[9] Petre, podle meho nazoru, ke kteremu jsem dospel po mnoha bolestnych zkusenostech, dulezita je POZICE dodavatele ve vztahu ke klientovi. Mame 2 moznosti. Bud
1* jsme sluzebnicci naseho pana ZAKAZNIKa, ktery vi co chce a my jsme od toho abychom za penize mu udelali jakykoliv jeho rozmar anebo
2* jsme duveryhodni experti, ke kterym se zakaznik obratil, abychom mu pomohli, protoze de fakto nevi co a jak
Za to, jak ten vztah vypada, odpovida jak zakaznik tak dodavatel. Proto nesouhlasim, ze problem je pouze v nepohodlnem klientovi.
Snazim se dnes pracovat pouze z pozice 2, protoze v konecnem dusledku se pak nestydim za svoji praci a zakaznik je spokojenejsi nez v pripade 1 - dostava lepsi vysledek! Vetsinou alespon teoreticky mam i vice penez. Proto ty penize jsou takovym testerem. Pokud me zakaznik respektuje jako odbornika, nema problem zaplatit. Jestlize si mysli, ze jsem sluzebnicek, pak mi urcuje jake "dyzko" dostanu a jeste to musim tezce odmakat, nejlepe aby zakaznik videl, ze tvrde pracuji :)
Myslim, ze tema je dost velike, pro mne osobne velmi dulezite. Kdyz tak to proberem na OpenCoffee ;)
Jeste 1 perlicka, kterou jsem cetl nekde na blogu SItePoint: "propusteni spatneho klienta" ma 2 vyhody:
1. Mas min starosti a muzes se venovat efektivnejsi praci
2. Ten klient pujde otravovat konkurenci
BENETA.cz je softwarová a konzultační společnost, poskytující internetová řešení (internetové stránky, eshopy, intranety, extranety, ..). Na tomto blogu naleznete vážné informace i nevážné komentáře toho, co nás ve světě internetu zaujalo.
Přečteno 32 893×
Přečteno 27 461×
Přečteno 20 603×
Přečteno 17 814×
Přečteno 14 804×