Myslím, že jednu věc jako výsledek krize Petr v článku nezmínil - oddělí se zrno u plev. Já osobně nepodnikám ve vývoji webů, takže nemůžu soudit přímo, ale klientům často pomáháme hledat dodavatele, když dospějí k potřebě "něco udělat s webem" nebo jim často i doporučíme, ať už si konečně nechají udělat pořádný web. A vnímám jeden hlavní rozdíl, který ale nesouvisí s krizí, je viditelný řekl bych od jara. Zatímco dřív byly firmy ochotné více experimentovat, dnes je obrovský tlak na úspěšnost a efektivitu navrženého řešení, více se dopředu plánuje, než dřív a především nikdo nehodlá platit za "zkoušení slepých uliček". Jinými slovy, mají šanci ty firmy, které takovému klientovi dokážou nabídnout vyzkoušené, funkční a efektivní řešení. Nemyslím si ale, že by ti tím trpěla kvalitní kreativita, pokud splňuje výše popsané atributy. Ale určitě budou mít problém firmy, které jsou spíš bastlíři webů než vývojáři a designery. Protože i když budou levnější, čím dál více firem hledí na efektivitu vynaložených nákladů a nikoliv na absolutní částku (pokud se tedy náklady neliší o několik řádů), protože už si každý uvědomuje, že za kvalitní práci se taky musí zaplatit.
Samozřejmě tohle neplatí pro každou firmu, ale tento trend vnímám velmi výrazně. A myslím, že slabší webdeveloperské firmy tohle nepřežijí. Pokud nemají kvalitně zvládnutý celý proces práce s klientem, nemají kvalitní obchodní oddělení, tak na ně "krize" dolehne. Stejně tak budou mít problém studenti, co se pokoušejí o tvorbu webů, ale nemají navázané vztahy s velkými, zastřešujícími webdeloperskými firmami, které jim budou schopné zajistit zakázky.
BENETA.cz je softwarová a konzultační společnost, poskytující internetová řešení (internetové stránky, eshopy, intranety, extranety, ..). Na tomto blogu naleznete vážné informace i nevážné komentáře toho, co nás ve světě internetu zaujalo.
Přečteno 32 838×
Přečteno 27 412×
Přečteno 20 557×
Přečteno 17 760×
Přečteno 14 754×