Dnes na Lupě vyšel článek o tom, že neodebrané zboží stojí e-shopy statisíce. Znám osobně několik provozovatelů resp. majitelů malých internetových obchodů a pro ně je vrácení nevyzvednuté zásilky samozřejmě dost nepříjemné, protože nemají takový obrat a takové zisky jako velké ryby, které srážka s neférovým zákazníkem zase tolik nebolí. Často se prý stává, že se zásilka vrátí jako nevyzvednutá, ale pak nasupený zákazník volá či píše a ptá se, kde je ten balík, za který už třeba i eventuálně zaplatil dopředu. Ano, někteří pracovníci přepravních společností si neplní své povinnosti, ale to je všeobecně známý a několikrát i úředně potvrzený fakt.
Ale ono to není jen o neférových zákaznících nebo špatně pracujících messengerech. Jsou případy, kdy si za problémy může i obchodník sám. Třeba zásilková služba Quelle, která e-shop provozuje taky už nějaký ten pátek. Moje matka s nimi měla několikrát jednu a tu samou zkušenost. Něco si objednala z aktuálního katalogu. Přišla zpráva, že zbožím není skladem. Po delší odmlce následovala zpráva, že zboží už nebude skladem. A pak, světe div se, za několik měsíců přišel balík se zbožím, které si už ale máma dávno koupila jinde.
Já mám třeba čerstvou zkušenost s i-obchod.cz. Před několika týdny jsem si tam objednat head-set k mobilu. Tehdy i dnes udávaná dostupnost zboží jsou tři dny. Zboží však stále nikde (čili typické klamání spotřebitele) a na e-maily obchod nereaguje. Pokoušel jsem se objednávku zrušit alespoň v e-shopu, ale vyskočilo na mne pouze chybové hlášení „Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error“ a objednávka se nestornovala. Zboží už jsem si dávno koupil jinde, ale silně pochybuji, že mi i-obchod.cz vůbec nějaký balík pošle, protože v internetových diskuzích (#1, #2, #3, #4) jsem narazil na řadu lidí, kteří dokonce zboží zaplatili předem a dodnes nemají ani zakoupené zboží, ani zpět peníze.
Dodávky z Quelle jsou opravdu otřes. Moje mamka tam taky nakupuje a zboží chodí zásadně na několikrát i po dobu několika měsíců. Někdy zase příjdou dvě věci dva dny po sobě, atp. Ty dodatečné zásilky sice platí odesílatel, ale kdo pro to má pořád běhat, nehledě na to, že po několika týdnech to bývá už opravdu neaktuální.
Zrovna pred par dny jsem si musel na poste vyprosit balik z jednoho internetoveho obchodu. Tentoktat to vsak nebyla chyba posty. Do objednaciho formulare jsem zadal spravne me krestni jmeno, dokonce byla spravne i na fakture uvnitr baliku, ale na natistenem adresnim stitku bylo misto Pavel napsano Petr, takze jsem nemohl dostat ani oznameni do schranky a kdybych se o balik aktivne nezajimal, vubec jsem se o nem nedozvedel. Holt i kdyz i 21. stoleti se v internetovych obchodech prepisuji adresy z jednoho programu do druheho rucne, nemuze to 100% fungovat. :)
S Quelle mám přesně stejnoui zkušenost a to jsem jim jeste napsal, jestli oznameni o nedostupnosti zbozi znamena, ze je objednavka stornovana, ani po tydnu se nikdo neozval.
Tak jsme si koupili danou vec offline v kamennem obchodě a po dvou dnech přišel balik z Q. ... Tak sem započítán do statistiky proč e-shopy prichazeji o statisice :-D
Já jsem si kdysi objednal židli, teměř okamžitě mi s obchodu volali, aby se domluvili na podrobnostech. Jelikož to byl drabet nespecifickej kousek tak mi oznámili, že do tří týdnů ho budou expedovat. Opravdu za necelý měsíc mi volali, že zboží právě odeslali.Je to asi rok, židle nikde a majitel ani nereagoval co se stalo.
Quelle to zkouší, při tom obratu co dělají a při tom počtu zásilek co posílají se nějakých pár co už nikdo nechce ztratí v nákladech a nekdy si to třeba nekdo i vyzvedne :-)
Pokud už chcete nakupovat u Quelle najdete si nejbližší Quelle shop a oni Vám budou zásilky posílat tam a můžete si tam věci před odebráním i vyzkoušet ... tak me napadá že tímto je quelle internetový obchodník s největším počtem kamených obchodů protože jich mají po republice několik stovek :-)
Nedá mi to, abych se nezmínil o věci sice z jiného soudku, nicméně související: kvalita samotných přepravních služeb. Po několika zkušenostech s PPL musím říct, že je lepší si nechat poslat zboží Českou poštou, protože mají stabilní kádr doručovatelů, kteří mají zmapovaný rajón (a jsou tak schopni občas eliminovat i určité nedostatky v adrese na zásilce). Řidič z PPL jezdí po všech čertech, má na balíku všechno správně, jméno i firmu, ale zvoní na opačném konci baráku na zvonek s úplně jiným jménem, nechá tam i oznámení o nedoručení, prostě tupé hovado neschopné jít pár kroků dál k jinému vchodu :-(
Moje zkušenost s jedním prodejce Wi-Fi techniky je velice obdobná jako s Quelle uvedeném ve článku. E-shop hrdě signalizuje přítomnost zboží na skladě, ale samozřejmě skutečnost je jiná. Chvíli po objednávce přijde potvrzující mail, ve kterém se dovídám, že zboží bude expedováno příští týden. Do dané firmy jsem napsal email o zrušení objednávky. Žádná reakce na můj mail samozřejmě nedošla, zato příští týden mi chvíli po šesté hodině ranní volá PPL a ptá se kdy budu doma. Je hrozné, jak se někteří prodejci snaží prodat svoje zboží za každou cenu. V žádném případě nevěřím tomu, že by to jenom trochu dělali s dobrým úmyslem pro zákazníka.
Jsem redaktorem serveru Lupa.cz a dále mimo jiné také spolupracovníkem redakce čtrnáctideníku Počítač pro každého a drobným živnostníkem v oblasti IT. Více o mně na macich.eu.
Přečteno 13 170×
Přečteno 12 667×
Přečteno 12 230×
Přečteno 8 491×
Přečteno 6 539×