Kam na to ty píáristé chodí ...

24. 6. 2008 19:27 (aktualizováno) Jiří Macich ml.

Před dvěma měsíci jsem tu publikoval takový ironický návod Jak může PR pracovník udělat novináři radost. Na redakční adresy i do schránek konkrétních novinářů chodí denně tiskové zprávy z oblasti, o které se dané médium či konkrétní novinář zajímá. Občas se objeví ale nějaká ta tisková informace, u které se člověk marně snaží dopátrat proč se stal jejím adresátem.

Jeden příklad za všechny „Rád bych Vás touto cestou informoval o zajímavé zakázce, kterou v současné době realizuje společnost XYZ, dodavatel oken a montovaných domů: do panelového domu na sídlišti Máj v Českých Budějovicích dodává 336 smrkových oken v celkové hodnotě 4,5 milionu korun.“ Já sice často píši o „oknech“, ale o těch smrkových opravdu ne :-)

Nebo perlička minulého měsíce: „Dovoluji si Vám zaslat tiskovou zprávu, která se týká nových trendů v opalovací kosmetice. Receptury aravackých indiánů dokážou ochránit nejen před slunce a slanou vodou, ale i před obtížným hmyzem.“ Jediný indián, který mě alespoň trochu zajímá, je Apache :-)

Problém nebo spíš vtip je v tom, že některé PR agentury zastupují spoustu různorodých společností poskytujících ještě různorodější služby, ale využívají jeden adresář novinářů. Pevně věřím, že kolegové v jinak zaměřených médiích zase nevěřícně zírají na informace z oboru informačních technologií. Nu což, alespoň se občas trochu zasmějeme a koneckonců si i o trochu rozšíříme obzory.

Sdílet

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).