V minulém díle jste si mohli přečíst náš problém nedostačující kapacity telefonního spojení. Prozkoumali jsme, i díky vašim komentářům, různá řešení, z nichž se jako nejvýhodnější ukázalo (nepříliš překvapivě) VoIP na softwarové ústředně Asterisk. Ale nepředbíhejme…
Zajímavou studnicí informací se jeví především nezaujatý diskuzní portál www.telefonujeme.com, provozovaným Edou Kučerou, kde jsou mimojiné i poutavé příspěvky zástupců jednotlivých provozovatelů a dodavatelů telefonování přes internet.
Investice do technologie VoIP se nám zdá výhodná zejména proto, že snižuje prakticky na nulu možnost rychlého morálního zastarání hardwarové ústředny, nemluvě o někdy problematické rozšiřitelnosti. A kromě toho že VoIP je dnes prostě cool, tak si jako softwarová firma dokážeme představit jeho praktickou integraci s našimi aplikacemi, což bude výhoda pro nás i naše klienty.
O zmíněném Asterisku se tam dočtete v podstatě jako o standardním open-source softwaru, široce používaném i českými VoIP operátory (např. Voipex, …). Kromě toho, je pro něj u nás (nejen v Praze) snadno dostupné vše od hardware přes rozšiřující licence pro komerční kodeky po technickou podporu – stačí se podívat na zobrazované reklamní odkazy na Google. Toto vše, spolu s faktem že:
… z něj učinilo jasného favorita, kterého jsme se rozhodli ozkoušet v praxi. O praktické zkušnosti se s Vámi podělíme příště.
Relevantní odkazy:
BENETA.cz je softwarová a konzultační společnost, poskytující internetová řešení (internetové stránky, eshopy, intranety, extranety, ..). Na tomto blogu naleznete vážné informace i nevážné komentáře toho, co nás ve světě internetu zaujalo.
Přečteno 32 838×
Přečteno 27 412×
Přečteno 20 557×
Přečteno 17 760×
Přečteno 14 754×