Hlavní navigace

Po eBance končí i její IEk

8. 8. 2008 1:22 Jiří Macich ml.

Už jsem tak nějak vstřebal, že z hezké české eBanky je od léta už jenom Raiffeisenbank. Už jen ten nový název mi není moc sympatický, protože jej sotva vyslovím, natož abych jej bez copy&paste správně napsal :-) Se skřípěním zubů jsem přešel   změnu kódu banky u čísla účtu (snad už jsem nahlásil a provedl změnu všude, kde bylo potřeba). Ale konec IEk mě celkem mrzí. Hlavně, že klienti byli opakovaně ujišťováni, že přechod  eBanky pod Raiffeisenbank (bože, to je název) se negativně nedotkne služeb.

Přiznám se, že ukončování IEk bych si nevšiml, kdyby nás v redakci na tuto politováníhodnou událost neupozornil čtenář. Zatím totiž na domácím počítači používám Firefox 2 a v něm ještě nyní platné certifikáty IEk fungují – na rozdíl od Firefoxu 3. Ani jsem nezaznamenal, že by „Rajfka“ (tento pokus o počeštění mě irituje snad ještě víc než originální název) své klienty informovala. Ke změně kódu banky mi přišel dopis. K postupnému pohřbívání IEk nic. Až zpětně jsem v interní schránce v rozhraní internetového bankovnictví našel zprávu, která se zřejmě tématu týká, ovšem pokus o otevření končí na infostránce o sloučení eBanky s … však vy víte s kým ;-)

Takže nezbývá než se výhledově dostavit na pobočku a přejít na jiný typ ověření identity. Další zbytečná práce. IEk možná nebyl úplně nejbezpečnější způsob ochrany přístupu k účtu, ale používám jej výhradně na domácím počítači, který je  zabezpečen myslím více než dost a rozhodně nepatřím mezi uživatele, kteří by brali vážně oslovení „Drahoušek zákazník“.

IEk byl od začátku, resp. co si pamatuji, nabízen jen pro opravdu bezpečné prostředí. Pokud si uživatel dokáže počítač adekvátně zabezpečit, proč by banka měla dělat policajta, který mu v užití IEk bude bránit? Chápal bych otázku bezpečnosti, kdyby klient neměl na výběr jiné možnosti zabezpečení, ale on je má.

Takže je to otázka svobodného výběru a vlastního rizika. Navíc, když jsem zjišťoval k tématu informace, ze strany tiskového mluvčího RB o bezpečnosti nepadlo ani slovo. Oficiální důvod rušení IEk je ten, že se prostě málo používá (údajně snad jen tisíc klientů, ale to je neověřená informace). Použití IEk bylo rychlé a pohodlné. Bude mi chybět. Možná už je nejvyšší čas alespoň porozhlédnout se po nabídkách konkurence. Za čtyři roky u eBanky jsem necítil potřebu tak činit. U Raiffeisenbank přichází tento pocit po několika týdnech …

Sdílet