S Googlem to jde z kopce

22. 12. 2008 17:20 Jiří Macich ml.

V posledních měsících mi nějak chybí služby kvalitního webového vyhledávače, jakým ještě před pár lety byl Google. Jenže dnes? Dnes, když hledám třeba nějakou firmu, její web je kolikrát na druhé nebo třetí stránce s výsledky vyhledávání. Před ní jsou různé pofidérní katalogy oblepené reklamou, ovšem s minimální faktickou hodnotou pro uživatele (informace jsou nepřehledné, zastaralé, chybné nebo nedostatečné).

A není to jen věc firem. Totéž platí o zboží a dnes dokonce i o článcích. Když hledám článek, nechci najít deset webů s perexem vytaženým z RSS a tunou AdSense. Přitom vytvářet obsah výhradně pro AdSense je zakázané. Nechápu, proč si to Google nekontroluje (asi na tom nemá zájem). Hlavně, že kolegovi Google vyhrožoval zablokováním účtu, když si na svůj blog k článku o rodičovských filtrech dal screenshot z titulky FreeFoto.cz …

Velmi trefná mi přišla glosa Patricka Zandla o zneužívání SEO. Index Googlu je dnes zkrátka přeplněný balastem, kterému se navíc dostává vynikajících pozic a obtěžuje tak běžné uživatele. Nabízí se konspirační teorie, že Googlu tento stav vyhovuje kvůli AdSense inzerátům na takových webech (z kterých má zisk). Nebudeme si přece nalhávat, že množství českých balastových katalogů výrazně nevzrostlo po uvedení AdSense na český trh.

Ale nekvalita výsledků vyhledávání není jen kvůli temné straně síly, pardon, vlastně SEO. Už delší čas mě irituje protěžování mateřského jazyka i na úkor relevantnosti výsledků hledání. Proč má být nějaký český web ve výsledcích vyhledávání výše než relevantnější web v jiném jazyce? Kdybych přece chtěl výsledky vyhledávání omezit jen na češtinu, je na to velmi jednoduchý přepínač.

Zhoršuje se podle vás kvalita výsledků vyhledávání u Googlu?

Sdílet

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).