Hlavní navigace

"Skladem" přeci neznamená skladem

13. 2. 2006 10:19 (aktualizováno) Petr Ocásek

Posmutnělý příběh o tom, jak jsme kupovali mikrovlnku

Výběr – podobně jako vždy, když vybírám něco čemu moc nerozumím, je mi jedno kde to koupím, jen ať je to rychle „doma“ za rozumnou cenu a rozumně to funguje:

  • zadání klíčového slova „mikrovlná trouba“ do Google
  • kliknutí na prvních několik (neplacených i AdWordsových) od­kazů
  • zjištění že na polovině e-shopech se nevyznám
  • seřazení podle ceny a porovnání asi osmi výrobků
  • vybrání výrobku
  • zjištění dostupnosti ve čtyřech e-shopech s nejnižší cenou
  • zjištění že jsem se ani do jednoho e-shopu s dostupností „na zavolání“ nedovolal (což obvyklé nebývá)

Objednání – troubu jsem tedy objednal v jediném e-shopu, který avizoval dostupnost „skladem“ a expedici „do 48 hodin“. Tento e-shop byl nejdražší ze čtyř e-shopů, cena včetně dopravy byla vyšší asi o 100 Kč než v kamenném obchodě.

Překvapení – 8h od objednání přišel e-mail:

       Z důvodu inventur skladů většiny našich dodavatelů budeme opět schopni expedovat zásilky
nejdříve až v prvních lednových dnech. Omlouváme se Vám - jde o každoroční situaci,
kterou neovlivníme.

Když jsem na něj o 4 pracovní dny déle (dnes ráno) reagoval s tím, že si dostupnost skladem představuji jinak, přišel mi další e-mail, o to více překvapující:

        Snažil jsem se Vám v mailu popsat situaci, která je na obchodním trhu na přelomu
roků.

Pojem "skladem" neznamená, že je to skladem v naší provozovně. Je to skladem u našeho
dodavatele. Nebo máte pocit, že bychom mohli mít (a tím myslím všechny internetové
obchody) tak nízké ceny i v případě, že bychom potřebovali sklady, skladníky a vše
ostatní na úrovni Makra? To by bylo z ekonomického pohledu nereálné.

To mají opravdu „všechny internetové obchody“ na pojem „skladem“ stejný názor jako tento e-shop? Nebo jsem tak naivní? Doufám, že ne.

Update:
Doručení - trouba právě dorazila. 8 dní a 3 hodiny od objednání ;o)

Sdílet