Ke startupům máme na Lupě přístup takříkajíc evangelický, nebo-li pod obojí. Na jednu stranu je máme rádi a se zájmem sledujeme, co se v české kotlině rodí, na druhou stranu je těžké takové články popasovat k jiným „tradičně lupáckým“ tématům. Ostatně, jak se hodí článek o startupu, do něhož dva studenti dali své úspory z brigády v mléčném baru vedle článku, v němž tři společníci prodali síť pokrývající severočeské aglomerace za desítky milionů korun?
Pokud jsme Lupu chápali jako přehled toho _důležitého_, co se na českém internetu stalo, nešlo to moc dohromady. A to i s ohledem na rychlou úmrtnost startupů – nebo v českém kontextu spíše na jejich rychlou hybernaci, kdy web sice dále funguje, ale služba se nevyvíjí, nic viditelného se kolem ní neděje.
Letošní rok nám ale spravil náladu. Podnikatelé a inovátoři se pomalu vyhrabali z pokrizové latergie a zase se objevilo pár nápadů, které stojí za pozornost, byť možná nakonec nebudou „tou příští velkou věcí“.
A tak jsme nakonec startupy pojali jinak. Místo tradiční rubriky Webovinky, ve které jsme vám přinášeli startupy z domova i (a často především) z ciziny, jsme vyzkoušeli Představení startupů a to formou rozhovoru. Když už sám startup ještě není v kondici rozbořit svět, jsou za ním alespoň zajímaví lidé a stojí za to si poslechnout, jak se dívají na svůj obor a dění kolem něj.
Zatím jsme si představili touto formou tři takové projekty: Futu.cz, IdeasWatch.com a VerifEyed.com.
A jaké jsou výsledky čtenosti?
To jsou velmi příjemná čísla na články s touto tématikou, řadí se k lepšímu průměru až mírnému nadprůměru, a to nás těší. Zdá se, že formát se osvědčil, takže v něm budeme dále pokračovat. I když, tady se musíme přiznat, že kvůli zjednodušení (a tedy také zlevnění) tohoto formátu rozhovory probíhají emailem a většinou ani nebereme našeho fotografa. Ono takové přepisování a autorizace nahraného rozhovoru, to je přeci jen lahůdka. Bezprostřednost rozhovoru tím sice utrpí, ale snažíme se být neodbytní a doplňovat otázky tak, aby fungoval i emailová forma.
I nadále samozřejmě budeme pozoruhodné startupy či nové projekty (tedy dobře zainvestované, výjimečně invenční, se silným zázemím) sledovat samostatnými články, kde se jim podíváme na zoubek naší redakční formou – tak, jak jsme to dělali třeba u Scuku nebo Piana i u řady dalších. Ale Představení startupů budou do budoucna zajímavé zpestření.
No, problém je v tom, aby se takový server zaplatil. A když byla krize, nebyla inzerce a tím ani nebylo, z čeho jej případně zaplatit.
Rozhovory jsou většinou stejně v Praze, cestování není potíž. Ale tak hezké fotky redaktor neudělá. Přepis je jednak otravný, ale hlavně to dlouho trvá a čas jsou peníze.
Za to, že se Lupa začíná pomalu zaměřovat i na malé projektíky, tomu jsem rád, přecijen je Lupa největší médium v ČR o internetu. Myslím, že jste měli začít dříve, nebo zřídit nějaký druhý server, který by se tomu věnoval samostatně. Něco jako Zdroják ale pro začínající podnikatele a firmy.
Myslím ale, že to trochu přeháníte. Na každý rozhovor nemusíte tahat fotografa. Ty dva obrázky pro webové použití dokáže vyblejsknout i ten zpovídající, přepis je otravný, ale ne něco složitého nebo až tak moc pracného, IINFO může třeba koupit jednu IN100 Business kartu, nebo posílat lidi, co ji stejně mají (jako třeba myslím ostravák Chvátal) a není problém za nikým dojet.
Redakce Lupy. Oficiální hlasatel toho, co se nehodilo dát přímo na Lupu. Nebo skoro oficiální, to už máte jedno :)
Přečteno 14 993×
Přečteno 11 532×
Přečteno 10 359×
Přečteno 9 839×
Přečteno 9 037×