Hlavní navigace

Cestovní kancelář - SEO prakticky

23. 5. 2009 9:09 (aktualizováno) Tomáš Kapler

Miluji Řecko, byl jsem tam už asi desetkrát, nejdéle asi 3 měsíce, ví se o mně, že když někdo chce SEO poradu, tak mě má pozvat do mé oblíbené řecké kavárny. Proto jsem měl radost, když jsem mohl začít dělat správu PPC kampaní pro cestovní kancelář VTT, která se na Řecko specializuje, je dokonce vlastněná a vedená česko-řeckou rodinnou a se svými 20 lety historie a asi 16 tisíci zájezdy do Řecka ročně je asi největší řeckou cestovní kanceláří u nás.

PPC kampaně už pár týdnů běží, ovšem mojí specialitou na rozdíl od většiny téměř všech firem co tu PPC dělají je to, že pro mě není klíčové, kolik se utrácí (neberu si z toho podíl, přijde mi to jako nesmysl), ale kolik se vydělá. Takže sledujem i to co pak návštěvníci na webu dělají a doporučujeme změny, aby stránky fungovaly lépe.

Web cestovní kanceláře VTT je typický příklad, kde pouhá správa PPC kampaní, jakkoliv dokonalá, nebude dostatečně efektivní, protože web není příliš hezký, příliš dobře ovladatelný atd. Navíc byl naprosto zanedbaný z hlediska SEO, prakticky na žádné fráze nebyl v první stovce výsledků. U takto velké a renomované cestovky je to opravdu škoda.

Doporučovali jsme tedy kromě PPC i předělání a optimalizace webu a včera jsme to i podepsali. Myslím, že to může být zajímavá ukázka pro ty, kteří se chtějí o SEO víc dozvědět, takže vás zkusím informovat krok po kroku o výsledcích.

Krok 1. drobný copywriting

Sezóna se rozbíhá a není nač čekat, takže jsme nečekali na to, až jak dopadne smlouva a udělali jsme předem zdarma pár změn zejména na úvodní stránce – změna titulku a přidání textů. V následující tabulce uvidíte, jak se to projevilo během pár dnů na pozicích ve vyhledavačích na vybraná klíčová slova.

Jak sami vidíte, už tento samotný copywriting, který zabral možná hodinu času, způsobil, že se web dostal na většinu míst do prvních 100 pozic. Zajímavé je ale porovnání Seznam a Google. Když budu počítat, že pozice nad 100 míst odpovídá stovce, tak tato změna se u Seznamu projevila zlepšením v průměru o 24 pozic, medián je 22 pozic. U Google byl průměr o 10 míst zlepšení, ale medián byl nula.

Pozice: Seznam Google
Klíčové slovo Před startem copywriting rozdíl Před startem copywriting rozdíl
cestovní kancelář řecko 35 13 –22 8 9 1
dovolená řecké ostrovy >100 5 –95 14 12, 13 –2
cestovní kancelář vtt 1 1 0 1, 2 1, 2 0
dovolená léto řecko >100 53 –47 83 52 –31
dovolená řecko 2009 >100 78 –22 >100 84 –16
dovolená léto 2009 >100 44 –56 >100 32 –68
cestovní kancelář 57 >100 43 61 >100 39
dovolená na korfu >100 86 –14 >100 >100 0
dovolená lefkada >100 >100 0 >100 57 –43
dovolená v řecku >100 93 –7 >100 >100 0
dovolená korfu 41 >100 59 >100 >100 0
dovolená kréta >100 >100 0 >100 69 –31
dovolená řecko >100 58 –42 >100 >100 0
lefkada ostrov 23 11 –12 26, 27 35 –9
dovolená kypr >100 9 –91 >100 15 –85
zájezdy řecko >100 >100 0 >100 >100 0
řecké ostrovy >100 14 –86 14 20, 21 –6
zájezd řecko >100 14 –86 >100 34 –66
korfu řecko >100 >100 0 >100 >100 0
kréta řecko >100 >100 0 >100 >100 0
řecko 2009 >100 43 –57 >100 >100 0
léto 2009 65 82 17 45 46 1
lefkada 42 15 –27 48 34 –14
korfu 42 72 30 40 84 44
kréta >100 62 –38 >100 78 –22
řecko >100 46 –54 78 46, 47 32
kypr 51 16 –35 >100 >100 0

Každopádně zlepšení tu je, ale nic na otvírání šampaňského, tato firma si vzhledem ke své velikosti a významu zaslouží být na tyto fráze na první stránce. Můžem tedy konstatovat, že samotný copywriting vás u hodně konkurenčních frází do top 10 nedostane, pakliže nejste někde mezi top 30. U méně konkurenčních to ale může postačovat.

Tím naše práce samozřejmě nekončí, tohle byl první nástřel a ta samotná práce bude začítat až teď po podpisu smlouvy. Nyní tedy budeme zadávat projekt grafikům a specialistům na použitelnost, aby navrhli řešení, které zlepší konverzní poměry (vyšší důvěryhodnost stránek, lepší orientace na nich, vyšší šance najít co hledám …). Nicméně budeme stále limitování obsahem, který je v jejich redakčním systému, na ten v tomto projektu nemůžeme příliš sahat. S předělávkou designu půjde v ruku v ruce i změna semantiky a dalších klíčových SEO prvků, jako jsou URL adresy, titulky atd.

Mezitím ovšem zkusíme další věc – bezplatný linkbuilding. Tedy jak se projeví, když stránky zpropagujeme na pár našich webech, možná nějaké bezplatné katalogy, žádné placené lišty a podobné nesmysly, nic co by si nemohla dovolit i menší webdesignová firma. Odhadem tak za dva týdny se k tématu vrátím a zjistíme, jaký byl posun.

P.S.: abych nebyl obviňován z nějaké propagace – nejsem nijak spřízněn s touto cestovní kanceláří, nemáme ani korunu z umístění webu, naše smlouva je čistě o funkčním předělání webu.

Sdílet