Hlavní navigace

Že mě to nenapadlo

4. 12. 2007 22:22 koppel

Tohle opravdu nemám rád a myslím, že to asi znáte. Přečtete si o něčem, co je prudce elegantní, jednoduché, až stupidní a přitom funkční. Nejlépe v tom smyslu, že to je schopné generovat nějakou formu oběživa. Má to jednu jedinou vadu: vymyslel to někdo jiný. Je to takový pocit déjà vu naruby.

Tak tohle přesně jsem prožíval, když jsem si četl o tom, jak fungují Google Print Ads. V kostce jde o expanzi reklamního modelu Googlu do tištěných médií. To je také zhruba to, co jsem o tom věděl už dříve. Vzrušovalo mě to zhruba tak jako iPhone. Tedy zhruba stejně málo jako cizokrajný had v ZOO, protože všechno to spadá do kategorie „něco, co tu na ulici nepotkáte“.

To je nebezpečné podceňování, protože když pak hada na ulici potkáte, tak je pozdě.

Poučení první: Goole nám v posledních měsících ukazuje nebezpečnou schopnost lokalizovat svoje služby velmi rychle do našeho prostředí. A teď nemluvím o hloupém překladu rozhraní a názvu služby. Poslední domestifikace G služeb – Google News – nám především ukazuje, že bariéra jazyka může být pouze smyšlená, i když jsme se o ní dvacet let náležitě a vzájemně ujišťovali. Takže, že se dneska Print Ads zdají býti mokře atlanticky vzdálené může býti přechodná iluze.

Poučení druhé a to rozvláčnější: Nedokázal jsem si představit jak celý ten klasický reklamní model (tištěná média a podobná svoloč) může fungovat. Mám ségru šéfredaktorku tištěného periodika s velmi specifickou a v národě majoritní skupinou a její vysvětlování jsem zařazoval do rubriky: druhá strana barikády. Aby ona nevysvětlovala, když peníze tečou směrem k nim. Mám klienta, který doteď inzeroval hlavně klasicky a když jsme společně zkoumali rozpočty a já se zaptal na ROI, tak zavládlo trapné ticho. V tu chvíli jsem si myslel, že je mi vše jasné. Postavte vedle toho čistou krásu PPC se sledováním výnosnosti reklamních kanálů a budoucnost papíru se zdá býti zpečetěna.

Budiž ovšem zatraceni ti bez představivosti. Co takhle zvláštní telefonní číslo pro každý typ inzerátu? Že blábolím nesmysly? A kolikže dnes stojí zřízení statního telefonního čísla třeba na VoIP? Tak přesně tohle nenapadlo mne, ale Google. Výsledkem je webové rozhraní, kde vidíte, kolik lidí vám na základě tištěného inzerátu zavolalo. Taky se tak stydíte?

Sdílet