Napište prosím do komentářů, zda vaše společnost zasílá faktury elektronicky a pokud ano jak – e-mailem v HTML ? Nebo v PDF? Podepisujete takovéto PDF? Nebo jinak?
Případně, pokud jste na „druhé straně barikády“ – jak se na takto zaslané faktury tváříte? Vadí Vám náklady a práce spojená s tiskem nebo vůbec netisknete?
Začnu popisem stavu u nás:
Používáme el. zasílané faktury již více než dva roky (přesně od 9. ledna 2004). I dnes, kdy má zasílání el. dokumentu řádově vyšší oporu v zákoně, a pokud zasíláte fakturu (daňový doklad) elektronicky podepsánu (či v případě automaticé fakturace strojem označenu elektronickou značkou), se občas setkáme s účetním či daňovým poradcem či auditorem, který takto zaslané faktury odmítne přijmout. Nezbývá nám, než ho ubít argumenty :)
PS: kdy asi bude certifikační autorita České pošty – PostSignum zařazena do standardní distribuce prohlížečů?
Faktury posilam v PDF. Nijak je nepodepisuju. Proc taky, vy podpisu verite? Zkuste si vypomenout na nektere spoluzaky co umi nebo umeli dokonalen napodobovat podpisy. IC a DIC a nazev firmy s adresou je asi dulezitejsi. Posilam takto cca 4 faktury tydne a krome jednoho remeslnika si nikdo nestezoval.
Mě by zajímala jiná věc, dejme tomu, že dostanu elektronickou fakturu je jedno v jakém formátu, podepsanou kvalifikovaným epodpisem. Tato faktura nemá klasické razítko ani podpis, protože je mít nemusí. Takže si ji vytisknu, vložím do účetnictví. Email smažu nebo příjdu o data a jak potom dokážu že byla přijata s ověřeným podpisem ?
:-)
Jenom na úvod: samotná faktura je pouze účetní písemnost, její náležitosti a forma nejsou nikde upraveny a vytvořit a zaslat ji lze vpodstatě jakkoli. Pokud má být zároveň ale i daňovým dokladem, ze kterého si příjemce může uplatnit nárok na odpočet, pak nepřichází do úvahy, aby byla jen tak vytvořená ve Wordu nebo AR, nepodepsaná a odeslaná mailem - takovou fakturu stejně musíte doprovodit daňovým dokladem, který pošlete klasicky...Z. o DPH jasně říká (§26 odst)4) jaké technické požadavky na elektronickou formu daňového dokladu platí.
A mmj: elektronicky lze vystavovat daňové doklady jen pro toho, kdo s tím souhlasí...takže pokud někdo trvá na papírovém daňovém dokladu, jste ze zákona povinni mu ho vystavit (bez ohledu na jakékoli argumenty a ubíjení ;-)
No vida, i dva a půl roku staré články mají živou diskusi :)
Honzo, my to děláme trošku jinak. Nevystavujeme "elektronickou formu daňového dokladu" tak jak to chápe zákon. Prostě jen fakturu nevytiskne naše tiskárna, ale tiskárna zákazníka. Což má přínos v tom, že:
a) naši klienti dostanou fakturu i když jsou někde na cestách a mají tak možnost ji včas uhradit (šetří to čas i nervy oběma stranám)
b) všichni naši obchodníci mají přístup k odeslaným fakturám (fakticky je to IMAPový mailový účet) a když někdo zavolá o duplikát, tak mu danou fakturu odešlou během telefonického hovoru sami a není tím třeba zatěžovat účetní)
c) urychlí se cesta faktury směrem ke klientovi a tak je více času řešit případné nesrovnalosti ještě v době splatnosti (pro nás = lepší cash flow)
d) ušetříme několikrát týdně cestu na poštu a spoustu peněz za poštovné
e) někteří klienti nemají účetnictví a tak fakturu ani netisknou a společně děláme něco pro ekologii :)
Souhlas se zasíláním faktur e-mailem máme ve všech smlouvách. Za ty roky máme cca 5 klientů, kteří s tím mají problém (z procesních důvodů, jejich účtárna není připravena na to přijímat faktury emailem a tisknout si je).
BENETA.cz je softwarová a konzultační společnost, poskytující internetová řešení (internetové stránky, eshopy, intranety, extranety, ..). Na tomto blogu naleznete vážné informace i nevážné komentáře toho, co nás ve světě internetu zaujalo.
Přečteno 32 808×
Přečteno 27 398×
Přečteno 20 545×
Přečteno 17 744×
Přečteno 14 744×