Toto nebude příběh o objevu Ameriky, úspěchu viagry a ani nevhodnosti právě vašeho kuchyňského nádobí ke zdravému životu. Toto bude zaručený návod na to jak vytvořit nejúspěšnější portál a co víc: rychle a jednoduše. Vrácení peněz garantováno!
Takže do toho.
Potřebujete vyrobit jednu HTML stránku. Není to nic náročného a do začátku postačí i toto:
<html><body><h1>můj portál</h1></body></html>
Tak a teď najděte nějaké freehosting. Například webpark portálu Centrum.cz a umístěte tam svoji stránku.Nyní napište do prohlížeče její adresu a klikněte na ni. Ano a to právě přišel ten šťastný okamžik – váš nový portál právě dosáhl o celých 60% větší návštěvnosti než nejrychleji rostoucí portál Atlas.cz, který roste jen o 40%. Pozor, návštěvy musíte rozplánovat tak, aby jste tohoto růstu dosáhly za potřebné období. Ne že tento úžasný potenciál vyplýtváte první den!
Ale to není vše! Mám pro Vás mnohem a mnohem více.A dokonce zdarma! Rozešlete adresu vašeho portálu 10 svým známým. Ano, je to úžasné! Nyní rostete o plných 1000%. Budeteli dostatečně šikovní, můžete se tak svojí pílí dostat nad nejrychleji rostoucí portály světa!
A víte v čem bude to největší kouzlo? Že porostete dokonce značně rychleji než Centrum.cz na jehož portále bude váš portál hostovaný. Jak je to možné? Za to může námi patentovaná a NASA ověřená technologie DvaVJednomTM založena na poznatcích z průzkumu černých děr!
Ptáte se co že to plácám za nesmysly? Ale kdeže nesmysly. Stačí si přečíst tiskovou zprávu společnosti Atlas.cz. Nutno poznamenat, že i v Atlasu se při čtení statistik NetMonitoru přehlédli a uniklo jim, že zprávy.cz rostly 1.11.2005 o úžasných 277 906,67% (Cookies). Na druhou stranu pravda – ne v týdenních datech.
Ale pojďme se podívat nejdříve na relevantní data a to denní statistiky unikátních uživatelů portálu Seznam, Centrum a Atlas za listopad 2005.
Zkusme se tedy podívat na jednotlivé poměry zmíněných 3 portálů (opět návštěvníci, cookies, denní data, listopad 2005):
No nevypadá ten Atlas, že by byl opravdu nejrychleji rostoucím. Tedy pokud nesoutěží sám se sebou přesně jak to uvádí tisková zprava. Ona je totiž pravdivá. Podstata je však v tom, že to číslo téměř nic neznamená.
Slovy Winstona Churchilla – „věřím jen těm statistikám, které si sám zfalšuji“. Minimálně za zamyšlení ta slova stojí. Mimochodem všimněte si u prvního grafu, že Centrum může vyvolávat dojmem, že klesá. Ve skutečnosti je tomu právě naopak. Je to jen výsledek výběru „správného grafu“ a jeho natočení (všiml jsem si toho až jsem onen graf dal na blog, nebyl to záměr).
A o tom to je. Nastavit pohled tím správným směrem a hned to vypadá jinak.
"právě dosáhl o celých 60% větší návštěvnosti než nejrychleji rostoucí portál Atlas.cz, který roste jen o 40%."
I to jsou mi nějaké podivné počty ;-) Já si vždycky myslel, že 1/0 není definováno (resp. pro infinitezimální nulu konverguje k nekonečnu) a potažmo nekonečno/1.4 je pořád nekonečno.
O to je to tragictejsi! Kazdy portal si prvni den sveho provozu uzije zvyseni navstevnosti o nekonecne mnoho procent - a tento skvely vysledek se uz nikdy v budoucnosti nemuze opakovat! Proto ted vyhodili toho reditele ze Seznamu - nedokazal zopakovat tech nekonecno procent z prvniho dne provozu!!
