Mnozí z Vás si jistě vzpomínají na takovou malou aférku, kdy iDnes.cz ve snaze být „nejrychlejším“ online zpravodajstvím upravovalo časy publikace tak, aby to vypadalo, že nejrychlejší opravdu jsou. Tenkrát šlo o minuty…
Jistě také mnozí z Vás ví, že včera byla hned na několika blozích zveřejněna informace o testování PPC reklamního systému od Seznamu s názvem Sklik.cz. Informace to zcela jistě velice zajímavá. O to tu ale nejde.
V této souvislosti mě zaujal spot na blogu JaS.seo-sem.cz, kde je o této údálosti také informováno. Nejde ani tak o informační hodnotu dotyčného článku, ale o datum publikace – 7. červen. A co že se mi na tom nezdá? Inu právě to datum :-) Podle všeho byl totiž článek vydán až včera (tedy 12. června) – stačí se podívat na otisk stránky, který je k dispozici v Google Cache a který je z 11. června. Žádný takový článek tam totiž nenaleznete. Stejně tak i služba Weblogy.cz, která blog Jakuba Skaly monitoruje, tento článek zaregistrovala až včera. Není to zvláštní?
Jako třešnička na dortu poté působí komentář na „českém“ BusinessWeeku, kde Jakub Skala píše:
JaS said:
Červen 12th, 2006 at 9:30 pmTestování probíhá již zhruba týden viz. http://jas.seo-sem.cz/cenzurovano/sklik-seznam-ppc/
Každý ať si na to udělá názor sám. Já osobně můžu říct, že to na mě nepůsobí zrovna dobře…
Ako Jakubov kolega sa ho musím zastať.
O Skliku vieme približne týždeň, kvôli konkrétnejším informáciám sme kontaktovali Dušana Janovského, ktorý nás poprosil o nepublikovanie článku. Jakub jeho žiadosti vyhovel.
Btw. Martin, bolo by od vás celkom fajn kontaktovať druhú stranu, keď chcete niečo takéto napísať. Myslím, že je to minimálne fér.
Želám pekný deň.
Ahoj, nevím, o co jde, ale..., Martine, nepoužíváš náhodou Komentářovou službu (http://blok.rozanek.cz/komentarova-sluzba/ )?
Já se vydavatele jas.seo-sem.cz musím jednoznačně zastat. Screenshot, který ve článku má, totiž byl evidentně sejmutý v čase, kdy se Sklik spouštěl do testovacího provozu. Ve screenshotu je vidět, že jsem tehdy ještě v kampani cílil na slovo dovolená, abychom otestovali dva konkurenční inzeráty na stejné slovo. Hned ten samý den jsme cílení na slovo dovolená vypnuli, ale JaS to evidentně stihnul.
O nepublikování informace jsem poprosil z toho důvodu, že to první den po spuštění testování opravdu nebylo zralé na nějakou masivnější publicitu. Dnes vidím, že to asi nebylo moudré rozhodnutí, ten systém by to ustál. Stalo se.
Přečteno 80 133×
Přečteno 47 153×
Přečteno 26 673×
Přečteno 22 077×
Přečteno 21 082×