Každá společnost se chce čas od času vychválit, zvláště při nějaké výroční příležitosti. Google slavící dva roky na českém trhu se ale poněkud přechválil, resp. trochu komicky si zažongloval s čísly. „Když v roce 2006 společnost Google otevírala pražskou pobočku, měl Google v Česku podle statistik podíl na vyhledávání kolem devíti procent. Po dvou letech vyhledává s Googlem třetina českého trhu, tedy více než trojnásobný nárůst (Navrcholu.cz, 30,16 %, červen 2008)" tvrdí Google v tiskové zprávě.
Ano, Navrcholu.cz skutečně letos v červnu naměřilo Googlu podíl 30,16 % na trhu. Jenže v říjnu 2006, kdy Google na český trh oficiálně vstupoval, právě podle Navrcholu.cz podíl Googlu činil již 23,85 procenta a nikoliv devět procent. Od října 2006 k červnu 2008 si tedy Google připsal růst o 6,31 procentního bodu a o nějakém trojnásobném růstu tedy nemůže být řeč.
Kde tedy Google vzal těch devět procent, které způsobují z hlediska PR tak krásný růst podílu na trhu? Dnes jsem se dozvěděl, že pochází z evropského průzkumu Ipsos. Tím se ale vůbec nic nemění. Google pomíchal dvě statistiky, obě vycházející z jiné metodiky. Ale hlavně, že se může pochválit za trojnásobný nárůst podílu, ne? :-)
Google imho ani podobná pochvalná prohlášení nepotřebuje. Každý, kdo někdy něco hledal, určitě ocenil výsledky jeho vyhledávacího algoritmu a když jednou s Googlem, potom s Googlem napořád. I v českých luzích a hájích se snažím v BFU zakořenit, že "Google je kamarád" nebo místo "vyhledej si to" raději "si to vygoogluj, ne?" :-)
btw dobrý postřeh, já bych si toho vůbec nevšiml s těmi statistikami
To: informatik
Je vidět, že jsi informatik :-) Já a se mnou 63% uživatelů co vyhledávají na Seznamu jsem tedy vyhledávací algoritmus Google neocenil. Jeho česká lokalizace hledání je podle mě špatná. Seznam a jeho technologie je na tom daleko lépe a proto drží svůj vysoký podíl. Hlavně at se nikdo nesnaží dělat z uživatelů hlupáky - oni moc dobře vědí kde hledají a co je nejlepší.
Lukáš úplně mimo (asi jako vyhledávání na Seznamu :-):
Zkuste si zadat "prezident cr" do Google a do Seznamu. Zkuste si najít hotel Viktoria v Plzni (jeden z velkých a hodně starých) - zadejte do Seznamu a Google "hotel viktoria plzen".
Prostě Seznam je na českém internetu úplně mimo. Jenže platí výrok Bila Gatese "Vůbec nezáleží na tom kdo dělá lepší produkty! Vůbec jsi to nepochopil!"
Normalne hledam vsechno Googlem a jsem spokojeny. Kdyz hledam v Cesku a nenachazim, pak zkusim Seznam, ale vetsinou to nepomuze. Jaka je ceska lokalizace Googlu, netusim - vyhledava dobre a jestli mi napise "Results 1 - 20 of about 235,000 ... pages" nebo "Zobrazuji 1 - 10 z 373 361 nalezených" je mi srdecne sumak. Muze psat klidne i "1 - 10 emaitzak (guztira 188,000 inguru) ... bilatzean.", co na tom sces lokalizovat?
Já používám pořád Google. Mám v něm i nastrkané RSS nadpisy a vybraný skin, když to začali nabízet. Seznam používám, jdyž chce někdo najít firmu - zkopíruju i obrázek s mapou. Ale na takové to klasické internetové hledání je Google bezkonkurenčně nejlepší a kdo má Seznam jako nedej bože domovskou stránku, toho považuji za lamu. To neznamená, že lama je, ale tenhle "screening" je poměrně spolehlivý. Navíc mi přijde, že mnozí tam ten Seznam mají hlavně kvůli tomu pejskovi.
Jsem redaktorem serveru Lupa.cz a dále mimo jiné také spolupracovníkem redakce čtrnáctideníku Počítač pro každého a drobným živnostníkem v oblasti IT. Více o mně na macich.eu.
Přečteno 13 195×
Přečteno 12 724×
Přečteno 12 261×
Přečteno 8 515×
Přečteno 6 827×