Hlavní navigace

Seznam.cz - nechal se oblbnout!

24. 4. 2006 14:29 (aktualizováno) martin

Za minulým spotem opravdu nebylo hulení, jak si někteří z vás mysleli :-) Jednalo se o test, kterým jsem si chtěl ověřit, jakým způsobem zareaguje našeptávač na Seznamu na zvyšující se počet hledání fráze „nechá se oblbnout“.

K mému údivu zareagoval přímo bleskurychle. Přesně den poté, co jsem spot publikoval a kdy podle údajů v našeptávači nebyla fráze „nechá se oblbnout“ vůbec hledána, je vše úplně jinak. Našeptávač dnes u tohoto dotazu ukazuje 53 hledání. Docela slušný posun.

necha

Myslím, že na tomto příkladu je krásně vidět, jak snadno je našpetávač na Seznamu ovlivnitelný. Mnoho z vás nyní určitě napadne, jak by se této „vlastnosti“ našeptávače nechalo krásně využít ve vlastní prospěch.

Není tajemstvím, že našeptávač značně ovlivňuje chování nemalé části uživatelů při vyhledávání. Můžeme to vidět na mnoha dotazech, které lidé Seznamu pokládají a u kterých je množství vyhledávání na ostatních fulltextech desetinásobně nižší, než je tomu právě na Seznamu.

Příkladem takového dotazu může být např. „Dovolená léto 2006“. Tento dotaz je na Seznamu za den zadán 314×, což je pouze o 66 zadání méně než je počet zadání u velmi konkurenčního dotazu „Dovolená“. Když je to tak jednoduché, proč bych nemohl našeptávač ovlivnit tak, aby na prvním místě nabízel dotaz „Dovolená u moře 2006“? Je to přece tak jednoduché, rychlé a prakticky nic to nestojí

Ano, má to samá „pozitiva“ :-) Stačí jednoho krásného jarního (nebo jaro už neexistuje?) dne z webu s velkou návštěvností některé návštěvníky automaticky přesměrovat na stránku s výsledky vyhledávání a výsledek je takřka zaručený. Zatímco vaše konkurence bude optimalizovat na vysoce konkurenční fráze, vy si během chvilky vytvoříte fráze vlastní, které vám budou přinášet velmi kvalitní návštěvnost a které vám vydělají.

Pokud si myslíte, že takto uměle vytvořená fráze za chvíli z našeptávaše vyprchá, nemusí tomu tak vůbec být. Pokud bude vhodně vybrána, lidé ji klidně při vyhledávání použijí…

Nová nabídka – SEO naRuby!™

Zatímco většina společností i jednotlivců nabízejících služby v oblasti optimalizace pro vyhledavače postupují tak, že nejprve provedou analýza apod., a až poté upravují stránky, já nabídnu službu opačnou, tedy SEO naRuby!™. Nic na webu zákazníka se upravovat nebude, upraví se data našeptávače! :-) Zájemci o tuto jedinečnou službu se mohou hlásit v komentářích…

Sdílet

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).