Hlavní navigace

Změna systému premium pozic u Adwords

27. 8. 2007 14:49 (aktualizováno) Tomáš Kapler

Dnes dopoledne českého času začala platit oznámená změna výpočtu pro umístění premium pozic u Adwords (takové ty 2–3 speciální podbarvené pozice nad výsledky). Doposavaď byl pro ně výpočet stejný jako pro ty, co se zobrazují normálně vpravo – tj. zjednodušeně – vezme se průměrná cena za proklik a vynásobí se CTR (oprava viz komentáře) a ty s největším číslem jsou nejvyýše. Pro premium pozice se ale nyní nově započítává maximální cena za proklik.

To by mělo znamenat jednak (i velmi výrazné) zdražení těchto pozic, jednak menší váhu pro kvalitu (CTR) a tedy možné zhoršení relevantnosti prvních odkazů. V podstatě je to pak ten tupý způsob, který se používal za doby před Adwords a je k vidění třeba u Overture nebo u některých starších českých konkurentů.

Uvidíme jak se to projeví, zatím nic nepozoruji, ale mám také adwords dobře nastavené (průměrná pozice u všech kampaní 1,6 až 2,3; cena za proklik typicky okolo 2 Kč, CTR 3–8 %). Ovšem až ten systém pochopí konkurence, obávám se, že se budou šroubovat ceny strašně vysoko, což je proti mé povaze získávat co nejvíce za co nejméně a tak možná budu nucen opouštět některá slova a nahrazovat je větším počtem slov z ocasu, což je pracnější. Google zas prý naopak vylepšuje algoritmus pro detekci relevantnosti reklam podle obsahu cílové stránky a to by mohlo trochu pomoci, záleží, jakou bude mít váhu při určování pozice.

Sdílet