Když tak pozoruji snahy Microsoftu okolo Windows Live!, nemůžu se ubránit pocitu, že to bude buď jedno velké demo a nebo budoucí opravdová pecka. Po „ptačím pohledu“ přišla další novinka: StreetSide Edition. Co že to je? Prostě pohled na mapu z pohledu řidiče automobilu nebo chodce. Je to jen hezké demo, které hezkým demem navždy zůstane? Možná, ale pár příležitostí tu je.
Obrázek je z Windows Live Local – Street Side Edition Technology preview, které vám umožní porozhlédnout se po několika ulicích v San Francisku a Seattle. Automobil s rozsvícenými světly je jakýmsi kurzorem, kterým „jezdíte“ po mapě a z jehož „oken“ můžete pozorovat okolí.
Je otázkou zdali takováto služba nezůstane Technology preview navěky. Těch pár ulic brzy omrzí, navíc až tak bombastické to ani není. I když …
…tuto verzi pro Microsoft připravila společnost Facet Technology Corp. na základě technologie Facet SightMap. Facet Technology má prý k dispozici 516 000 mil ulic focených po 8 metrech. To dělá celkem 700 milionů fotografií o celkové velikosti 200 TB. Tedy jakási naděje tu je.
Další možností jsou uživatelé, kteří by mohli sami vkládat fotografie svých oblíbených cest, ulic atd. To by mohlo také fungovat. Spolu s nástupem mobilů s foťáky a dalšími technologiemi by to byla cesta jak službě dát další život a nějakou náplň – byť by to bylo spíše v duchu „škola hrou“.
Přesto jsem v tomto poněkud pesimistou. Opravdu ta přidaná hodnota služby je tak velká a není to jen hezká hračka, která se brzy okouká?
Když se podíváte na jiné Technology preview – bird's eye, je sice mnohem hezčí, ale také pracnější – připustíme-li možnost, že Streed Side Edition mohou tvořit i uživatelé. Díky tomu, že pohled ptačím okem lze realizovat asi jen na straně poskytovatele služby, jsou vrátka do pro širší uplatnění technologie uzavřena zřejmě definitivně – a nebo je otevře až nějaká nová technologie.
Uvidíme co s tím vším Microsoft provede. Zatím je to spíše jen několik soustředěných pokusů na přilákání pozornosti, ale bez reálné služby za tím, je otázka zdali to má ten efekt. Potenciální uživatelé přichází a zase odchází a mají-li být právě tyto dva technologické náhledy tím co je má jednou přilákat, pak bych měl pochybnosti o úspěchu mise na níž se MS vydal. Pakliže je to reklama, určitě zaujme a rozšíří se, ale její efekt bude možné posoudit až po dlouhé době …
Linky:
Přečteno 177 659×
Přečteno 144 423×
Přečteno 82 537×
Přečteno 77 428×
Přečteno 67 254×