Jak uz jsem pripsal ke zpravicce na Lupe - narust Atlasu byl hlavne s nastupem vysokoskolaku (zpatky) do skol. Pak uz se navstevnost jen "drzela". Centrum "poskocilo" uz v srpnu spolu s VyVolenymi a pak (podle meho) klesani VV vyrovnoval priliv uzivatelu (novych i starych) na zacatku skolniho roku. Takze v porovnani zari-prosinec je "nejlepsi" Atlas, ale v porovnani cervenec-prosinec vede pro zmenu Centrum (+66%, Atlas +44%) :-)
Nějak mi uniká pointa toho článku. Pan Šnajdr zpochybňuje data prezentovaná v tiskové zprávě, protože se jedná jen o jeden úhel pohledu. Přitom sám nabízí to samé - vezme jiná data, z jiného pohledu. Stejně jako se Atlas snaží prezentovat čísla, která jsou pro něj příznivá (přirovnání s Churchilem je a není na místě), tak pan Šnajdrovi to jen jako mnohokrát v minulosti opět posloužilo, aby prezentoval jak on sám je všímavý a zároveň nakydal nějaký ten hnůj na někoho jiného (nejčastěji si tu všímám právě Atlasu). Ach co bychom si bez těchto ochránců etiky, správných čísel a Seznamu počali.....
Až budou všechny protály na sto procentech, každé narozené dítě dostane zdarma schránku s neomezenou kapacitou a na celý život, perzonalizovanou HP a jiné vymoženosti.
Nárůst návštěvnosti bude tedy přímo úměrný naší sexuální potenci. To znamená, že portály budou poskytovat slečny zdarma. Těšim se! :)
[4] Kéž by :-). Hlavně jsem to už psal dost unaven a pozdě.
[5] Souhlas, celá ta statistika je účelová. Tedy od PR to není nic neočekávaného, ale přesto by měly ty informace mít asi hlubší podstatu než ty srovnání co vydali.
[6] Škoda, že jste na sebe nenechal kontakt. Mohli bychom to probrat. Jinak článek o Atlasu je to první :)
[7] To je pravda, ale přesně tak ty čísla nelze srovnávat. Pro to by bylo potřeba použít čísel absolutních.
[8] Zajímavá idea :-)
[9] Záleží do kterých statistik, do netmonitoru ano, navrcholu.cz ne
Prvni samostatny, ale rozhodne poprve o Atlasu nepisete. Viz
http://management.blog.cz/0511/netmonitor-a-cisarovy-nove-saty nebo take
http://management.blog.cz/0510/portalova-reklama-v-tv.
Email - nemohu odmitnout, kdyz po tom tak touzite :)
[13] No vida :-). Těch pár zmínek jsem si ani nepamatoval. Trochu mě zmátla ta zmínka o kydání hnoje
Každopádně díky za to, že jste se vzdal anonymity, už trochu lépe rozumím Vaší reakci :)
Zásadně se lišíme v jedné věci:
- Atlas se snaží čísla prezentovat jako jsou pro něho příznivá, jak sám píšete (a s tím nelze než souhlasit)
- Já se je snažím prezentovat tak jak je vidím já a jak si myslím, že se věci mají.
Pointa článku je v tom, že nelze srovnávat relativní růsty dvou subjektů jelikož tyto čísla k sobe nemají vztah a jsou tedy neporovnatelná. To jsem tím chtěl říct a to v tom článku je.
Drobnosti typu výběru období apod. , které Atlas zvýhodňují vem čert, to už je normání PR :-)
V poslední větě, a proti tomu bych se tedy opravdu chtěl hodně ohradit :-D, mě nepřímo označujete za ochránce Seznamu.
Abych to nějak parafrázoval, uvedu takové přirovnání. Jsou dva typy lidí: jedni Seznam mají celkem rádi, druzí vůbec ne. Ti první pro něho pracují a ti druzí pro něho pracovali. Já pro Seznam pracoval :) (ps. vtip), ale co mám kruci :) dělat se statistikama, které prostě vychází jak vychází.
Myslím si, že před něma všichni zbytečně strkáte hlavu do písku. On ten Seznam zase tak mocný a nenapadnutelný není, ale zkreslené statistiky tomu pomohou strašně málo.
Nemyslím to fakt zle, to je prostě jen můj názor.
ps. Už chvili mám pocit, že dopadnu jako Tangero viz.
http://www.marigold.cz/item/pristi-sezona-nejista
Přečteno 177 583×
Přečteno 143 844×
Přečteno 82 440×
Přečteno 77 356×
Přečteno 67 090×