Hlavní navigace

koppel

iPhone: jak nedělat předem ztracenou revoluci na internetu

Takže během iPhone-mánie, která se strhla krátce po jeho uvedení jsem se omezil na krátkou noticku, že bych si iPhone nepořídil, kvůli některým jeho omezením. Slib jsem dodržel, ale z jiných důvodů. iPhone jsem si osobně zevrubně vyzkoušel (díky Patricku), nadchnul se a … nepořídil si ho. Pořídil jsem si iPod Touch. A nadšení zůstalo. Protože dnes už psaní o iPhonu neznamená být automaticky nařčen z poblouzenosti okamžikem, rozhodl jsem se podělit se o zkušenosti.
18. 2. 2008 11:45 (aktualizováno) | Prohlížeče |

Chvála anglických verzí softwaru

Jen kratičce: o jedné skryté, ale výrazné, výhodě používání nativních (rozuměj: anglických) verzí softwaru jsem se přesvědčil opětovně nedávno. Když na vás vypadne chybová hláška v angličtině, tak Google promptně odpoví řešením. Zato s šíleným českým překladem moc šancí nemáte.
15. 2. 2008 11:41 |

CPC reklama: jak generovat ztrátu snadno a rychle

Mám rád reklamní systémy založené na CPC (cost-per-click). Přijde mi, že to je něco svěžího, co internet vnesl do reklamního byznysu, který je jinak dost nebyznysoidní. Chci tím naznačit, že vazba náklady – výnosy je obvykle v reklamě dosti volná. Volnější než na co mám žaludek. Systémy založené na placení za akci umožňují tuto volnost redukovat…
21. 1. 2008 21:18 | Reklama na Internetu |

Heureka, našel jsem - heureku

Mam takový matný dojem, že existuje nějaké pořekadlo, v němž vystupuje mluvení, provaz a dům oběšence. Také jedno s křížkem a funusem. Obě se mě asi týkají, když na sebe prásknu dvě věci: za prvé že kdybych mohl, tak zavezu pár koleček křišťálových lup na URL http://www.he­ureka.cz a za druhé, že jsem v Lupě samozřejmě letos ani nezahlasoval.
16. 12. 2007 22:50 (aktualizováno) | Dění na Internetu |

Internet a důvěryhodnost informací

V souvislosti s vzrůstajícím konkurenčním bojem mezi internetovým zpravodajstvím a různými klasickými formami se často vytahuje neověřitelnost důvěryhodnosti informací získaných na internetu. Jde o obtížně uchopitelný pojem, zvláště dokud se pohybujeme právě v rovině internet versus klasická média (dosaďte TV, noviny nebo rozhlas dle ctěné libosti).
10. 12. 2007 0:29 (aktualizováno) | Dění na Internetu |

Že mě to nenapadlo

Tohle opravdu nemám rád a myslím, že to asi znáte. Přečtete si o něčem, co je prudce elegantní, jednoduché, až stupidní a přitom funkční. Nejlépe v tom smyslu, že to je schopné generovat nějakou formu oběživa. Má to jednu jedinou vadu: vymyslel to někdo jiný. Je to takový pocit déjà vu naruby. Tak tohle přesně jsem prožíval, když jsem si četl o tom, jak fungují Google Print Ads. V kostce jde o expanzi reklamního modelu Googlu do tištěných médií…
4. 12. 2007 22:22 | Dění na Internetu |

Co všechno na vás Google ví?

Tohle je určitě populární téma. A taky zprofanované. Zvětšující se velkobratrství Googlu se probírá horem i spodem velmi rádo. Rozptyl názorů je ohromný. Od těch optimistických: „Znají maximálně tak IP adresu a k čemu jim tak asi je,“ až po ty panikářské: „Určitě se dá progooglovat i k telefonnímu číslu mé milenky.“
26. 10. 2007 16:19 (aktualizováno) | Vyhledávače |

Nechte si svůj e-e Asus

Tímto volně navážu na svůj předchozí článek o Asusu EEE, který se mi tak dlouho líbil, až se mi líbit přestal. To je u mne poslední dobou docela opakovaný jev u nových produktů a dá se to hodnotit jako velké plus marketingových agentru, které zjevně dokáží vyvolat zájem o něco, co vlastně nakonec zase tak nechci. Na druhou stranu jejich velké mínus je to, že nedokáží ten zájem udržet dost dlouho než si to koupím nebo ten bazmeg alespoň stihnou vrhnout na trh.
24. 10. 2007 21:09 (aktualizováno) | Technologie |

Lidé za internetem

Mám vcelku zvláštní životní režim. Upřednostňuji možnost vstávat o půl dvanácté (dopoledne) před tím než chodit spát s koncem posledního večerního filmu na Nově. Což vede k tomu, že v noci dost často bdím před monitorem a nikdo mě s takovouhle docházkou do práce nezaměstná ;-) Přitom jsem si všiml jedné zajímavé věci…
22. 10. 2007 2:10 (aktualizováno) | Dění na Internetu |

Asus EEE začíná být pěkně e-e

Mám rád ultrapřenosné notebooky. Průšvih je prostě v tom, že se bez notebooku během dne neobejdu. Přestože se mi povedlo zmigrovat 90% aplikací, které během dne potřebuji na web, tak jsem si moc nepomohl, protože většina z nich vyžaduje různé obezličky typu pokročilý Javascript nebo ActiveX. Takže ač mám chytrý telefon, tak tahám celý den notebook v batohu a nadávám na to jak je těžký. Navíc se o něj bojím, protože ultraportable nepatří k levným.
24. 9. 2007 2:10 | Technologie |