Hlavní navigace

Atlas povyrostl a ne o málo

12. 3. 2006 21:25 (aktualizováno) Petr Šnajdr

Návštěvnost Atlasu začíná vykazovat překvapivé výkyvy. Po měsíce klidně stojící loď napnula plachy a vyrazila kupředu. A stopy, které zanechává v NetMonitoru dávají tušit, že zažijeme nejedno překvapení.

Atlas.cz - visitors

Update: Stejný graf jako ten výše, ale s počátkem o 4 měsíce dříve – v květnu 2005 a zde doplněný o hodnoty Centrum.cz

Když Atlas vydal v prosinci zprávu o tom, že je nejrychleji rostoucím portálem, bylo to poněkud populistické prohlášení stojící na hodně vratkých číslech (z měření refererů na Navrcholu.cz). Na základě těchto čísel nebylo možné určit žádný trend.

Uběhlo čtvrt roku a při zkoumání denních čísel třech největších portálů jsme si všiml velice významné změny ve statistikách Atlasu. Posuďte sami na grafu výše.

To není samo sebou, ale mohlo by to znamenat také to, že porostl trh a Atlas spolu s ním. Jelikož Seznam nemá v NetMonitoru tak dlouhou historii, udělal jsem si nejdříve porovnání Atlasu s Centrem. Vše samozřejmě v denních počtech Visitors (viz. NetMonitor). Výsledek je velice zajímavý:

Atlas.cz vs. Centrum.cz - poměr v denních Visitors

Jak vidíte, Atlas oproti Centru za posledního půl roku výrazně posílil. Zajímavé je to z několika pohledů. Zejména tím, že Centrum v této době dostávalo vydatné injekce od VyVolených a také tím, že v této době spustilo nový projekt Aktuálně.cz. Nic z toho se ve sledovaných číslech a období téměř nijak zásadně neprojevilo.

Podívejme se na stejný graf znova, ale trochu barevně upravený.

Barevně upravený poměrový graf Centrum vs. Atlas

První barevný vertikální barevný přechod je spuštění Aktuálně.cz. Druhý pak v tuto chvíli neidentifikovaný nárůst Atlasu k němuž se vrátím ještě později. Horizontální barevný přechod pak vymezuje oblast bitvy – oblast v níž došlo k posílení Atlasu.

Seznam je bohužel ve statistikách pouze od listopadu a za toto období se poměr Visiors téměř neměnil. Tedy až do konce února kdy došlo k posunu i zde.

A čímže k tomu posunu došlo? Důvod netřeba dlouho hledat. Ano, budou za tím Jízdní řády. Co Centrum zcela viditelně v návštěvnosti nekoupilo za 35 milionů Kč, získal Atlas spoluprácí se společností Chaps. Sice trochu nadnesené tvrzení, ale copak nelze ten graf interpretovat i takto?

Paradoxem zůstává jen to, že právě logo Centrum.cz bylo na jízdních řádech ještě v nedávné době a Centrum toho nedokázalo zřejmě nijak využít …

Sdílet