Před 3 týdny jsem tu psal o tom, že budem upravovat vzhled vzhled webu pro jednu cestovní kancelář a že když už to děláme, že to rovnou využiji k tomu, že zkusím udělat jakýsi seriál o tom, jak se dělá SEO.
Dostal jsem pár dotazů, některé se týkaly toho, jak to, že tvrdím, že za tím nelze hledat nějaké postranní úmysly, když té firmě dávám odkazy atd., pointa je, že ta firma od nás zpětné odkazy neobjednala (bylo to volitelnou součástí nabídky), takže je to prostě test.
Pak byly dva dotazy, které měly smysl – předně co jsem tam vlastně měnil (první díl ukazoval rozdíl před a po drobném copywritingu), to je pravda, na to jsem úplně zapomněl, ale je to jednoduché, předtím byl titulek úvodní stránky jen název cestovní kanceláře, a chyběl tam text, který je dole na stránce.
Druhý intelgentní dotaz byl, proč jsme zvolili takové pořadí kroků, jaké jsme zvolili – důvodem je rychlost – běžný postup je, že se dělá nový web a nové texty se dávají až na nový web. Protože se ovšem sezóna už rozbíhá, tak jsme copywriting udělali hned. Vyhledavače mají také nějakou paměť pozic, aby najednou stránky neskákaly ze sté na první pozici, takže tyhle včasné úpravy očekávám budou mít pozitivní vliv i na nové verzi.
Ze stejného důvodu jsme také jednu z prvních věcí zajistili registraci do cca. 200 bezplatných katalogů a odkaz na stránky jsme umístili na pár (<10) našich webů. Opakuji, nemáme nic ze zajištění zpětných odkazů, takže nebudeme testovat žádné placené odkazy, registrace do bezplatných katalogů a propagace na dalších vlastních stránkách je něco, co si může dovolit každý a je to tedy vhodné pro tento test. Podobně tak třeba odkaz na tomto blogu je podobný, jako by se dal odkaz na blogu vývojáře. Ovšem tento způsob může být dostatečný jen pro největší firmy ve svém oboru (starý web s množstvím přirozených odkazů), což tato cestovní kancelář bezesporu je.
Takže co jsme dělali v uplynulých 3 týdnech – bylo třeba nejdříve udělat kompletní projekt s přesnou specifikací co by mělo být na které stránce, jak by měly stránky působit, kdo je cílovka, jaká data jsou v databázi, v jakém formátu atd. (obecná pravidla jsou samozřejmě známa už v nabídce, ale u takto složitějších projektu se musí vše konkretizovat). Samozřejmě spousta detailů se probírá s klientem případně jejich správcem webu, takže to trvalo zhruba půlku z tohoto termínu, druhou polovinu pak byla tvorba grafiky.
A jsme právě u druhého kroku, který bych rád probral dnes a to je design webu. Asi se shodnem, že web této cestovní kanceláře je ehm… zastaralý. Co je horší – je hodně zmatený, spousta věcí není k nalezení, mnoho věcí vypadá jako odkaz a odkaz to není a naopak. Není možné vybrat si zájezdy z celého Řecka atd. Z hlediska cílení se pak zcela nedostatečně propagují hlavní cíle firmy a ani se nezdůrazňují hlavní přednosti firmy (možnost koupit na 500 místech, možnost odjezdů odkudkoliv z ČR, dlouholetá historie atd.)
Samozřejmě tvorba nového designu je hodně o citu, potřebách ale i kompromisech, ale občas se dají využít i další nástroje. Např. jsme také využili nástroje který se jmenuje heat map – mapa, která říká kam lidé klikají. Koho by to zajímalo, využil jsem velmi zajímavý český nástroj MYX – zatím je v betě, spouštět by se měl na ostro do dvou týdnů a mě se moc osvědčil.
Nová grafika se snaží tyto problémy vyřešit, kromě samotné změny vzhledu přibylo i pár nových funkcí, klíčové bude zejména vyhledávání, které ovšem není ještě v následujících designech zpracované. Ale v této fázi jsme nemohli moc sahat do admnistrace (ta se bude měnit až po sezóně, takže některé věci musely víceméně zůstat).
