Hlavní navigace

Zprávičkářův blog - Články označené nálepkou Novinařina vážně i nevážně

Internet vs. internet

Miloš Čermák dnešní glosou Na velikosti záleží znovu otevírá diskuzi, jestli máme Internet nebo internet. Před pár lety, daleko před masovým rozšířením internetu, převládalo velké písmeno nad tím malým. Dnes už je to spíše naopak. Široká veřejnost i média včetně těch odborných mají internet. Internet, tedy variantu s velkým písmenem na začátku používá dnes už opravdu minorita.
4. 11. 2008 2:25 (aktualizováno) | Novinařina vážně i nevážně Technologie a já |

Trocha mediálního hyenismu

K práci novináře patří informovat o nepříjemných a nepěkných událostech. Ve světě informačních technologií k těm špatným zprávám naštěstí většinou patří například nově objevená bezpečnostní zranitelnost, ale v klasické novinařině se narazí na podstatně horší a tragičtější události. Jednou z nich je myslím havárie vlaku u Studénky, při které zemřelo sedm lidí a řada dalších byla zraněna…

Kam na to ty píáristé chodí ...

Před dvěma měsíci jsem tu publikoval takový ironický návod Jak může PR pracovník udělat novináři radost. Na redakční adresy i do schránek konkrétních novinářů chodí denně tiskové zprávy z oblasti, o které se dané médium či konkrétní novinář zajímá. Občas se objeví ale nějaká ta tisková informace, u které se člověk marně snaží dopátrat proč se stal jejím adresátem.
24. 6. 2008 19:27 (aktualizováno) | Novinařina vážně i nevážně |

Zájem o IT časopisy logicky klesá

Zájem o IT časopisy v Česku kvůli internetu klesá a není se čemu divit. Doba prostě pokročila a zájemci o svět počítačů přesedlali k internetu. Před deseti lety jsem spěchal v den vydání mého oblíbeného magazínu do trafiky a už po cestě zpět jsem hltal horké novinky z IT oblasti. Jenže dnes ty novinky v podstatně žhavější verzi mám nonstop v RSS čtečce a v časopisech je čtu s několikatýdenním odstupem s křížkem po funuse…
2. 6. 2008 22:38 | Novinařina vážně i nevážně

Jak může PR pracovník udělat novináři radost

Tiskovou zprávu umí poslat každý trouba. Dodat tiskovou zprávu tak, abyste adresátovi – novináři udělali radost a on jí pak nadšeně použil, je však umění hodné opravdových mistrů. Na to potřebujete léta praxe, ale do začátku stačí, když se budete držet následujících pou­ček 1. Proti Microsoftu je třeba bojovat všemi prostředky. Třeba bojkotem editoru Word a formátu DOC…
26. 4. 2008 11:23 (aktualizováno) | Novinařina vážně i nevážně |