Jak si vedou světové freemaily?

11. 8. 2010 16:07 Lukáš Nevosád

Dostal jsem se k zajímavé statistice nových registrací uživatelů, pocházející z (našeho) webu myAirDeals.com. Je to podíl domén z e-mailových adres registrovaných uživatelů:

1. hotmail.com (20,97%)
2. gmail.com (20,34%)
3. yahoo.com (13.98)
4. aol.com (1,26%)
5. mail.ru (0,79%)

U všech služeb jsou zahrnuty i jejich národní verze s jinou doménou. Zbytek do stovky dávají všechny ostatní domény. Jedná se o web v angličtině, tzn. o uživatele mluvící anglicky (nicméně ze všech zemí). Velikost vzorku nezveřejním, ale je dostatečná (desítky tisíc) – všechno jsou to jen registrace za posledního půl roku.

Jak je vidět, tři hlavní hráči na poli freemailů jsou jasní a s výrazným odstupem od zbytku.

Nejzajímavější je ovšem srovnání s registracemi rok starými:

1. hotmail.com (22,52%)
2. gmail.com (15,3%)
3. yahoo.com (13.81)
4. mail.ru (1,21%)
5. aol.com (1,08%)

Zatímco všichni jsou víceméně na stejných číslech, GMail si meziročně podle našich údajů polepšil penetraci o nějakých 5% (nebo chcte-li nárůst penetrace o třetinu). Ve výsledcích navíc nejsou zahrnuty Google Apps (mají vlastní doménu), s nimi si troufám tvrdit, že Google již je defacto jedničkou mezi freemaily.

Sdílet

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).