Velký rozdíl je ve sjednocení stránek, dnes existují 3 různé typy zájezdů (poznávací, pobytové, last-minute), každý má jiný přehled i jiný detail, když si kliknete na třeba Zájezdy na ostrov Lefkada, tak mezi nimi neuvidíte ani last minute zájezdy na Lefkadu, ani poznávací zájezd na Lefkadu, ale jen pobytové zájezdy. Tady bude vše najednou, přehledně, nejdříve lastminute zájezdy, potom pobytový a pak ostatní zájezdy (s možností filtrování, hledání atd.)
Následují 3 stránky z pracovní verze k designu, ještě se tam budou nějaké věci měnit, ale dávám vám možnost se účastnit projektu a přijít s vlastními nápady – co byste vylepšili, změnili, upravili, aby to bylo lepší? (samozřejmě nemusíte, to jen jestli vás to zajímá, dobré nápady třeba nějak odměníme).
![]() CK VTT homepage (dnes) |
![]() Ostrov Lefkada (dnes) |
![]() Detail zájezdu (dnes) |
Rozhodně bych vyhodil (nebo přejmenoval) z menu položku CK VTT. Je nešvar dávat do menu položku, která má stejný název jako celý web. Pokud by byla klikatelná, tak vám heatmapa vypálí pixely na monitoru. Celkově se mi zdají položky v menu špatně uspořádané. Položky Tisk a Doporučit přátelům v pravém sloupci jsou pro toto pohledově exponované umístění naprosto marginální svým významem a dal bych je jinam. Označení newsletteru Zpravodaj je takové divné, asi bych si ho nepřihlásil, protože netuším, co si pod tím představit. Jinak pěkné.
الأدوات اليدوية لأعمال النجارة:
المطرقة: تستخدم لضرب المواد الصلبة بقصد التأثير عليها بدفع داخلي ، كما هو الحال في دق مسمار في الخشب ؛ لماذا تختلف العديد من الأنواع والأحجام وفقًا للاستخدام.
مفك البراغي: يستخدم لقلب المسمار لإدخاله أو إزالته من سطح خشبي ، ويتميز برأس يتناسب مع فتحة المسمار
المسامير والبراغي: وهي على شكل قضيب معدني بنهاية مدببة. تختلف المسامير عن البراغي من حيث أن لها سطح أملس حيث يسهل نقلها إلى الخشب بينما المسامير لها سطح مسنن بنمط مستمر ومستمر. تسهل الدوائر المترابطة عملية التدحرج
المنجرة: طاولة خشبية يقوم عليها النجار بمعظم أعماله
دسار: هو شكل قضيب صغير مصنوع من مادة صلبة ويستخدم لتثبيت قطع الأثاث معًا.
كماشة: تستخدم فكها القوي لعمل حركة دائرية للمسامير أو الأسلاك الصلبة
مسطرة الخشب: تستخدم لقياس وتحديد حجم الخشب
[1] díky moc, texty vzal grafik ze současného webu, budou se měnit, každopádně moc děkuji za pořipomínky. Jinak heatmapu máme (viz výše) a pro zajímavost když na to tak koukám, tak na to CK VTT nikdo moc nekliká. Asi to ale budem odstraňovat, protože já sám nevím co bych tam hledal. Uvidíme jak moc bude místa. S tím zpravodajem souhlasím, chci tam mít něco jako "dostávat last-minute na mail" (tedy předpokládám, že zpravodaj informuje o last-minute, jinak taky nevím co by to bylo, pochybuji že by měli nějaký jiný zpravodaj)
Tomáš Kapler, specialista v oblasti internetového marketingu, konzultant v oblasti datových sítí a připojení k internetu
Přečteno 140 769×
Přečteno 81 482×
Přečteno 47 071×
Přečteno 36 803×
Přečteno 30 532×