Je to prosté, máte dobrý nápad.
Realizujete ho a chcete ho nějak zpeněžit. Na internetu se k takové věci dá použít několik modelů.
Prostě a snadno, uživatelům řeknete, že za Vaší službu musí zaplatit. Předem nebo během jejího užívání. Tyto dva způsoby by šlo od sebe oddělit, ale jsou v podstatě stejné. Rozdíl je pouze v tom kdy se k Vám dostanou peníze.
Výhody jsou jasné. Peníze ještě dřív nebo zároveň s využitím služby. Dá se říct, že i ve výši kterou si předem určíte. Nenajde se nikdo kdo by Váš nápad využil zdarma.
Nevýhoda je jedna a to podstatná. Váhavější a potencionální zákazníky může odradit cena, nebo to, že chcete platiti předem.
Reklama je dnes jednou z nejlépe profitujících služeb. Její trh je celosvětově někde na úrovni 200 miliard USD. Což je hodně. Vlastně, zatraceně hodně.
Tenhle způsob vytěžení finančních prostředků z projektu nebo Vašeho nápadu je pro uživatele/zákazníka. Tím nejlepší. Nic ho nestojí a pokud je těchto zákazníků dost můžete si z těch 200 miliard slušně ukousnout.
Problém je vtom, že dnes se na internetu platí za koukací reklamy (jen za zhlédnutí) relativně málo nebo k nim není přístup vůbec (reklamní agentury ho nabízejí jen těm největším). Reklama kde se platí za proklik, například český Etarget nebo Google AdSense. Mají takovouto výtěžnost o dost menší. Na druhou stranu je cena za jedno kliknutí vyšší než cena za zobrazení.
Výhody jsou jasné, zákazníka nebo uživatele taková platba nijak nezatěžuje ani ekonomicky ani nijak hmatatelně. Na druhou stranu od něj vyžadujou jistou touhu kliknout na dokaz, který neovlivníte.
Nevýhody jsou také zjevné. Peníze k Vám plynou postupně, čím je služba oblíbenější tím získáte víc. Je problém určit jak moc daná věc dokáže tímto způsobem vydělat. Navíc zisky z tohoto druhu reklamy se snižují. Přiznám se, že zatím v návrhu připravujeme zcela nový model takovéto reklamy, ale to je zatím v plenkách.
Pokud nabízíte službu, kterou lze rozdělit na část neplacenou a placenou je tohle to pravé. Díky tomu můžete na neplacenou část získat hodně uživatelů nebo zákazníků a za placenou potom určité, relativně dobře odhadnutelné procento. Navíc pokud je benefit zajímavý a je nějak časově omezený je možné přimět zájemce o tyto služby platiti opakovaně.
Výhody jsou hlavně ve slušné výtěžnosti. Hodně lidí rádo zaplatí za něco navíc. Obzvlášť když je rozdíl dobře patrný.
Nevýhodou je nepoužitelnost na některé druhy služeb. I když kreativity zde nabízí možnost najít řešení.
Pokud to vezmu kolem a kolem. Je asi nejvhodnější kombinovat reklamu a jednu z dalších metod. Například platba za služby doplněná o reklamu, může poskytnout v počátku alespoň nějaký příjem než se najde dostatek platících zákazníků. Reklama sice může někoho odradit, ale ve výsledku skutečně může projektu pomoci už v jeho začátku.
Příkladem může být například projekt Možnostinvestic.cz, který nedávno nasadil právě Etarget. Do budoucna jistě bude snaha vytěžit ze služby víc, ale v současnosti je reklama dobrou metodou jak získat, alespoň provozní náklady.
Autor si neklade za cíl být nejlepší, snaží se, ale poukazovat na nešvary doby. Hledá pravdu jak v životě tak v PHP a jinde. Fotografuje, maluje, skládá a píše. To poslední mu sice příliš nejde, ale nějak se vyřvat musí. Má zkušenosti s realitním a kapitálovím trhem. Programování a navrhováním krytických částí aplikací. Řízením projektů a chrlením unikátních nápadů.
Přečteno 23 824×
Přečteno 18 912×
Přečteno 17 821×
Přečteno 16 774×
Přečteno 13 522×