Urcite stoji za vyzkouseni - https://cz.evomailserver.com/product_eco.php
Problém je v tom, že neexistuje žádný standard pro import-export úkolů. Proto není propojení mezi Google Calendar a Thunderbirdem atp.
Já jsem skončil u aplikace http://www.doit.im/gtd.jsp, české představení zde: http://www.mitvsehotovo.cz/obsah/doitim.
Je jednodušší než RememberTheMilk - tzn. specifická aplikace jen na úkoly, v duchu metodiky GTD. Má klienta pro iPhone i Android, pro Mac i Win. Dříve jsme používali Things (která má o něco intuitivnější ovládání), ale ta nemá klienta pro Win a hlavně - neumí zadávat úkoly ostatním - tzv. forwardovat úkoly ostatním (a sledovat, zda je vyřešili).
BENETA.cz je softwarová a konzultační společnost, poskytující internetová řešení (internetové stránky, eshopy, intranety, extranety, ..). Na tomto blogu naleznete vážné informace i nevážné komentáře toho, co nás ve světě internetu zaujalo.
Přečteno 32 809×
Přečteno 27 400×
Přečteno 20 545×
Přečteno 17 744×
Přečteno 14 744×