O iPhone SDK se na českém internetu mluví až hodně, přestože si Patrick na Marigoldu stěžuje na opak. Je to třeba i poměřovat dopadem iPhone a SDK zvlášť na nás a ten je stále dosti diskutabilní. Velká část těchto zpráv ovšem kritizuje monopolní model, který připravil Apple pro distribuci aplikací přes iTunes. Přitom nejde o nic nového.
Mam takový matný dojem, že existuje nějaké pořekadlo, v němž vystupuje mluvení, provaz a dům oběšence. Také jedno s křížkem a funusem. Obě se mě asi týkají, když na sebe prásknu dvě věci: za prvé že kdybych mohl, tak zavezu pár koleček křišťálových lup na URL http://www.heureka.cz a za druhé, že jsem v Lupě samozřejmě letos ani nezahlasoval.
V souvislosti s vzrůstajícím konkurenčním bojem mezi internetovým zpravodajstvím a různými klasickými formami se často vytahuje neověřitelnost důvěryhodnosti informací získaných na internetu. Jde o obtížně uchopitelný pojem, zvláště dokud se pohybujeme právě v rovině internet versus klasická média (dosaďte TV, noviny nebo rozhlas dle ctěné libosti).
Tohle opravdu nemám rád a myslím, že to asi znáte. Přečtete si o něčem, co je prudce elegantní, jednoduché, až stupidní a přitom funkční. Nejlépe v tom smyslu, že to je schopné generovat nějakou formu oběživa. Má to jednu jedinou vadu: vymyslel to někdo jiný. Je to takový pocit déjà vu naruby. Tak tohle přesně jsem prožíval, když jsem si četl o tom, jak fungují Google Print Ads. V kostce jde o expanzi reklamního modelu Googlu do tištěných médií…
Mám vcelku zvláštní životní režim. Upřednostňuji možnost vstávat o půl dvanácté (dopoledne) před tím než chodit spát s koncem posledního večerního filmu na Nově. Což vede k tomu, že v noci dost často bdím před monitorem a nikdo mě s takovouhle docházkou do práce nezaměstná ;-) Přitom jsem si všiml jedné zajímavé věci…
Taky mám talent na bulvární titulky ;-). Ale vážně. Na adrese http://www.kb.se/codex-gigas/cze/ je možné si zalistovat v Ďáblově bibli hezky v klidu doma na svém LCD monitoru. Poté co výlet tohoto díla do Prahy byl velmi dobře zmedializován, je naděje, že bych viděl 2 rozevřené strany za sklem v Klementinu dost mizivá.
Stream.cz byl obdařen novým designem, který mně osobně přijde velmi podařený. Není to jen design, ale i pár změn v prezentaci dat, které se projevují třeba našeptáváním při hledání. Vypadá to, že se zlepšilo i samotné vyhledávání, které teď opravdu nachází to, co hledám a nenutí mě jako velmi občasného návštěvníka používat na hledání raději Google. Fajn.
Uvědomil jsem si to, když jeden můj známý rozbaloval CDMA modem. Dobročinný O2 do balení nacpal velkou spoustu kartiček na různé služby zdarma a různé podobné bonusy. A kamarád to rychle odhazoval do koše a za letu papírků mě poučoval: „Bacha na tyhle věci zdarma! Oni ti pak nakonec něco stejně napočítají, jen to na ty malé kartičky nenapíšou.“ Jako bych to nevěděl.
Uvědomil jsem si to pohledem na otevřená spojení na mém domácím routeru: stahování HD 1080i celovečerního filmu z P2P, běžící streamovaná osmdesátka Radia City, jeden otevřený VoIP hovor přes SIP, několik spojených VPNek, nalogovaných Skypů, ICQ a dalších gadgetů jako FolderShare nebo Google Toolbar. Jasně, že tohle není ten internet z časů Arpanetu. Jasně, že je to stále on.
O tom, že je možné koupit více prostoru pro služby Google (aktuálně GMail a Picasa) informuje kde kdo. Protože mám v GMailu 88% obsazeno a musím občas něco smazat, tak mě to docela zajímalo. Ovšem inzerované Manage linky v patičce GMailu nemám (možná jen zatím), takže jsem nepohrdl přímým odkazem na možnost si něco přikoupit: https://www.google.com/accounts/ManageStorage…