Hlavní navigace

Názor ke článku Proč si klienti nerozumí s dodavatelem jejich software aneb jak poznat problémovou zakázku (I. díl) od Nishkam - [9] Petre, podle meho nazoru, ke kteremu jsem...

  • 22. 4. 2008 9:19

    Nishkam (neregistrovaný)

    [9] Petre, podle meho nazoru, ke kteremu jsem dospel po mnoha bolestnych zkusenostech, dulezita je POZICE dodavatele ve vztahu ke klientovi. Mame 2 moznosti. Bud

    1* jsme sluzebnicci naseho pana ZAKAZNIKa, ktery vi co chce a my jsme od toho abychom za penize mu udelali jakykoliv jeho rozmar anebo
    2* jsme duveryhodni experti, ke kterym se zakaznik obratil, abychom mu pomohli, protoze de fakto nevi co a jak

    Za to, jak ten vztah vypada, odpovida jak zakaznik tak dodavatel. Proto nesouhlasim, ze problem je pouze v nepohodlnem klientovi.

    Snazim se dnes pracovat pouze z pozice 2, protoze v konecnem dusledku se pak nestydim za svoji praci a zakaznik je spokojenejsi nez v pripade 1 - dostava lepsi vysledek! Vetsinou alespon teoreticky mam i vice penez. Proto ty penize jsou takovym testerem. Pokud me zakaznik respektuje jako odbornika, nema problem zaplatit. Jestlize si mysli, ze jsem sluzebnicek, pak mi urcuje jake "dyzko" dostanu a jeste to musim tezce odmakat, nejlepe aby zakaznik videl, ze tvrde pracuji :)

    Myslim, ze tema je dost velike, pro mne osobne velmi dulezite. Kdyz tak to proberem na OpenCoffee ;)

    Jeste 1 perlicka, kterou jsem cetl nekde na blogu SItePoint: "propusteni spatneho klienta" ma 2 vyhody:
    1. Mas min starosti a muzes se venovat efektivnejsi praci
    2. Ten klient pujde otravovat konkurenci