Když jsme loni zakládali Mediacentrum, jednu z prvních věcí, kterou jsme potřebovali byla samozřejmě nějaká korporátní identita, tedy minimálně jejích design část – logo, vizitky, stránky. Vše se dělalo na rychlo, navíc v době, kdy ještě neschválil název naší akciové společnosti (nakonec to úřadům trvalo čtvrt roku, zamítli nám název, protože prý připomíná nějaké eseróčko Mediacenter, takže jsme nakonec MEDIACENTRUM GROUP a.s.).
Podle toho také ten design vypadá, je to sice více než rok, ale znáte to: „kovářova kobyla …“. Chceme nové profesionální logo, vizitky a hlavně nové firemní webové stránky – když už se tím živíme, tak ať to podle toho vypadá.
Teď o prázdninách bylo pár hodin času, takže náš grafik připravil první nástřel loga – chtěli jsme zapojení onoho „group“ do názvu, použitelnost i ve čtvercových formátech, jednoduchý symbol, optimálně trochu vazbu na současné logo, unikátnost…
Uvítám vaše komentáře (neřešte věci jako black&white logo, chybné rozdělení media a centrum, absenci dalších informací co jsou u profi CID jako zakázaná použití atd., je to první nástřel, finální verze to mít samozřejmě bude mít).
Díky moc
A very nice article to read, and I will share
Agen Bola | STARBALL88 | Agen Sbobet | Prediksi Bola | Berita Bola | Prediksi Skor | Prediksi Bola | Prediksi Bola | Agen Poker Online | Judi Poker Online
thank you.
[1] díky za názor a smekám, mě to nenapadlo. Koukám na to (http://www.archiv.mediashow.cz/pic/2009-04-05_logo_nova_sport.jpg), máte pravdu, i tam je stuha, byť takhle plastickou ji používají málokdy, trochu je i podobná barevnost (byť my máme zcela jiné odstíny a máme je obráceně) a samozřejmě symbol je zcela jiný (Nova v tomto kopíruje třeba http://kotisivukone.fi/files/dialaboy.kotisivukone.com/kuvat/spennaret/logo-red-dot-design-award.jpg ). Není to ale až tak negativní asociace, i na TN prodáváme reklamy.
[1] Jinak ještě pro zajímavost, původně ta dvě lomítka v současném logu a nyní jako ta přední část stuhy, byla jako součást URL adresy // (chtěli jsme akcentovat to, že jsme internetová mediálka)
Na té stuze se mi přitom líbí i zajímavá analogie s mottem - "dáme vaší propagaci na internetu správný směr" - vzadu je to \\, vepředu //, tj. dříve to bylo špatně, nyní (s námi) je to dobře. Navíc je to obrácené W (z WWW)
Děkuji za info. To už je myslím podobnější než ta Nova, ale naštěstí je to furt dost jiné - v tomto případě i co do barevnosti. Plus my máme "ostré hrany" a ten symbol //. Ale pro naši slovenskou pobočku pojmenovanou bůhvíproč ViaMedia jsem chtěl jakoby naše logo, s tím že by tym byla vepředu jedna \ navíc a to už by se jim mohlo podobat víc, to budem muset zvážit.
Symbol jako takový mě nezaujal, do stuhy to má ještě daleko. Nejvíce mi, ale asi vadí zarovnání toho textu k symbolu. Vzhledem k tvaru symbolu bych volil spíše text pod symbolem. U vizitky a obálky je hrozná typografie.. (špatné řádkování, zarovnání..). Nicméně je to lepší než ta aktuální podoba, hodně štěstí.
[6]díky. Pod symbolem se nám to vůbec nelíbilo, navíc je takové logo prakticky nepoužitelné, většinou je třeba horizontální logo, nebo čtvercové. Typografie - ano, víme, to tam bylo hozeno prakticky halabala, je to první nástřel kdy jsme ještě vybírali z barev, neměli rozhodnuto co na vizitkách bude atd. takže jsme tohle neřešili. Jsem rád, že tu jsou lidi, co si i takovýchto věcí umí všimnout, díky.
Je spousta log, která má text pod symbolem a jsou použitelná. Jako příklad mě zrovna napadá MC Donald. Podle mě to je jen výmluva, proč to neudělat lépe. Pokud o chybách víte, proč je před prezentací neopravíte? Mimochodem, ty přechody na vizitce po vytisknutí nebudou moc pěkné. Bude hodně záležet, na jakém stroji je budete nechávat vytisknout. Náklad bude asi dost drahý.
