Hlavní navigace

Jak může PR pracovník udělat novináři radost

26. 4. 2008 11:23 (aktualizováno) Jiří Macich ml.

Tiskovou zprávu umí poslat každý trouba. Dodat tiskovou zprávu tak, abyste adresátovi – novináři udělali radost a on jí pak nadšeně použil, je však umění hodné opravdových mistrů. Na to potřebujete léta praxe, ale do začátku stačí, když se budete držet následujících pou­ček

1. Proti Microsoftu je třeba bojovat všemi prostředky. Třeba bojkotem editoru Word a formátu DOC. Čím exotičtější formát pro svou tiskovou zprávu použijete, tím větší radost bude novinář mít, až bude hledat něco, v čem by vaše tisková zpráva vypadala jinak než jako rozsypaný čaj.

2. Pro novináře je životně důležitá fotka nového zaměstnance vaší firmy v megapixelovém rozlišení. Nezapomeňte ji proto přiložit k e-mailu a nešetřete megabajty. Čím déle se e-mail bude stahovat, tím větší radost novináři uděláte.

3. Novinář si potřebuje procvičovat psaní na klávesnici, takže až mu budete posílat tiskovou zprávu v PDF, nezapomeňte zakázat kopírování textu. Uvidíte, s jakou radostí pak novinář bude přepisovat citace vašeho ctěného pana ředitele.

4. Novinář jedině ocení, když mu jednu tiskovou zprávu pošlete na všechny jeho e-mailové adresy, které na internetu vyhledáte. Čím více kopií mu dorazí, tím lépe.

5. Žádný správný novinář neusne, dokud mu o víkendu nezavoláte na jeho soukromý mobil a neověříte si, jestli mu vaše tisková zpráva došla.

6. Buďte velkorysí a myslete na rozšiřování novinářových obzorů. Alespoň dvakrát do týdne mu pošlete tiskové zprávy týkající se témat, o která se novinář vůbec nezajímá. Divili byste se, s jakým nadšením IT novinář uvitá tiskové zprávy o nové řadě zimních sportovních bund.

7. Pokud budete svou tiskovou zprávu psát přímo do těla e-mailu, nezapomeňte vynechat diakritiku nebo zkombinujte alespoň dvě nebo tři kódování češtiny. Novinář je od přírody tvor hravý, takže bude rád, když si bude moci zahrát na louskání šifer.

8. Pokud médium, do kterého tiskovou zprávu posíláte, vystavuje obdržené tiskové zprávy na svém webu a tu vaší tam nevystaví během několika minut od obdržení, zavolejte šéfredaktorovi média a řádně se rozčilte. To přece nejde, aby se seriózní novináři věnovali něčemu jinému než tiskové zprávě o vaší nové mzdové účetní!

9. Když se už konečně tisková zpráva na webu média objeví, nezapomeňte do redakce poslat alespoň třikrát po sobě nějakou tu korekci. Neposílejte je hned, ale počkejte a rozprostřete je minimálně do jednoho týdne. Čím déle bude muset novinář při opravě hledat vaší tiskovou zprávu v redakčním systému, tím větší bude mít totiž radost. Ale úplně největší radost mu uděláte, když po všech korekcích budete žádat stažení tiskové zprávy.

Uvedený text je samozřejmě myšlen ironicky a jedná se o nadsázku. Bohužel se s popisovaným chováním v praxi setkávám, ale rozhodně mi nedělá radost. Spíše naopak. Jinak samozřejmě platí, že tiskové zprávy související s tématickým zaměřením Lupy můžete posílat e-mail k tomu určený, tedy na press@lupa.cz.

Sdílet