Hlavní navigace

Největší reklamní médium v ČR internetu - TV Nova

2. 6. 2008 22:34 Tomáš Kapler

Asi vám neunikla (pro mě) překvapující zpráva, že TV Nova (resp. CME) koupila Jyxo. Cena byla nějakých 163 až 200 míčů podle výsledků. Kdo nezná Jyxo pak se jedná o menší firmu (afaik méně než 20 lidí), která stojí za výborným (ale prakticky nepoužívaným) českým vyhledávačem jyxo.cz (nyní jeho výsledky směrují na O2 portál 1188), která stojí za mejpoužívanějším blogovacím systémem u nás blog.cz a stojí také za vývojem PPC systému Sklik.cz, na který ve své době neměl Seznam dostatek vlastních vývojářů.

Neznám aktuální čísla Seznamu, nevím kolik peněz se tedy točí na Skliku, předpokládám, že to bude tak možná polovina obratu celého Seznamu a tedy cca. půlmiliarda Kč. Nova tak mimo jiné získala informace o desetitisících inzerentech, o tom co lidé hledají, kdy hledají, kde nakupují (a často i za kolik) atd. Sama Nova má inzertní obrat tuším cca. 11 miliard Kč, takže při rostoucím vlivu Internetu se nejedná o zrovna malý vzorek firem. Takové informace mají docela slušnou hodnotu, a dá se s nimi efektivně pracovat. Seznam sám přitom nyní navázal spolupráci s TV Prima, když vysílá na stream.cz zdarma některé jejich seriály (např. VKV – Velmi křehké vztahy).

Jsem zvědav, jestli to Nova nějak využije, nebo jestli mám věřit tomu, že je celá transakce kvůli Blogu a potenciálu oslovit místní bloggery. Každopádně myslím, že ze strany TV Nova to nemusí být vůbec špatná investice, jejich možnosti jsou nyní opravdu ohromné – mají inzerenty, mají off-line i online inzertní prostor, mají informace, mají technologie, mají obsah i jeho tvůrce, mají návštěvníky a co zejména – mají peníze. Jestli se jim to podaří spojit dohromady, tak se máme na co těšit. Po dlouhé době mi to přijde první investice, ve které vidím nějaký hlubší smysl a potenciál.

Jinak jak se objevují další digitální televize, tak tu začínáme mít docela televizní internetový maglajz.

Sdílet