Přečetl jsem si dnešní Lupácký článek V české internetové reklamě se loni protočilo 5 miliard (jestli se vám nechce číst tak nemusíte, to nejpodstatnější z něj je již obsaženo v titulku). Dovoluji si jednu krátkou citaci:
Leč dost teorie, jaká jsou tvrdá data? Internet loni v Česku tvořil téměř 9 procent z celkového inzertního objemu. Na českém Internetu se tak za rok 2008 protočilo celkem 5 miliard korun jenom od domácích zadavatelů. Přestože se zatím letošní rok rozjíždí v reklamních investicích poněkud váhavě a někteří inzerenti (automobilky) byli nuceni dokonce seškrtat již dohodnuté objemy, provozovatelé internetových médií pro letošní rok odhadují meziroční nárůst téměř 26 %.
Pomáhám teď zakládat mediální agenturu a tak se pohybuji na mediálním trhu a komunikuji s médii a budu polemizovat s jedním slovem v předchozí citaci, a to s těmi automobilkami v závorce. Co se totiž děje v posledních měsících je právě naopak – největšími inzerenty jsou právě ty obory, kde je největší průšvih, tedy automobilky a realitky.
Potvrzuje se tak to, co jsem psal u Krize marketingu? – dobrý marketing je nejlepší obchodník a seškrtat si největší zdroj příjmů dělá jen idiot. Automobilky a realitky to chápou velmi dobře – buď sníží nepotřebné výdaje (část lidí, prémie …), dají všechny síly do podpory prodeje a přežijí; a nebo jim klesnou prodeje tak, že ani nebudou schopni platit své skladové zásoby a zkrachují.
Jak mi potvrdili v největších mediálních společnostech co obhospodařují různá média, reklama do časopisů, rádia a televize poklesla tuto zimu o desítky procent a vrátila je někam 5 let dozadu, reklama na Internetu stoupla o za stejné období o zhruba 20%, tedy o tolik, jako za předchozí rok. A prakticky jediný segment který investice z výše uvedeného důvodu plošně navyšoval byly právě automobilky.
Lze tedy očekávat, že na konci roku bude podíl internetových médií na celkovém koláči výrazně větší než těch letošních 9 %, osobně to odhaduji někam minimálně k 15 procentům.
Neni to prast jako uhod.
Na rozdil od internetove reklamy, ktera funguje na zaklade v lepsim pripade barteru (v horsich pripadech vzajemneho zapoctu faktur za inzerci), se za prostituci plati skutecnymi penezi - dokonce navic nekdy i zdanenymi DPFO klientu, zadnymi korporatnimi papirky !
Je to proste virtualni byznys vs. velmi realny byznys a ty prostitutky si svoje bonusy z trzby (vsimnete si reklamnici - nikoliv z obratu) velmi zaslouzi.
Tomáš Kapler, specialista v oblasti internetového marketingu, konzultant v oblasti datových sítí a připojení k internetu
Přečteno 143 263×
Přečteno 84 323×
Přečteno 47 884×
Přečteno 37 980×
Přečteno 31 500×