Představení startupů formou rozhovorů vás zřejmě zaujalo

26. 4. 2011 21:49 (aktualizováno) Redakce

Ke startupům máme na Lupě přístup takříkajíc evangelický, nebo-li pod obojí. Na jednu stranu je máme rádi a se zájmem sledujeme, co se v české kotlině rodí, na druhou stranu je těžké takové články popasovat k jiným „tradičně lupáckým“ tématům. Ostatně, jak se hodí článek o startupu, do něhož dva studenti dali své úspory z brigády v mléčném baru vedle článku, v němž tři společníci prodali síť pokrývající severočeské aglomerace za desítky milionů korun?

Pokud jsme Lupu chápali jako přehled toho _důležitého_, co se na českém internetu stalo, nešlo to moc dohromady. A to i s ohledem na rychlou úmrtnost startupů – nebo v českém kontextu spíše na jejich rychlou hybernaci, kdy web sice dále funguje, ale služba se nevyvíjí, nic viditelného se kolem ní neděje. 

Letošní rok nám ale spravil náladu. Podnikatelé a inovátoři se pomalu vyhrabali z pokrizové latergie a zase se objevilo pár nápadů, které stojí za pozornost, byť možná nakonec nebudou „tou příští velkou věcí“. 

A tak jsme nakonec startupy pojali jinak. Místo tradiční rubriky Webovinky, ve které jsme vám přinášeli startupy z domova i (a často především) z ciziny, jsme vyzkoušeli Představení startupů a to formou rozhovoru. Když už sám startup ještě není v kondici rozbořit svět, jsou za ním alespoň zajímaví lidé a stojí za to si poslechnout, jak se dívají na svůj obor a dění kolem něj. 

Zatím jsme si představili touto formou tři takové projekty: Futu.cz, IdeasWatch.com a VerifEyed.com

A jaké jsou výsledky čtenosti?

To jsou velmi příjemná čísla na články s touto tématikou, řadí se k lepšímu průměru až mírnému nadprůměru, a to nás těší. Zdá se, že formát se osvědčil, takže v něm budeme dále pokračovat. I když, tady se musíme přiznat, že kvůli zjednodušení (a tedy také zlevnění) tohoto formátu rozhovory probíhají emailem a většinou ani nebereme našeho fotografa. Ono takové přepisování a autorizace nahraného rozhovoru, to je přeci jen lahůdka. Bezprostřednost rozhovoru tím sice utrpí, ale snažíme se být neodbytní a doplňovat otázky tak, aby fungoval i emailová forma. 

Líbí se vám forma rozhovorů v Představení startupů?

I nadále samozřejmě budeme pozoruhodné startupy či nové projekty (tedy dobře zainvestované, výjimečně invenční, se silným zázemím) sledovat samostatnými články, kde se jim podíváme na zoubek naší redakční formou – tak, jak jsme to dělali třeba u Scuku nebo Piana i u řady dalších. Ale Představení startupů budou do budoucna zajímavé zpestření.  

Sdílet

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).