Hlavní navigace

Blogy na Lupě asi díru do světa neudělají

4. 5. 2007 11:46 Tomáš Kapler

Kdo sleduje jako já místní blogy od začátku, tak si jistě pamatuje situaci, která panovala několik měsíců od začátku – tedy že si blog založila nějaká pubertální školačka, co vůbec netuší co je Lupa zač a založila si zde svůj deníček o tom, jak dnesna poprvé políbila kluka, jak má ráda koníčky a že růžová košilka pro panenky je to pravé.

To samozřejmě štvalo všechny, kterým se takováhle haluz objevila v RSS čtečce technického serveru nebo přímo na webu mezi ostatními články. Každý takový blog byl relativně brzy smazán, ale za pár dní se opět podobná pipka objevila znovu.

Tak to Lupa vyřešila jiným postupem – založit si tu blog můžete, a máte na něj psát, nikde se to ovšem nebude objevovat a tak za měsíc se na to někdo koukne a zjistí, jestli to má něco společného s Lupy a případně to pak povolí a začne se to řadit mezi ostatní blogy.

Na první pohled to možná přijde zajímavé, prakticky je to ale nesmysl. Neznám nikoho, kdo by psal blog sám pro sebe, to si to rovnou může psát do svého poznámkového bloku. Měsíc čekat? Nesmysl. To raději půjdu o vrata vedle a založím si profesionálnější blog na www.blogger.com či na milionu jiných podobných služeb. Přitom by stačila drobná změna – první post bude takto „moderovanýc“ a je-li relevantní, pak se povolí celý blog. Tj. zpoždění maximálně tak jeden pracovní den.

A to už vůbec neřeším mizivé možnosti personalizace, každý blog je zde prezentován kvůli neměnnému Lupa logu fakticky jako článek Lupy. Srovnejte si to třeba s blogy na blogspotu.

Známé pravidlo Internetu je, že konkurence je o klik vedle a že každá služba má 5 vteřin na zaujmutí návštěvníka/zá­kazníka. Lupa jde tomuto pravidlu krásným příkladem a ukazuje, kudy ne. Takže zde blogisti po počátečním „boomu“ (jestli se tak dá nazývat pár desítek blogů) spíše ubývají a přesunují se tam, kde nejsou jen neplacenými podřadnými pisálky, ale naopak Autoři, které si služba hýčká, protože jejich myšlenky a pouze jejich myšlenky jsou to, co danou službu odlišuje od milionu ostatních.

Tento spot si stejně jako předchozí dva minimálně ještě měsíc nikdo nepřečte a víte co – je mi to už fuk

Sdílet