[8] já nic neprezentuji, tohle je interní pracovní dokument, jen jsem chtěl znát názor. Vizitka bude úplně jiná, nicméně ty přechody tam budou. Je jasné že s přechody ten tisk bude dražší ale dneska už to není až tak extrémní rozdíl jako dřív, záleží na technologii tisku a počtu.
Mc' Donald používá jen emko, nebo občas nějaké krátké (v poměru ku velikosti loga) jednořádkové moto (viz http://images.google.com/images?hl=cs&source=hp&q=mc+donald+logo&btnG=Hledat+obr%C3%A1zky&gbv=2&aq=f&oq=&biw=1218&bih=739). Tady by to muselo být dvouřádkové, přičemž aby se tam vešlo MEDIACENTRUM, tak by to muselo být ohromné, nebo dokonce 3řádkové, když bychom chtěli rozdělit media a centrum, což moc nechceme (grafik to nevěděl, bude ještě připravovat variantu s MEDIACENTRUM na jednom řádku.
Opravdu si troufnu tvrdit, že 99% log je buď horizontálních, nebo čtvercových, výjimku tvoří snad jen výrobky/firmy, které s ním nepotřebují moc pracovat a stačí jim ho dát na vertikální vývěsní štít. Ostatně viz http://images.google.com/images?hl=cs&gbv=2&biw=1218&bih=739&tbs=isch:1&sa=1&q=logo&aq=f&aqi=g10&aql=&oq=&gs_rfai=
[9] díky za názor - v tomhle já dám hodně na grafika, je to profík s dvěmi designerskými vysokými školami, takže když říká, že tahle barevnost je nejlepší, tak mu věřím. A jiné kombinace, které jsem viděl opravdu tak zajímavé nebyly. Každopádně barevnost není určitě ještě uzavřená, možná ji upravíme podle toho, jak to bude vypadat na materiálech
Po precteni diskuze jsem získala dojem, ze Vam ani tak nejde o názor jako o pochvalu, ze logo je 100%. Je fajn si umet veci obhajit ;-) Nicmene i ja se musim pridat - ac se mi logo na prvni pohled zda - DOBRE, tak si nemuzu pomoci, ale mam pocit, ze "uz jsem ho nekde videla", jinymi slovy nepusobi to na me jako original, a ze uz jsem jich opravdu videla dost. Myslim, ze splnuje veskere pozadavky na moderni logo vyjadrujici vase sdeleni. Ovsem lehce me rusi - tzn. dle meho narozu nesplnuje "jednoduchost a eleganci" coz urcite neni jednoduche zpracovat a zaroven vyjadrit vse co potrebuji, nicmene ubrala bych grafickych prvku a odlehcila barevnost - stacilo by mozna jen o odstin tlumenejsi barevnost... Nebo je myslenkou provokovat? Pak ano...
[11] - díky. Ne, určitě mi nejde o pochvalu. Nejde mi ale ani o to, aby mi to lidi tady schválili, jen mě prostě zajímají názory a pocity. A prostě nemůžu akceptovat nesmysly o tom, že má být logo na výšku a nepotřebuji komentáře k něčemu jinému než k logu, jde mi jen čistě o logo, ostatní věci nejsou dodělány a píšu to tak i v článku.
Právě třeba informace o tom, co to lidem připomíná je pro mě hodně důležitá.
Co se týče rušení a barevnosti - i to je pro mě zajímavé znát, neboť na to nejsou naše názory jednotné. Ale jak jsem psal v [10] - určitě ji budeme ještě ladit právě podle reálných aplikací a pak možná i připravíme pár barevných variant, které sem pak třeba taky dám. Ono když to logo bude na jedné stránce malé vlevo nahoře tak to bude dělat jiný dojem, než když to teď je vidět na obrázku, kde je použito pětkrát a zabírá celou stránku.
Tomáš Kapler, specialista v oblasti internetového marketingu, konzultant v oblasti datových sítí a připojení k internetu
Přečteno 140 754×
Přečteno 81 448×
Přečteno 47 057×
Přečteno 36 766×
Přečteno 30 512×