Hlavní navigace

Neodeslané zboží stojí zákazníky nervy

13. 6. 2008 21:23 (aktualizováno) Jiří Macich ml.

Dnes na Lupě vyšel článek o tom, že neodebrané zboží stojí e-shopy statisíce. Znám osobně několik provozovatelů resp. majitelů malých internetových obchodů a pro ně je vrácení nevyzvednuté zásilky samozřejmě dost nepříjemné, protože nemají takový obrat a takové zisky jako velké ryby, které srážka s neférovým zákazníkem zase tolik nebolí. Často se prý stává, že se zásilka vrátí jako nevyzvednutá, ale pak nasupený zákazník volá či píše a ptá se, kde je ten balík, za který už třeba i eventuálně zaplatil dopředu. Ano, někteří pracovníci přepravních společností si neplní své povinnosti, ale to je všeobecně známý a několikrát i úředně potvrzený fakt.

Ale ono to není jen o neférových zákaznících nebo špatně pracujících messengerech. Jsou případy, kdy si za problémy může i obchodník sám. Třeba zásilková služba Quelle, která e-shop provozuje taky už nějaký ten pátek. Moje matka s nimi měla několikrát jednu a tu samou zkušenost. Něco si objednala z aktuálního katalogu. Přišla zpráva, že zbožím není skladem. Po delší odmlce následovala zpráva, že zboží už nebude skladem. A pak, světe div se, za několik měsíců přišel balík se zbožím, které si už ale máma dávno koupila jinde.

Já mám třeba čerstvou zkušenost s i-obchod.cz. Před několika týdny jsem si tam objednat head-set k mobilu. Tehdy i dnes udávaná dostupnost zboží jsou tři dny. Zboží však stále nikde (čili typické klamání spotřebitele) a na e-maily obchod nereaguje. Pokoušel jsem se objednávku zrušit alespoň v e-shopu, ale vyskočilo na mne pouze chybové hlášení „Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error“ a objednávka se nestornovala. Zboží už jsem si dávno koupil jinde, ale silně pochybuji, že mi i-obchod.cz vůbec nějaký balík pošle, protože v internetových diskuzích (#1, #2, #3, #4) jsem narazil na řadu lidí, kteří dokonce zboží zaplatili předem a dodnes nemají ani zakoupené zboží, ani zpět peníze.

Sdílet